خبرگزاری کار ایران

دعوا بر سر کسی که سر نخواستنش دعوا بود؛

بازگشت امیر قلعه‌نویی به دوران اوج

کد خبر : ۶۱۷۸۸۲

سرمربی ذوب‌آهن در حال حاضر شرایط بهتری نسبت به فصل گذشته خودش تجربه می‌ند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی بعد از چند سال دوری از موفقیت دوباره به اوج برگشته باشد و اعتماد مدیران فوتبال ایران را به عنوان یک پروژه کم ریسک و بدون خطر به خود جلب کرده است که در حال حاضر تیم‌های مطرحی خواهان همکاری با وی هستند.

قلعه‌نویی پس از کسب رتبه ششم در لیگ سیزدهم،‌ رتبه چهارم در چهاردهم، رتبه سوم در لیگ شانزدهم و نایب قهرمانی درلیگ هفدهم دوباره نام خودش را به عنوان موفق‌ترین و پرافتخارترین سرمربی ایرانی سر زبان‌ها بیاندازد.

دو فصل ناکامی در استقلال باعث شد او برای اولین بار در طول عمر دوران مربیگری‌اش از یک تیم کنار گذاشته شود و مسئولان وقت استقلال راضی به ادامه همکاری با وی نشدند و فصل پانزدهم برای امیر قلعه‌نویی عجیب و غریب تمام شد.

قلعه‌نویی ابتدا به ملوان رفت و بعد از 2-3 بازی و شکست مقابل استقلالِ مظلومی در نهایت از این تیم جدا شد و در نیم فصل دوم به تراکتورسازی رفت و جانشین اولیویرا شد و روند تیمش را به بهبودی نسبی رساند ولی کار اصلی او قرار بود با این تیم در فصل شانزدهم انجام شود.

قلعه‌نویی با تراکتورسازی پروژه بزرگی را راه‌اندازی و هدایت کرد و تا نیم فصل نخست لیگ برتر هم پا به پای این تیم پیش رفت ولی خروج سروش رفیعی از ترکیب و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی ضربه سنگینی به تیم زد و او را از کورس رقابت بالای جدول خارج کرد تا در پایان حتی به نایب قهرمانی هم نرسد و سوم جدول شود.

با این وجود هنوز هم بازار پیشنهادات برای قعله‌نویی در ابتدای فصل گذشته مطابق با گذشته و افتخارات وی نبود. سایپا و سپاهان، دایی و کرانچار را به وی ترجیح دادند و فولاد خوزستان هم با پورموسوی همکاری خود را شکل داد و تنها دو پیشنهاد ذوب‌آهن و نفت تهران برای قلعه‌نویی وجود داشت که هر کدام مشکلات ریز و درشت خود را داشتند و وی تصمیم گرفت راهی اصفهان شود و در شرایطی سخت کار در این تیم را بپذیرد.

قلعه‌نویی شروع موفقی هم در ذوب‌آهن نداشت و نیم فصل اول در شرایطی نا‌ امید کننده با نتایجی متوسط و شکست سنگین 4-0 مقابل پرسپولیس برایش پایان یافت ولی چند تغییر در نیم فصل کم کم این تیم را به اوج رساند و در نهایت بالاترین رتبه را پس از پرسپولیس قهرمان به خود اختصاص داد تا بالاتر از سایپا، سپاهان، فولاد و حتی استقلال باشد، آنهم با تیمی که نسبت به آنها پرمهره‌تر و با امکانات بیشتر هم نبود.

حالا قلعه‌نویی در پایان فصل هفدهم دوباره مشتریان دست به نقدی دارد و این بار سر خواستن او دعواست. هیات مدیره برای بررسی برنامه‌هایش جلسه فوق‌العاده تشکیل می‌دهد و درخواست افزایش بوده از سوی کارخانه مطرح می‌شود و مدیرعامل باشگاه در مصاحبه‌هایش عنوان می‌کند راه حلی به جز تمدید قرارداد با قلعه‌نویی برایشان وجود ندارد.

از طرفی تیم همشهری که شرایط مالی بهتری نسبت به ذوبی‌ها دارد دست به نقد منتظر او ایستاده تا با چراغ سبز وی روبرو شود یک تیم مدعی و گردن کلفت برایش در فصل هجدهم ببندد و با کمک او دوباره به جمع بالانشینان و مدعیان قهرمانی اضافه شود.

امیر قلعه‌نویی با نتایج خوب به دوران موفق خودش برگشته است. دورانی که یک بار دیگر هم پیش از این تجربه کرده بود و با کوچ کردن به مس کرمان توانست خودش را به سطح اول فوتبال ایران برگرداند و حالا باید نشست و دید تصمیم او برای فصل هجدهم در حالی که مشتریان سفت و سخت‌تری نسبت به زمان مشابه سال قبل دارد، چه خواهد بود.

 

گزارش از: مهدی حاجی خانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز