خبرگزاری کار ایران

قهرمان فصل هفدهم یا قهرمان فصل شانزدهم،

کدام پرسپولیس بهتر است؟

کد خبر : ۶۱۷۵۱۲

سرمربی پرسپولیس بارها تیم کنونی خود را بهتر از تیم فصل قبل دانسته و باید دید این ادعا تا چه حد صحت دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در فصل هفدهم توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و بازهم در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرد.

دو قهرمانی پرسپولیس در این دو فصل شباهت‌های زیادی دارند که مسجل شدن آن در هفته بیست و هفتم و 3 هفته مانده به پایان لیگ یکی از این شباهت‌‌هاست.

برانکو در مصاحبه‌های مختلف خود در هفته‌های اخیر همیشه در پاسخ به این انتقاد که تیمش به شادابی اقتاد سابق نیست عنوان کرد که نتایج و آمار و ارقام از برتری این تیم نسبت به فصل گذشته حکایت دارد و حالا که فصل تمام شده می‌توان بیشتر و بهتر به این موضوع رسیدگی کرد.

سرخپوشان فصل گذشته 20 پیروزی از 30 بازی خود کسب کردند ولی در فصل جاری با یک برد کمتر عدد 19 را به ثبت رساندند. در آمار باخت‌ها در هر دو فصل سرخپوشان 4 شکست داشتند و تفاوت دیگر در تعداد تساوی‌هاست که سرخپوشان با 7 تساوی در فصل جاری یک تساوی بیشتر از فصل قبل داشتند.

طبق موارد بالا جمع امتیازات پرسپولیس در فصل جاری که 64 است 2 امتیاز نسبت به فصل قبل کمتر است.

اختلاف 9 امتیازی با تیم دوم هم یکی از موارد مشابه پرسپولیس در این دو فصل است. ذوب‌آهن در فصل جاری 55 امتیاز کسب کرده و استقلال فصل گذشته هم 57 امتیاز داشت که فاصله مشابهی با سرخپوشان در صدر جدول دارند.

آمار گل زده پرسپولیس به میزان 2 گل بهتر از فصل قبل شده است و سرخپوشان با 48 گل زده از 46 گل فصل قبل خود عبور کردند و در خط دفاع با 15 گل خورده یک گل بیش از فصل قبل دریافت کردند که در مجموع با تفاضل 33+ در مقابل 32+ فصل قبل عملکرد بهتری از این نظر برای سرخپوشان به ثبت رسیده است.

در دو دربی فصل کنونی یک برد و یک باخت برای پرسپولیس به ثبت رسیده است و فصل گذشته یک تساوی و یک شکست در کارنامه پرسپولیس ثبت شد که نشان می‌دهد سرخپوشان در مهم‌ترین بازی فصل هم بهتر از قبل عمل کرده‌اند.

سرخپوشان هر دو سال آقای گل لیگ را در ترکیب خود داشتند که در فصل جاری علی علیپور با 19 گل زده نسبت به طارمی با 18 گل زده در فصل گذشته یک گل بیشتر به ثمر رسانده است.

سرخپوشان در فصل جاری بهترین پاسور لیگ برتر را در اختیار دارند در حالیکه فصل قبل این عنوان در اختیار ایران‌پوریان از تراکتورسازی بود که آمار مسلمان در این فصل با 10 پاس گل 2 پاس بیش از او با 8 پاس گل بوده است.

مجموع این آمار نشان می‌دهد سرخپوشان عملکردی تقریبا مشابه فصل قبل داشتند و در برخی شرایط بهتر و برخی شرایط ضعیف‌تر از فصل قبل بودند که در مجموع فصل هفدهم برای این تیم کمی بهتر از فصل گذشته بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز