خبرگزاری کار ایران

برنامه بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر؛

در تب و تاب سقوط و سهمیه

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۹۵۰

هفته ما قبل پایانی لیگ برتر با 8 بازی همزمان امروز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر امروز یک شنبه 2 اردیبهشت با انجام 8 بازی همزمان ساعت 18 پیگیری خواهد شد و تیم‌ها هفته یکی مانده به پایانی رقابت‌ها را برگزار می‌کنند که در این میان با توجه به شرایط تیم‌ها برخی از بازی‌ها حساسیت بیشتری دارد.

 

پدیده - سیاه‌جامگان

اگرچه پدیده روی کاغذ همچنان خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند ولی تفاضل گل این تیم و اختلاف فاحش با نفت تهران باعث می‌شود اگر این تیم هر دو بازی خودش را هم ببازد و نفت هر دو بازی بعدی‌اش را با پیروزی پشت‌سر بگذارد باید 13 تفاضل گل اختلاف دو تیم جبران شود که دور از ذهن به نظر می‌رسد. به همین دلیل صحبت‌هایی که در مورد لطف سیاه‌جامگان سقوط کرده به همشهری خود برای فرار از سقوط مطرح می‌شود نمی‌تواند چندان جدی باشد. هرچند در شرایط عادی شانس پدیده نسبت به تیمی که سقوطش قطعی شده برای برد بیشتر است.

 

ذوب‌آهن - پرسپولیس

ذوبی‌ها هفته گذشته با تساوی مقابل فولاد جایگاه دوم جدولی خود را از دست داده و این هفته هم اگر به یک تیم قرمزپوش دیگر لیگ امتیاز بدهند شاید از رتبه سوم به چهارم سقوط کنند. حضور در کورس نایب قهرمانی و رقابت با استقلال و سایپا نیاز ذوبی‌ها را به شکست دادن قهرمان لیگ و گرفتن انتقام شکست 4 بر صفر دور رفت بیشتر کرده است.

 

استقلال خوزستان - سپاهان

ویسی تیم در خطر سقوطش را به مصاف سپاهانی می‌فرستد که در آن هم سابقه بازی و هم مربیگری دارد. سپاهان هم روی کاغذ خطر سقوط را احساس می‌کند ولی این خطر خیلی جدی نیست و شرایط این تیم تقریباً مشابه پدیده است.

3 امتیاز این دیدار برای قهرمان لیگ پانزدهم حیاتی است و در صورت امتیاز دادن ممکن است جای خود را به نفت تهران بدهند یا اجازه نزدیک‌شدن این تیم را با خودشان بدهند. هرچند در صورت برد استقلال خوزستان هم اگر نفت تهران پیروز شود ماندن شاگردان ویسی قطعی نخواهد شد و کار به هفته‌ سی‌ام خواهد کشید.

 

سپیدرود رشت - فولاد خوزستان

شاگردان پورموسوی نبرد بالای جدول را واگذار کردند ولی توانستند هفته گذشته با گرفتن یک امتیاز از ذوب‌آهن تاثیر خود را در بالای جدول بگذارند و حالا این تاثیرگذاری می‌تواند در معادلات پایین‌ جدول رقم بخورد.

سپیدرود برای فرار از خطر سقوط در هفته یکی مانده به پایانی لیگ برتر نیاز دارد فولاد را در خانه شکست‌ دهد تا برای ماندن نیازی به ایجاد مزاحمت در جشن قهرمانی پرسپولیس در هفته پایانی نداشته باشد.

 

تراکتورسازی - صنعت نفت

شاید تنها اهمیت این دیدار تقابل کمالوند و کرار با تیم سابقشان باشد. صحبت‌هایی مبنی بر اینکه کمالوند سرمربی فصل آینده تراکتورسازی خواهد بود در این چند وقت مطرح شده که البته طرفین آن را تکذیب کرده‌اند.

دو تیم در میانه جدول جا خوش کرده‌اند و بدون ریسک و دغدغه به مصاف هم می‌روند و باید دید اولین نتیجه تراکتور پسا آجورلو چه خواهد شد.

 

سایپا - گسترش فولاد

شاگردان فیروز کریمی هفته گذشته هم بدون انگیزه به مصاف استقلال رفتند ولی نشان دادند بازی را در این شرایط راحت نخواهند گرفت و توانستند در خانه از استقلال بالای جدولی که در کورس نایب قهرمانی است امتیاز بگیرند و این هفته هم می‌توانند برابر سایپا تاثیر خود را در معادلات بالای جدول داشته باشند.

سایپا اگر بازی امروز را ببرد یک گام تا نایب قهرمانی و شکست دادن ذوب آهن و استقلال در این کورس فاصله خواهد داشت.

 

استقلال - پیکان

حساس‌ترین و نفس‌گیر ترین بازی این هفته بدون شک تقابل شاگردان شفر و جلالی است. از یک سو استقلال آخرین شانس‌های بقا در کورس نایب قهرمانی را تجربه می‌کند و از طرفی پیکان اگر سهمیه می‌خواهد محکوم به برد است و همین حیاتی بودن 3 امتیاز برای دو تیم بازی را جذاب و حساس خواهد کرد.

پیکان سابقه برد پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را دارد و باید دید در برابر استقلال چکار خواهد کرد.

 

پارس جنوبی - نفت تهران

دو تیم نفتی تهران و جم در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که پارس انگیزه چندانی برای بازی ندارد ولی نفت تهران به شدت محتاج 3 امتیاز است و آخرین فرصتش برای بقا را تجربه می‌کند.

شاگردان افاضلی اگر امروز امتیاز از دست بدهند باید خودشان را محیای حضور هرچه قدرتمندتر در فصل آینده لیگ یک کنند و همچنین خیال 3 تیم دیگر را در هفته پایانی راحت کنند.


در تب و تاب سقوط و سهمیه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز