خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید آینتراخت از رفتار غیرحرفه‌ای بایرن در مورد کواچ ( گزارش)

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۵۵۳

بایرن‌مونیخ، نیکو کواچ را به‌عنوان مربی فصل بعد خود معرفی کرد اما با انتقادات تندی از سوی تیم فعلی این مربی کروات، آینتراخت فرانکفورت مواجه شد که چرا یک روز خبر زودتر فاش شده است.

به گزارش ایلنا، کواچ هافبک و مربی سابق تیم ملی کرواسی در سال‌های 2003-2001 برای بایرن بازی کرد و با این تیم قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها در سال 2001 همچنین دوگانه لیگ و جام حذفی در سال 2003 را به دست آورد.

او در ماه جولای جانشین یوپ هاینکس می‌شود که به‌عنوان مربی موقت جای کارلو آنچلوتی را روی نیمکت باواریایی‌ها گرفت.

حسن سالی حمیدزیچ مدیر ورزشی بایرن تایید کرد کواچ قراردادی سه ساله بسته بعد از آنکه بایرن بند فسخ قرارداد او به مبلغ 2/2 میلیون یورو را فعال کرد.

اما این اعلام رسمی یک روز بعد از آن صورت گرفت که رسانه‌های آلمانی خبر را فاش کردند و فردی بوبیچ مدیر ورزشی آینتراخت از بایرن به خاطر نداشتن رفتار حرفه‌ای انتقاد کرد: «تصمیم کواچ ما را شگفت‌زده کرد چون از نظر زمانی خیلی برای فرانکفورت مهم بود. ما بازی‌های مهم زیادی داریم و زمان‌بندی این تصمیم خوب نبود. اطلاعات به رسانه‌ها درز کرد و قطعا از جانب فرانکفورت نبود. این آزاردهنده، غیرحرفه‌ای و غیرمحترمانه بود.»

در حالی که پنج هفته تا پایان فصل باقی مانده آینتراخت با دو امتیاز اختلاف نسبت به بایرلورکوزن-حریف دیشبش- در رده پنجم قرار دارد و نبرد سختی برای کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان فراروی این تیم است. این تیم همچنین در جام حذفی با شالکه روبه‌رو می‌شود و ممکن است در فینال به بایرن‌مونیخ بخورد اگر هر دو تیم بازی نیمه‌نهایی‌شان را ببرند.

بوبیچ که خود سابقه بازی برای بایرن را دارد، ادامه داد: «قراردادی بین دو باشگاه امضا نشده اما همه چیز علنی شده با تمام جزییات. اینها چیزهایی هستند که من هرگز در سطح بوندس‌لیگا تجربه نکرده بودم، اگر می‌خواهید با باشگاه‌های دیگر هم همین معامله را بکنید، خودتان می‌دانید. بله، نیکو کواچ یک گزینه داشت و می‌توانست در صورت پیشنهاد یک تیم طراز اول اروپایی از ما جدا شود. اینکه مجبوریم درباره چنین چیزهایی صحبت کنیم، آزاردهنده است، متاسفانه اطلاعات از یک شهر بزرگ دیگر آلمان فاش شده است.»

کواچ 46 ساله نیز گفت که پنج‌شنبه به او پیشنهاد داده‌اند و یک روز بعد پذیرفته: «تقصیر من یا فردی نبود که این خبر علنی شد.»

سالی حمیدزیچ در اعلام استخدام کواچ گفت: «خیلی خوشحالیم که می‌توانیم از خدمات نیکو کواچ بهره بگیریم. نیکو بازیکن بایرن بوده، مسوولان، ساختار و DNA باشگاه را خوب می‌شناسد، ما مطمئن هستیم که او انتخاب درستی برای آینده بایرن است.»

کواچ که متولد برلین است دو سال و یک ماه قبل مربی آینتراخت شد و این تیم را از سقوط نجات داد و در رده یازدهم فصل را به پایان رساندند ضمن اینکه تا فینال جام حذفی هم پیش رفتند. این فصل تیم او پنجم است.

نخستین تجربه مربیگری بزرگسالان کواچ در تیم ملی کرواسی بود که این تیم را به جام جهانی 2014 برد. او در جام جهانی 2006 و یورو 2008 کاپیتان تیم کرواسی بود.

هاینکس که همین حالا قهرمانی بوندس‌لیگا را به دست آورده و در هفته‌های پیش رو در لیگ قهرمانان و جام حذفی تیمش را رهبری می‌کند، از این انتصاب استقبال کرد: «بیوگرافی نیکو کواچ را نگاه می‌کردم، او بازیکن خوبی در بوندس‌لیگا بوده و حتی دو سال برای بایرن بازی کرده. اولین بار که متوجه توانایی‌اش در مربیگری شدم در جام جهانی 2014 بود. آنها بازی خوبی در افتتاحیه مقابل برزیل اجام دادند و او خودش را نشان داد. بعد به آینتراخت آمد و این تیم را از سقوط نجات داد و به فینال جام حذفی رساند. بدشانس بودند که 2 بر یک به دورتموند باختند اما این نتیجه قابل توجه بود. این تیم احتمالا به لیگ قهرمانان یا دست کم لیگ اروپا صعود می‌کند، به نیمه‌نهایی جام حذفی هم رسیده‌اند. او کارنامه پر و پیمانی دارد و در کار با چهره‌ها و ملیت‌های مختلف در فرانکفورت عملکرد خوبی داشته. باور دارم بایرن درست انتخاب کرده.»

توماس توخل مربی سابق دورتموند هم از جمله گزینه‌های مد نظر بایرن بود که به گفته کارل هاینس رومنیگه، مدیر بایرن، این پیشنهاد را نپذیرفته. توخل احتمالا به پاری‌سن‌ژرمن می‌رود. از دیگر گزینه‌های بایرن، رالف هاسن هاتل مربی لایپزیگ، جولیان نگلزمان مربی هوفنهایم و کریستین استرایش مربی فرایبورگ بودند.

منبع: ساکرنت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز