خبرگزاری کار ایران

انتقادات تند شاهین خالدان از اوضاع تنیس:

همه چیز شوآف است/ بازیکنان به دنبال سفر لاکچری هستند/ آقای فردوسی‌پور شما چه می‌دانی؟

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۵۴۰

ملی پوش تنیس ایران می‌گوید بازیکنان ایرانی باید سختی بکشند و خودشان را وقف تنیس کنند اما آنها می‌خواهند به صورت لاکچری مسافرت بروند و در دو مسابقه خوب هم شرکت کنند.

به گزارش ایلنا، شاهین خالدان پس از سقوط دوباره ایران به دسته سه آسیا، درباره این ناکامی و علل آن صحبت می‌کند.  او می‌گوید: «من به حرف آقای احمدوند سرمربی تیم ملی اشاره می‌کنم که گفته بود بازیکنان ما فرهنگ حرفه‌ای تنیس را ندارند. بازیکنی که در رده 150 جهان است، حامی مالی دارد و به صورت شخصی در مسابقات شرکت می‌کند و در طول سال زحمت کشیده است تا به این جایگاه در جهان رسیده است. در ایران اما متاسفانه بازیکنان ما به این فرهنگ نرسیدند که اگر واقعا عاشق تنیس هستند باید خودشان را وقف آن کنند. نمی‌توانند در روز یک ساعت تمرین کنند و بعد بگویند خب ما تمرین کردیم.»

 او ادامه می‌دهد: «بازیکنان ما باید مسابقه بروند، در خوابگاه‌های بد بخوابند، سختی بکشند و در نهایت نتیجه هم خواهند گرفت اما آنها می‌خواهند به صورت لاکچری به مسافرت بروند و در دو مسابقه خوب هم شرکت کنند همین می‌شود که ما رده‌بندی خوب در تنیس ایران نداریم. آقای احمدوند هم همین را می‌خواست بگوید اما بعد از حرفی که زد خیلی به او انتقاد شد.»

 

تلاش برای انتشار عکس در اینستاگرام

ملی‌پوش تنیس ایران از تجربه تمریناتش در آمریکا می‌گوید:«وقتی در جو مسابقات قرار می‌گیری یا با بازیکن 200 دنیا تمرین می‌کنی می‌بینی کاری که او انجام می‌دهد شوآف نیست یا نمی‌خواهد چیزی را نشان دهد در حالی که متاسفانه در تنیس ایران همه چیز شو آف است و می‌خواهند در اینستاگرام عکس بگذارند. در واقع بیشتر در جو ماجرا هستند تا در داخل آن.»

 او ادامه می‌دهد: «وقتی وارد مسابقات شوی آن شرایط و جو مسابقه را ببینی اصلا نظرت در مورد تنیس عوض می‌شود. اگر بازیکنان ما هم بیشتر در مسابقات شرکت کنند مسلما دیدگاهشان نسبت به تنیس، تمرین و حضور درمسابقه عوض می‌شود و این همان چیزی است که باعث پیشرفت بازیکن می‌شود. خود من در دو سال گذشته مشکل مالی داشتم و نتوانستم خیلی این کار را انجام دهم، الان هم مقداری دیر است اما از آنجا که می‌توان تا 35 سالگی بدن را به صورت حرفه‌ای نگه داشت و در حال حاضر27 ساله هستم، فکر می‌کنم بتوانم رنکینگم را بهتر از این کنم. تمام تلاشم را می‌کنم، دنبال حامی مالی هم هستم و به مسابقه می‌روم. از نظر مالی مشکل هست اما خب فدراسیون هم کمک می‌کند. امیدوارم بتوانم بیشتر به مسابقات بروم تا رنکینگم پایین‌تر بیاید.»

انتقاد از فردوسی پور

خالدان در ادامه صحبت‌هایش از عادل فردوسی‌پور هم انتقاد می‌کند و می‌گوید: «انتقادی از آقای فردوسی‌پور دارم.  او در برنامه دورهمی گفت خالدان با نتیجه6 بر صفر و 6 بر صفر به فدرر می‌بازد. اول اینکه او باید از بازیکنان ایرانی حمایت کند و این صحبتش قشنگ نبود. از طرفی من او را در فوتبال قبول دارم اما از تنیس چیزی نمی‌داند که می‌گوید من دو تا ست  6 بر صفر می‌بازم. از آقای فردوسی پور انتظار نداشتم چون به گونه‌ای وجهه من را خراب کرده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز