خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اولین دوره مسابقات رزمی کارگران جهان مطرح شد:

حسینی: منع قانونی برای ریاست در فدراسیون ندارم/ نگاه ویژه‌ای به اقشار بازنشسته خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۹۱

نشست خبری اولین دوره مسابقات رزمی کارگران جهان به میزبانی سالن آمفی تئاتر فدراسیون هندبال ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری اولین دوره مسابقات رزمی کارگران جهان به میزبانی سالن آمفی تئاتر فدراسیون هندبال ظهر امروز برگزار شد. سید امیر حسینی رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری در ابتدا درباره برنامه‌ها و همایش‌هایی که طی سال 96 به همت این فدراسیون برپا شده بود، گفت: امسال تلاش کردیم با قرار دادن سلامت در محور ورزش آگاه سازی و برگزاری رویدادهای مختلف را برگزار کنیم. 32 هیئت ورزش‌های کارگری و 35 انجمن ما در توسعه این اهداف حرکت رو به رشدی داشت.

او ادامه داد: روز گذشته 49مین رویداد فدراسیون در سال را با برپایی اولین المپیاد بانوان کارگر را در هفته زن آغاز کردیم. فردا پنجاهمین برنامه ما در سال 96 برگزاری اولین مسابقات کشوری تیر و کمان است که به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.

حسینی: منع قانونی برای ریاست در فدراسیون ندارم/ نگاه ویژه‌ای به اقشار بازنشسته خواهیم داشت

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری افزود: روز جمعه هم یکی از مهمترین مسابقات را میزبانی می‌کنیم. 14 کشور جهان که به ایران سفر کرده‌اند اولین دوره مسابقات رزمی کارگران جهان را طی دو روز پیگیری خواهند کرد. این اولین دوره از مسابقات رزمی جامعه کار و تلاش است که زیر نظر فدراسیون جهانی کارگری برپا می‌شود. یکی از مهم ترین اهداف ما از چنین مسابقاتی توسعه ورزش و تحرک بین کارگران است و ورزش‌های رزمی نیز یکی از ورزش‌های مورد علاقه در جامعه است.

حسینی در ادامه تشریح فعالیت‌های فدراسیون کارگری در سال 96 بیان داشت: ما هفته آینده مسابقات بانوان والیبال را در تهران برگزار می‌کنیم. امسال بیش از 15 مدال در عرصه‌های مختلف بین المللی کسب کردیم. در سال جاری انجمن آتش نشانان و بازنشسته ها را تشکیل دادیم و بر اساس رئیس انجمن تا به امروز بیش از 7500 بازنشسته در این انجمن عضویت دارند. یکی از اهداف سال آینده این خواهد بود که به اقشار بازنشسته نگاه ویژه ای داشته باشیم زیرا جمعیت کشور ما به سرعت رو به میانسالی و کهنسالی است.

حسینی: منع قانونی برای ریاست در فدراسیون ندارم/ نگاه ویژه‌ای به اقشار بازنشسته خواهیم داشت

مهدی ذوالقدر، مسئول برگزاری مسابقات درباره تیم‌های شرکت کننده و همچنین رشته‌های ورزشی این مسابقات گفت: این رقابت‌ها برای اولین بار در جهان با حضور 14 کشور در قسمت کیک بوکسینگ در سه رشته لوکیک، بادی کنتاک و سمی کنتاک، دفاع شخصی و سلاح سرد برگزار می‌شود. در واقع هدف از میزبانی این بازی‌ها ورود رشته‌های رزمی به المپیک کارگران 2019 است که به میزبانی کشور اسپانیا برپا می‌شود و امیدواریم نمایندگان ما در آنجا حضور داشته باشند و افتخار آفرینی کنند. تشکر ویژه‌ای دارم از تمامی دوستانی که در امر اخذ میزبانی به ما کمک کرده‌اند و امور ویزا و اسکان را انجام دادند. امیدواریم برپایی چنین مسابقاتی دنباله دار باشد و همچنین میزبانی‌اش هم بر عهده کشور ما باشد.

او در خصوص کشورهای شرکت کننده و برنامه مسابقات گفت: کشورهای آلمان، پرتغال، لوگزامبورگ، استرالیا، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، سیرالئون، پاکستان، عراق، چین، لبنان، گرجستان و ایران در این مسابقات شرکت می‌کنند. حدود 100 میهمان خارجی داریم و 200 شرکت کننده از ایران حضور دارند. امروز تیم‌ها به تهران رسیدند و مستقر شدند. فردا ثبت نام و وزن کشی صورت می‌گیرد. همچنین از تمامی تیم‌های شرکت کننده یک داور هم به تهران سفر کرده است؛ فردا ساعت 18 جلسه هماهنگی با مسئولان تیم‌ها برگزار می‌کنیم.

حسینی: منع قانونی برای ریاست در فدراسیون ندارم/ نگاه ویژه‌ای به اقشار بازنشسته خواهیم داشت

حسینی درباره نحوه پخش این مسابقات گفت: خبر خوب برای جامعه کار و تلاش این است که با همکاری شبکه سه سیما و شبکه ورزش مسابقات ما قرار است به صورت زنده پخش شود و همچنین طبق هماهنگی‌ها مسابقات کیک بوکس به صورت اینترنتی پخش شود. تشکر ویژه‌ای از وزارت ورزش و جوانان، دکتر سلطانی فر، کمیته ملی المپیک، شورای برون مرزی و همچنین آقای رحیمی، ریاست محترم فدراسیون والیبال دارم که سالن محل مسابقات را در اختیار ما گذاشتند. فدراسیون اسکواش هم زحمت کشیده و اسکان بخشی از مسافران را برعهده دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: وزارت ورزش از ما حمایت معنوی کرد. با توجه به این که هرچه ما در طول سال برای دریافت کمک از وزارت ورزش درخواست کرده بودیم، اما به نتیجه نرسیده بودند به همین دلیل دیگر درخواستی برای این مسابقات نکردیم. برای مسابقات بیش از 400 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده که بخشی از آن با کمک فدراسیون و انجمن این رشته و بخشی دیگر نیز از طریق دریافت حق شرکت در رقابت‌ها تامین می‌شود. به هر حال باید از وزرای ورزش و جوانان و کار و تعاون اجتماعی و همچنین رئیس کمیته ملی المپیک بابت کمک‌های معنوی‌شان تشکر کنم.

سید امیر حسینی خاطرنشان کرد: سال آینده برنامه‌های ویژه‌ای برای فدراسیون داریم. شرکت در اولین دوره رقابت‌های جهانی شرکت‌ها خرداد ماه آینده به میزبانی فرانسه با حدود 100 ورزشکار، حضور در مسابقات جهانی آتش نشانان در کره جنوی که اردیبهشت‌ماه آینده برگزار می‌شود؛ برگزاری مسابقات آتش‌نشانان کشور به میزبانی سنگاچین، برپایی مسابقات کشوری بازنشسته‌ها در تهران به همت صندوق بازنشستگی برنامه‌هایی هستند که  برای سال آینده اعتبارهایی را هم برای آن درنظر گرفته‌ایم. سال آینده را سال آموزش نامگذاری کردیم.

حسینی: منع قانونی برای ریاست در فدراسیون ندارم/ نگاه ویژه‌ای به اقشار بازنشسته خواهیم داشت

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری درباره صحبت‌های اخیر مبنی بر احتمال کنار گذاشته‌ شدنش از ریاست فدراسیون، گفت: زمانی که من در انتخابات شرکت کردم طبق ماده 71 و با توجه به این که قبلاً معاون سازمان تربیت بدنی بودم مشکلی برای حضور در انتخابات نداشتم، با این وجود در سال جاری تفسیر جدیدی از قانون بازنشستگی صورت گرفت و عنوان شد که مقامات باید در پست‌های تعریف شده‌ای به کار گرفته‌ شوند و من نیز اگر بند ایثارگری داشته باشم، می‌توانم در فدراسیون بمانم. از سوی دیگر نامه‌ای از شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش به وزارت تعاون ارسال شد و گفتند که برای من جایگزین معرفی شود، سازمان بازنشستگی نیز چنین نامه‌ای را ارائه کرد و قرار بر آن شد که من مدارک ایثارگری خود را ارائه بدهم، که این کار نیز صورت گرفت و من مدارک مورد نظر را به اداره ایثارگری وزارت ورزش و همچنین سازمان بازرسی فرستادم. پس از تمامی این اقدامات اعلام شد که ادامه فعالیت من بلامانع است و منع قانونی ندارد. ان‌شاءالله که وزارت کار و همچنین وزارت ورزش احترام به رای مجمع انتخاباتی بگذارند. من هم جهت ضرورت فکر می‌کنم مشکلی برای ادامه کار ندارم و حداقل تا پایان دوره ریاست 4 ساله‌ام به مصلحت است که بمانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز