خبرگزاری کار ایران

21 ماه رویایی؛ امباپه دیگر زیر سایه رونالدو نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۴۰۵

خیلی وقت نگذشته از زمانی که کیلیان امباپه، کریستیانو رونالدو را الگوی خودش می‌دانست حالا این بازیکن 19 ساله امیدوار است ستاره پاری‌سن‌ژرمن در رسیدن به برد شگفت انگیز برابر فوق ستاره پرتغالی و رئال مادرید باشد.

به گزارش ایلنا، در بازی رفت امباپه تحت‌الشعاع رونالدو قرار گرفت و بهترین بازیکن جهان در برد 3 بر یک تیمش در سانتیاگو برنابئو دو گل زد. بعد از آن بازی نیمار دچار مصدومیت شد و حالا پاری‌سن‌ژرمن باید در بازی امشب روی دومین بازیکن گرانقیمت جهان حساب کند.  هم تیمی برزیلی در کشورش دوران نقاهت را طی می‌کند و مسوولیت امباپه سنگین‌تر شده اما دلیلی وجود ندارد که او زیر بار مسوولیت کمر خم کند. تابستان گذشته با 180 میلیون یورو از موناکو به پاریس آمده و هر بار که با رسانه‌ها حرف زده هوش و نبوغ خود را نشان داده مثل زمان بازی‌اش.

تیری آنری یک سال قبل درباره امباپه که با او مقایسه می‌شود، گفت: «این پسر باهوش است و از نظر من این نشان دهنده موفقیت‌هایی است که می‌تواند در آینده به دست آورد.» آن موقع امباپه تازه اوج گرفته بود اما در این 12 ماه اوضاع به سرعت برایش تغییر کرده. قهرمانی لیگ و حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با موناکو در کارنامه‌اش ثبت شده به اضافه 10 بازی ملی و رد پیشنهاد انتقال به رئال مادرید. او با آنکه می‌توانست زیر نظر زیدان و در کنار امثال رونالدو بازی کند ترجیح داد در کشورش بماند. امباپه که متعلق به حومه پاریس است، سه ماه قبل به روزنامه مارکا گفت: «شایعات زیادی درباره انتقال من وجود داشت و اگرچه با باشگاه رئال مادرید مذاکراتی داشتم اما دیگر اینها متعلق به گذشته است. مثل این است که یک پسر مادریدی بخواهد بین رئال و یک تیم دیگر یکی را انتخاب کند.»

او از این بابت هم نگرانی داشت که با وجود گرت بیل، کریم بنزما و رونالدو یا همان BBC در رئال نتواند در این تیم ثابت بازی کند. انتقال به پاریس روی پیشرفتش اثر منفی نمی‌گذارد اما او قطعا برای رد کردن پیشنهاد رئال مادرید خیلی فکر کرده. امباپه وقتی 14 سال داشت هم مورد توجه رئال بود اما ترجیح داد در فرانسه بماند و موناکو را انتخاب کرد. آن موقع تمام دیوار اتاق خوابش را پوسترهای رونالدو گرفته بود و نمی‌توانست فرصت سلفی گرفتن با ستاره محبوبش را از دست بدهد اما او که این فصل 16 گل برای پاریسی‌ها زده دیگر زیر سایه رونالدو نیست: «وقتی بچه بودم او الگویم بود و واقعا خوشحال شدم از اینکه در والده بباس او را دیدم. وقتی کوچک بودم عاشقش بودم اما حالا دیگر تمام شده.» امباپه 10 گل در لیگ قهرمانان زده و نخستین بازیکنی است که قبل از تولد 19 سالگی‌اش به این آمار رسیده اما CR7 با دو گلی که به پاریس زد تعداد گل‌هایش در لیگ قهرمانان برای رئال مادرید را به 100 رساند و هفت فصل متوالی است که آمار گل‌های اروپایی او دو رقمی شده.  رونالدو نخستین بازی‌اش در لیگ قهرمانان را در آگوست 2002 وقتی 17 سال داشت برای اسپورتینگ لیسبون انجام داد اما 30 بازی طول کشید که گل بزند و در سال 2007 در بازی منچستریونایتد مقابل رم پایش به گل باز شد. رونالدو فوق‌العاده است اما سرعت درخشش امباپه ترسناک است. اگر به پاریس کمک کند تیم ستاره سابقش را از رقابت‌های مورد علاقه‌اش حذف کند، کار بی‌نظیری کرده.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز