خبرگزاری کار ایران

من و تاج در دربی طرفدار یک تیم هستیم

اینفانتینو: فیفا به ایران افتخار می‌کند/ حق طبیعی تیم‌های ایرانی است که در زمین خودشان بازی کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۱۷۶

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در مورد حضورش در ایران صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جیانی اینفانتینو رییس کنفدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، شب گذشته وارد ایران شد.

او که تا غروب امروز در ایران به سر می برد و قرار است تماشاگر هشتاد و ششمین دربی پایتخت باشد؛ صبح امروز در مراسمی در هتل المپیک با اهالی فوتبال دیدار کرد.

رئیس فیفا در صحبت‌های خود در این مراسم اظهار داشت: امروز باعث افتخارم است که در تهران و ایران هستم. خوشحالم در کشوری هستم که فوتبال را زندگی می‌کند. احساس می‌‌کنم در خانه‌ام هستم

وی افزود: هنچنین اجازه بدهید از اسطوره‌های فوتبال ایران تشکر کنم. آنها نقش شایانی در ایجاد فدراسیون فوتبال ۵ ستاره داشتند. باید همه موافق باشیم ستاره درون زمین هنرنمایی می‌کنند و ما مقدمات را فراهم می‌کنیم. 

اینفانتینو در ادامه گفت: تنها کشوری که در دنبا ۵ ستاره دارد و تصدیقی است بر میزان موفقیت در ایران. نشان می‌دهد چگونه موفقیت ایران به تصویر کشیده است. فراموش نکنیم ایران برای دومین بار پیاپی و به عنوان دومین تیم بعد از برزیل صعودش قطعی شد.

وی ادامه داد: دو سال پیش به اینجا امدم و هنوز رئیس نشده بودم. حالا دو سال و سه روز از رئیس شدنم گذشته است. پس می‌توانم بگویم از وقتی آمدم همه چیز برای ایران خوب پیش رفته و این یعنی همه چیز برای فوتبال جهان پیش رفته است. به عنوان رییس فیفا دوست دارم کار ایران همچنان با صلابت باشد. تلاش‌های زیادی برای توسعه فوتبال توسط فدراسیون و باشگاه‌ها انجام شده که می@تواند بیشتر هم شود.

اینفانتینو با اشاره به مشکلات فوتبال ایران گفت: وقتی می‌شنوم حق پخش در فوتبال ایران وجود ندارد شوکه می‌شوم. کافیست نگاهی اجمالی به دربی امروز بیاندازیم تا به اهمیت فوتبال پی ببریم. پس اگر میخواهد ایران فرصت خود را از دست ندهد بسیار حیاتی است که حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها پرداخته شود. این اتفاق در تمام دنیا رعایت می‌شود. دوست دارم از مسئولین تصمیم‌ساز بخواهم تا تصمیم درست گرفته و اصلاح شود. چرا که درغیر این صورت این اخرین باری است که به اینجا برای تبریک موفقیت می‌آیم.

وی ادامه داد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای همه جهانیان مناقشات سیاسی زیادی وجود دارد. اجازه بدهید یک بار دیگر بیان کنم که سیاست باید خارج از فوتبال باشد. فوتبال برای مردم کل جهان است. خیلی طبیعی است که مردم کشورهای مختلف بخواهند تیمشان در شهر خودشان بازی کند. همانطور که در ایران باید انتظار داشته باشیم در همه جا داریم. امیدواریم مناقشات حل شود تا همه بتوانند در زمین‌های خودشان میزبانی کنند. شما می‌دانید در مسابقات فوتبال اگر تماشاگران نباشند هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

رئیس فیفا در ادامه توضیح داد: اصل بسیار حائز اهمیتی داریم که سیاست نباید در فونبال دخالت نداشته باشد. باید اینده فوتبال را نجات بدهیم. در ان صورت می‌توانم درخواست کنم خودتان و بچه‌هایتان فوتبال بازی کنید. درست که برخی اسطوره‌ها مانند فان‌باستن استعداد فوق العاده‌ای دارند. ولی برای بقیه انسان‌های عادی مثل ما، باید از فوتبال لذت ببریم. ما احترام و زندگی و نظم می‌آموزیم، روحیه همکاری می‌آموزیم، یاد می‌گیریم چطور ببریم و ببازیم. یاد می‌گیریم به حریف و داور احترام بگذاریم. یاد میگیریم اگر یک مسابقه را باختیم بازی بعد برای جبران هست.

اینفانتینو با اشاره به دربی حساس پایتخت گفت: من تشویق می‌کنم تا مردم ایران بیش از گذشته درگیر فوتبال باشند. می‌دانم عصر دربی است. بین پرسپولیس و استقلال. این بازی نه تنها در تاریخ ایران تاریخ‌ساز بوده، بلکه اسطوره ساز هم بوده است. این بازی را هر آدمی در دنیا دوست دارد حداقل یک بار ببیند. من این افتخار را دارم. می‌دانید تمام موضوعاتی که درباره‌اش حرف می‌زنیم از دربی برای مردم اهمیت کمتری دارد.

وی افزود: جو دربی به سادگی حس می‌شود. فقط فوتبال می‌تواند چنین کاری کند. در مسیر با دوستم مهدی(تاج) صحبت کردم. ما با اقای رئیس طرفدار یک تیم در دربی هستیم. ولی به کسی نمی‌گوییم و بین خودمان است. در طی بازی می‌توانید چهره ما را ببینید و حدس بزنید طرفدار چه تیمی هستیم.

رئیس فیفا در پایان گفت: دربی فوق العاده‌ای را آرزو می‌کنم. از توجه شما تشکر می‌کنم. دوست دارم بگویم فیفا به ایران افتخار می‌کند. ممنونم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز