خبرگزاری کار ایران

بررسی انتقالات زمستانی شش مدعی لیگ جزیره؛ لبخند زمستانی

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۴۰۷

قدرت‌های لیگ جزیره هر کدام توانستند بنا به خواسته مدیران و مربیان خود ستاره‌های جذابی را جذب و یا موفق به حفظ آنها شوند.

به گزارش ایلنا، منچسترسیتی، آرسنال، چلسی، منچستر یونایتد، لیورپول و تاتنهام؛ کدامیک در نقل و انتقالات زمستانی به خواسته خود دست یافتند؟ در این گزارش به بررسی نقل و انتقالات غول‌های لیگ جزیره خواهیم پرداخت.

منچسترسیتی

نمره عملکرد: 6  از 10

منچسترسیتی یک مدافع میانی در تابستان می‌خواست. آنها سرانجام توانستند امریک لاپورت، مدافع اتلتیک بیلبائو را بخرند. لاپورت هجده ماه پیش به پیشنهاد سیتی جواب منفی داده بود. این مدافع خوش‌تکنیک کاملا مناسب سبک بازی تیم پپ گواردیولا است و تازه 23 سال دارد و می‌تواند سال‌ها زوج جان استونز باشد که تنها یک روز از او بزرگتر است. سیتی همچنین یک مهاجم می‌خواست اما الکسیس سانچس را نتوانست بخرد و در اقدام دیرهنگام برای خرید ریاض محرز هم با لستر بر سر قیمت او به توافق نرسید. باشگاه مبلغ پرداختی به سانچس را بسیار بالا می‌دانست و حاضر نبود 95 میلیون پوند برای خرید محرز بپردازد. این می‌تواند در آینده به سودشان باشد، چون نشان دادند حاضر نیستند هر مبلغی را بپردازند.

آیا تمام اهدافشان برآورده شد؟ تا حدی. با توجه به مصدومیت‌های پیاپی ونسان کمپانی و کیفیت پایین الیاکیم مانگالا که هم‌اکنون به اورتون قرض داده شده، گواردیولا سرسختانه به دنبال پوشش خط دفاعی بوده است اما او حس می‌کند تیمش در حمله گزینه‌های زیادی ندارد، به‌ویژه که لروی سانه، اندکی پیش از پایان پنجره دچار آسیب از ناحیه مچ پا شد. سران سیتی تاکید دارند که اقدام برای خرید محرز به دلیل مصدومیت سانه نبوده است و آنها تنها می‌خواسته‌اند تیمشان را برای حضور در چهار رقابت تقویت کنند.

 

منچستریونایتد

نمره عملکرد: 9  از 10

یونایتد خط حمله‌اش را با معاوضه سانچس، یکی از بهترین بازیکنان دنیا، با هنریک مخیتاریان که به‌سختی در فهرست 18نفره تیم قرار می‌گرفت، تقویت کرد. سایر بازیکنان هم ماندند، هرچند که برخی باشگاه‌ها به دنبال سرخیو رومرو، دالی بلیند و ماتئو دارمیان بودند. به این ترتیب ژوزه مورینیو برای نیم‌فصل دوم، در سراسر زمین گزینه‌های زیادی در اختیار دارد. او دیگر نمی‌توانست بیشتر از این از باشگاه توقع داشته باشد.

آیا تمام اهدافشان برآورده شد؟ هدف اصلی از تابستان این بود که یک بال به تیم اضافه شود که بتواند گل هم بزند. سانچس چنین بازیکنی است. تازه او بهتر از ایوان پریشیچ است که مورینیو در تابستان زیر نظر داشت. بحث بر سر این بود که یونایتد می‌توانست در ژانویه یک مدافع چپ هم بخرد اما فرم لوک شاو و اشلی یانگ به این معنا بود که چنین کاری لازم نیست.

 

چلسی

نمره عملکرد: 7 از 10

برای چلسی تا 48 ساعت آخر پنجره طول کشید اما آنها سرانجام توانستند مدافع چپ و مهاجمی که آنتونیو کونته می‌خواست را بخرند. البته این خریدها نتوانستند مقابل بورنموث در روز آخر نقل و انتقالات بازی و از شکست تحقیرآمیز این تیم جلوگیری کنند. اولیویه ژیرو بی‌تردید بازیکنی بهتر از میچی باتشوایی است و از آن مهاجمانی است که کونته دوست دارد و امرسون پالمیری هم می‌تواند بخشی از بار روی دوش مارکوس آلونسو را بردارد. راس بارکلی هم خریدی با ریسک پایین و هزینه کم است. او استعدادی است که شکوفا نشده، هرچند که هنوز در شرایط فیزیکی مناسب برای بازی نیست.

آیا تمام اهدافشان برآورده شد؟ این دو خرید برای چلسی بسیار ضروری بودند. آلونسو در این فصل دقایق بسیاری را بازی کرده، چون جایگزین مناسبی نداشته است و ممکن بود از ناحیه عضله مصدوم شود. چلسی با حضور ادن آزار در خط حمله به‌عنوان شماره 9 کاذب هم بسیار بی‌خطر بود. هنوز مشخص نیست آلوارو موراتا چه زمانی می‌تواند بدون درد کمر بازی کند و چه زمانی اعتماد به نفسش برخواهد گشت و ژیرو که ثابت کرده گلزن خوبی در لیگ برتر است خریدی حیاتی است.

 

لیورپول

نمره عملکرد: 3 از 10

ژانویه برای لیورپول یک گام به پیش، دو گام به عقب بود. آنها مدافع میانی‌ که می‌خواستند، یعنی ویرجیل ون‌دایک را خریدند اما فیلیپه کوتینیو از این تیم رفت و تیم یورگن کلوپ در مجموع بسیار ضعیف‌تر شد. هرچند دانیل استاریج در این فصل زیاد بازی نکرده بود اما قرض دادن او به وست‌برومویچ باعث می‌شود تنها دومینیک سولانکه و دنی اینگس ذخیره روبرتو فیرمینو باشند. این ریسکی بود که لیورپول می‌توانست متحمل نشود، به‌ویژه که این تیم در این فصل همچنان امیدوار است.

آیا تمام اهدافشان برآورده شد؟ نه. خرید ون‌دایک مدت زیادی طول کشید اما عملکرد‌ش نشان می‌دهد که او ارزش انتظار را داشته است ولی از زمانی که کوتینیو به بارسا پیوسته، لیورپول تنها تونی گالاچر، مدافع کناری 18ساله فالکرک را خریده و او را به تیم زیر 23ساله‌ها منتقل کرده است. کوتینیو می‌توانست در پست‌های هافبک و مهاجم بازی کند و رفتن او خلأ بزرگی در لیورپول ایجاد می‌کند.

 

تاتنهام

نمره عملکرد: 7 از 10

آرسنال و لیورپول، دو رقیب تاتنهام برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بهترین بازیکنشان را فروختند اما خبر خاصی از رفتن ستاره‌های تاتنهام به گوش نرسید، هرچند که دستمزد آنها متوسط است. تاتنهام یک فوق ستاره بالقوه را هم به تیم اضافه کرد: لوکاس مورا که در سال 2013 باشگاه‌های بزرگ اروپایی را خواهان خود می‌دید اما پاری سن‌ژرمن برای او معادل 5/33 میلیون پوند پرداخت کرد و او را خرید. مورا جانشین گئورگس کوین انکودو می‌شود که به برنلی قرض داده شد. به این ترتیب تاتنهام در انتهای ژانویه قوی‌تر شد و اکنون رقابت در تمامی پست‌ها در این تیم بالاست.

آیا تمام اهدافشان برآورده شد؟ فعلا بله. تاتنهامی‌ها خرید در زمستان را دوست ندارند. پیش از مورا، لوییس هولتبی آخرین بازیکنی بود که در میانه فصل به تاتنهام پیوست و آن هم در سال 2013 بود اما خرید مورا انتقالی بود که نمی‌شد از آن چشمپوشی کرد، به‌ویژه که پی‌اس‌جی قصد فروشش را داشت.

 

آرسنال

نمره عملکرد: 8  از 10

آرسنال سانچس را از دست داد اما پس از آن بهترین شرایط را رقم زد. آنها هنریک مخیتاریان و پیر امریک اوبامیانگ را به دست آوردند و به این ترتیب خط حمله‌شان نسبت به قبل از ژانویه قوی‌تر شد. هرچند که رفتن ژیرو برای اینکه جای اوبامیانگ باز شود کمی دردناک بود اما بزرگترین پیروزی آنها این بود که مسعود اوزیل را مجاب کردند قرارداد جدیدی امضا کند. ماندن او حس مهم ثبات را به تیم می‌دهد.

آیا تمام اهدافشان برآورده شد؟ تا حد زیادی بله. آرسنال اوضاع سانچس را حل کرد، بازیکنانی که مازاد بودند را رد کرد - و به این ترتیب از میزان دستمزد پرداختی این باشگاه کم شد- و دو هدف اصلی را هم خریداری کرد. آنها البته نتوانستند جانی ایونز را بخرند و به این ترتیب ضعف تیم در دفاع حل نشد.

منبع: سایت ESPN

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز