خبرگزاری کار ایران

در تمام حرفه‌ام حسرت نبردن دو بازی را می‌خورم

بوفون: ناراحت نمی‌شوم اگر نتوانم رکورد مالدینی را بشکنم

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۰۳۸

جان‌لوییجی بوفون یکشنبه این هفته چهلمین سالروز تولدش را جشن گرفت و به همین مناسبت با نشریه چه‌تمپوی ایتالیا گفت‌و‌گو کرد.

 به گزارش ایلنا، او در این مصاحبه اعتراف کرد که هنوز تصمیمی قطعی درباره بازنشسته شدنش نگرفته است چون فعلاً برایش در اولویت قرار ندارد.

بوفون گفت: «من 4، 5 سال هافبک بودم، بعد از سال 1990 وقتی برای نخستین بار بازی‌های توماس انکونو، دروازه‌بان کامرون را در جام جهانی دیدم، عاشق دروازه‌بانی شدم و به همین دلیل این پست را انتخاب کردم. بچه که هستی، این شخصیت‌های بزرگ تمام تصوراتت را تسخیر می‌کنند. من به‌عنوان مردی که عاشق ورزش است، بهترین زندگی که یک انسان می‌تواند داشته باشد را داشته‌ام. ورزش برای زندگی واقعاً مانند یک زمین تمرینی است، پس اگر زود آن را شروع کنی، من فکر می‌کنم که ورزش بتواند شما را از رفتن به راه‌های خلاف باز دارد.»

بوفون در پاسخ به این سوال که آیا امسال آخرین فصل دوران بازیگری او خواهد بود، تأکید کرد: «من 25 تا 28 سال است که در این حرفه‌ام پس وقتی که به عقب نگاه می‌کنم، می‌بینم که مسافتی طولانی را طی کرده‌ام. هنوز تصمیم نگرفته‌ام چون باید با رییس باشگاه ملاقات کنم. آینده کوچکترین دغدغه‌ای است که من الان دارم. چیزی که من می‌خواهم این است که ما تصمیمی مناسب بگیریم، پس من مطمئنم که با کمک رییس باشگاه، کسی که واقعاً به فکر سلامت و رفاه من است و تمام اعضای باشگاه یوونتوس، برای شخصی در سن و سال من بهترین تصمیم را اتخاذ خواهیم کرد و در مورد نقشی که در آینده خواهم داشت، تصمیم می‌گیریم.»

بوفون به دلیل مصدومیت چندین بازی تیمش را در این فصل از دست داد و این یعنی که او در این فصل نمی‌تواند رکورد پائولو مالدینی را به‌عنوان کسی که بیشترین تعداد بازی را در تاریخ سری A انجام داد، بشکند.

او در این باره هم گفت: «گاهی اوقات بهتر است خودت را مجبور به انجام یکسری کارها نکنی. باید این را هم بدانید که چطور از داشته‌های‌تان شاد باشید. من فکر می‌کنم که در حرفه‌ام رکوردهای فراوانی داشته‌ام که اگر بگذارم این رکورد در اختیار پائولو بماند باز هم خوشحال خواهم بود چون او کسی است که واقعاً لیاقت حفظ این رکورد را دارد. من دوست دارم هر چیزی به شیوه طبیعی‌ خودش رخ دهد وگرنه شما مجبور می‌شوید یک قدم روبه عقب بردارید و از آنچه که داشته‌اید راضی باشید.» بوفون می‌گوید که احترام مردم کشورش نسبت به او آنقدر زیاد است که گاهی اوقات نمی‌داند چگونه باید آن را پاسخ دهد. او گفت: «گاهی اوقات از شدت احترامی که مردم برایم قایل هستند، شرمنده می‌شوم. کاملاً نمی‌دانم که چطور باید این محبت آنها را جبران کنم. این شامل چهار پسرخاله فرانسوی‌ام هم می‌شود و آنها هم واقعاً مرا دوست دارند و در این سال‌های اخیر به من احترام گذاشته‌اند، با اینکه کشورشان رقیب ماست.»

سنگربان یوونتوس اعتراف کرد که در دوران بازیگری‌اش حسرت شکست در دو بازی را می‌خورد. او در پاسخ به این سوال که آیا در دوران بازیگری‌اش مسابقه‌ای بوده است که دوست داشته باشد دوباره آن را انجام دهد، گفت: «بله، من دوست دارم که امکان داشت فینال سال گذشته لیگ قهرمانان میان یوونتوس و رئال مادرید و فینال ایتالیا – اسپانیا در یورو 2012 تکرار می‌شد چون آنها تنها بازی‌هایی بودند که ما بدون اینکه توانایی‌ها و شخصیت واقعی‌مان را به نمایش بگذاریم، باختیم.» یوونتوس فصل گذشته در فینال لیگ قهرمانان با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد و ایتالیا هم 6 سال پیش در کیف با نتیجه 4 بر صفر مقابل ماتادورها تن به شکست داد.

منبع: سایت فوتبال ایتالیا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز