خبرگزاری کار ایران

نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان-پاریس

پورشیب و گنج زاده برای مدال طلا، اباذری برای برنز جدال خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۲۱۷

دومین روز از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان فرانسه در حالی به پایان رسید که پورشیب وگنج زاده به فینال راه یافتند و اباذری هم برای کسب مدال برنز به روی تاتامی خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، در ادامه اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در سال 2018 که با حضور 756 کاراته کا از 81 کشور در شهر پاریش فرانسه برگزار شد، پورشیب و گنج زاده موفق شدند با غلبه بر حریفان به فینال راه یابند. 

در کاتای انفرادی، امیربهادر تدین ابتدا کاراته کایی از تیم فدراسیون جهانی را 4 بر یک برد و در دومین مبارزه 5 بر صفر مغلوب نماینده ترکیه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در همین بخش ابوالفضل شهرجردی در اولین مبارزه 4 بر یک نتیجه را به کاراته کا ایتالیایی واگذار کرد و حذف شد.

در وزن منهای 84 کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب ابتدا حریفی از کشور میزبان را یک بر صفر مغلوب کرد. در ادامه مقابل نماینده چین تایپه پس از تساوی یک بر یک با استفاده از قانون سنشو برنده شد. سومین مبارزه او مقابل کاراته کایی از کرواسی بود که با نتیجه 4 بر صفر به سود پورشیب خاتمه یافت و در دیدار چهارم هم موفق شد اوگور آکتاش ترکیه ای قهرمان اروپا در سالهای 2016 و 2017 را شکست دهد و راهی دور نیمه نهایی شود. او در نیمه نهایی موفق شد ریاتارو آراگای ژاپنی را شکست دهد و راهی فینال شود. او در این دیدار مقابل رقیب دیرینه خود به تساوی 3 بر 3 رسید تا با رای داوران برنده مبارزه باشد. این نهمین مبارزه ذبیح اله پورشیب مقابل آرگای ژاپنی بود؛ در 8 مسابقه قبلی 7 بار آراگا برنده بود و یک بار پورشیب موفق به کسب پیروزی شد. این دومین برد پورشیب در 8 سال گذشته است.

او برای کسب مدال طلا امروز به مصاف احمد المصاری از کشور مصر قهرمانی امیدهای جهان 20177 و قهرمان نوجوانان جهان 2013 و قهرمان خواهد رفت. 

در همین وزن احسان حیدری مقابل کامران مدنی از امریکا 3 بر یک باخت و حذف شد، مهدی قراری زاده 3 بر2 نتیجه را به نماینده روسیه واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، کیوان بابان 8 بر 3 از حریف روسیه ای شکست خورد و حذف شد، علی فداکار مقابل نماینده اوکراین یک بر صفر باخت و حذف شد، مهدی خدابخشی 6 بر 2 مقابل روسیه شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 84+کیلوگرم، سجاد گنج زاده با غلبه بر تمامی حریفان، به دیدار فینال وزن به اضافه 84 کیلوگرم راه یافت. او در نیمه نهایی نماینده بوسنی را 4 بر یک مغلوب کرد و فینالیست شد. گنج زاده ابتدا نماینده چین تایپه را 5 بر صفر از پیش رو برداشت. سپس کاراته کای آفریقای جنوبی را 7 بر یک از پیش رو برداشت. در ادامه موفق شد حریف صربستانی را 4 بر یک مغلوب کرد و در ادامه مقابل صالح اباذری دیگر کاراته کا موفق کشورمان در این وزن قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید و به دور نیمه نهایی راه یافت.گنج زاده در فینال با مهدی فیلالی قهرمان جوانان اروپا از کشور میزبان مبارزه خواهد کرد.

صالح اباذری دیگر نماینده این وزن ابتدا حریفی از ایتالیا را 5 بر صفر برد. در دومین دیدار پس از تساوی یک بر یک مقابل کاراته کا هلند برنده مبارزه شد. سپس حریف مراکشی را 3 بر یک از پیش رو برداشت و در چهارمین دیدار مقابل سجاد گنج زاده 3 بر یک مغلوب شد. و در جدول شانس مجدد موفق شد اسلوبودان بیتویچ از صربستان را 3 بر یک شکست دهد و امروز برای کسب مدال برنز به مصاف ایوان کیپیچ از بوسنی خواهد رفت.

هادی عرب حریفی از کوزوو را در اولین دیدار 5 بر یک شکست داد. سپس نماینده تونس را 3 بر صفر برد و در سومین بازی 2 بر صفر به حریف فرانسوی باخت و حذف شد.

سامان حیدری کاراته کا دیگر این وزن ابتدا نماینده ترکیه را 3 بر2 با قانون سنشو مغلوب کرد. سپس حریفی از روسیه را در هانتی شکست داد. در سومین مبارزه شاهین آتاموف آذربایجانی را پس از تساوی 3 بر 3 برد. چهارمین مبارزه حیدری برابر حریفی از اکوادور بود که 2 بر یک مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مهدی عاشوری کاراته کا اوکراینی را 5 بر 4 شکست داد. در مبارزه دوم حریف فرانسوی را 7 بر یک مغلوب کرد. سپس طارق حمدی عربستانی را 12 بر 5 برد و در بازی چهارم پس از تساوی 4 بر 4 مقابل نماینده کشور میزبان، در هانتی شکست خورد و در جدول شانس مجدد 8 بر صفر مغلوب جاناتان هورنه آلمانی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 61- کیلوگرم، رزیتا علیپور نماینده سوئد را 2 بر صفر شکست داد و سپس یک بر صفر مغلوب حریف آلمانی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 68-کیلوگرم، مبینا کاویانی حریف فرانسوی را 5 بر یک برد و سپس مقابل نماینده آلمان 55 بر یک نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

در وزن 68+ کیلوگرم، حمیده عباسعلی در اولین دیدار حریف آمریکایی را 3 بر یک مغلوب کرد و در ادامه مقابل کاراته کا فرانسوی 2 بر صفر شکست خورد و در جدول شانس مجدد مقابل نماینده ترکیه یک بر صفر باخت و حذف شد.

در همین وزن محدثه آقایی در اولین مبارزه 3 بر یک مغلوب نماینده مکزیک شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امروز در سومین روز لیگ جهانی کاراته وان، فینال و رده بندی اوزلن مختلف کومیته و کاتای تیمی و انفرادی برگزار خواهد شد.
علاوه بر گنج زاده و پورشیب در فینال، 77 کومیته کا و کاتای تیمی مردان برای کسب مدال برنز به روی تاتامی خواهند رفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز