خبرگزاری کار ایران

استقلال وینفر شفر، ادامه دهنده راه منصوریان

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۱۸۰

نتایجی که استقلال مقابل تیم‌های بالاسری‌اش گرفته بسیار تامل‌برانگیز است. آبی‌ها از ابتدای لیگ تا به امروز که در آستانه بازی مهم با یکی از همین تیم‌ها قرار دارد، در مصاف با تیم‌هایی که به لحاظ جدولی از آنها بالاتر بوده‌اند، 17 امتیاز از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا، رویه‌ای که از هفته چهارم آغاز شد و استقلال با شکست مقابل سایپا و سپس مقابل پدیده نشان داد از نیروی کافی برای عبور از سد این تیم‌ها برخوردار نیست.

 البته پدیده اکنون در جدول پایین‌تر از استقلال است اما نباید از یاد برد که از این تیم خوب مشهدی 6 امتیاز کسر شد که اگر نمی‌شد به طور قطع این تیم نیز اکنون امتیازهای بیشتری نسبت به استقلال جمع کرده بود. نگاهی به نتایجی که استقلال مقابل تیم‌های سایپا، ذوب‌آهن، فولاد، پارس جم و پرسپولیس گرفته، نشان می‌دهد که استقلال عمیقا از کسب امتیاز مقابل این تیم‌ها ناتوان بوده است.

گرچه شاید در برخی بازی‌ها از جمله شهرآورد استقلال مستحق باخت هم نبود اما ظاهرا نه شانس یار آبی‌ها است و نه آنقدر انسجام تاکتیکی وجود دارد که استقلال مقابل این دست تیم‌ها به برتری برسد. سنتی که استقلالی‌ها در این فصل به راه انداخته‌اند از زمان مربیگری منصوریان به زمان مربیگری وینفرید شفر هم منتقل شده و عجبا که مرد آلمانی نیز با آن همه تجربه نتوانسته این رویه را از سیاق استقلال در فصل جاری دور کند. گرچه فرصت برای از بین بردن این سنت وجود دارد و هنوز استقلال در دور برگشت مقابل همه تیم‌های بالاسری‌اش قرار نگرفته است. یکی از همین بازی‌ها پنج‌شنبه انجام می‌شود و استقلال رخ در رخ تیمی قرار می‌گیرد که در دور رفت به آن باخت.

از بازی با پارس جم حرف می‌زنیم. تیمی که در هفته ششم موفق شد در خانه‌اش استقلال را شکست دهد. جمی‌ها در نیم فصل اول همه را شگفت‌زده کردند و اگر برخی مصدومیت‌ها گریبان این تیم را نمی‌گرفت شاید فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس تا این اندازه زیاد نمی‌شد.

حالا این تیم دوباره رخ در رخ استقلال قرار می‌گیرد و اگر آبی‌ها بتوانند در بازی عصر پنج‌شنبه که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود پارس‌‌‌‌جم را مغلوب کنند به نخستین پیروزی مقابل تیم‌هایی دست می‌یابند که در جدول رده‌‌بندی بالاتر از آنها قرار دارند.

از سویی برتری مقابل پارس جم، امیدها را در اردوگاه آبی برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از راه لیگ بیشتر خواهد کرد. استقلال اکنون در جایگاه ششم جدول قرار دارد و چنانچه مقابل تیم‌های بالاسری‌اش امتیاز از دست بدهد باید با رویای رسیدن به سهمیه از راه لیگ خداحافظی کند.

روی جام حذفی هم که استقلال هفته آینده مقابل صنعت نفت آبادان قرار می‌گیرد چندان نمی‌شود حساب کرد. آن جام، جام اتفاقات و پیش‌بینی نشده‌هاست و چنانچه استقلال لیگ را از دست بدهد و بخواهد همه سرمایه گذاری‌های ذهنی و فنی‌اش را روی آن بازی بگذارد اساسا کار درستی نیست و عقل و منطق ایجاب می‌کند که آبی‌ها در بازی با پارس جم تیم دیگری باشند و نوار ناکامی‌های خود را مقابل تیم‌هایی که در جدول بالاتر از آنها قرار داشته‌اند، پاره کنند.

 

نتایج استقلال مقابل تیم‌های بالای جدول

هفته چهارم: سایپا یک .............................................................. استقلال صفر

هفته ششم: پارس جم 2 ........................................................... استقلال صفر

هفته دهم: پرسپولیس یک ....................................................... استقلال صفر

هفته هفتم: استقلال یک .......................................................... ذوب‌آهن یک

هفته نهم: استقلال صفر .................................................................. فولاد صفر

هفته هجدهم: تراکتور صفر ...................................................... استقلال صفر

هفته بیست و یکم: استقلال یک .................................................... سایپا یک

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز