خبرگزاری کار ایران

دردسر برای وینفر شفر؛ کدام ستاره استقلال خارج شود؟

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۰۱۰

تعدد مهره‌ها گاهی مربیان را با چالش‌های بزرگی مواجه می‌کند.

به گزارش ایلنا، اکنون حالات ذهنی وینفرید شفر همین گونه است. او با گزینه‌های تازه‌ای در خط دفاع مواجه است و از سویی خط دفاع او تا قبل از بازگشت منتظری شرایط مطلوبی داشت. شفر حالا نمی‌داند که باید همان آرایش قبلی را حفظ کند یا اینکه باز هم به منتظری بازی بدهد و پست بازی چشمی را تغییر دهد. استقلال در آستانه تحولاتی تازه در خط دفاع قرار دارد. تغییراتی که شاید وضعیت بهتری را در انتظار این تیم قرار دهد و شاید هم آمار مطلوبی که در هفته‌های اخیر به واسطه هماهنگی چشمی و حسینی به وجود آمده تهدید شود. این وضعیت یک سرگیجه شیرین برای مرد آلمانی به وجود آورده است.

بازگشت منتظری به ترکیب اصلی استقلال پس از ماه‌ها دوری گرچه خبر خوشی در اردوگاه آبی محسوب می‌شود اما دردسرهایی را برای وینفرید شفر ایجاد می‌کند. سرمربی استقلال حالا با این پرسش مواجه است که آیا در بازی‌های آتی که توامان چشمی و منتظری را حی و حاضر دارد و مانعی سر راه حضور آنها در ترکیب استقلال نیست، کدام یک را برای پست دفاع میانی انتخاب می‌کند. در بازی قبل دست سرمربی استقلال به واسطه محرومیت روزبه چشمی باز بود اما در بازی با سایپا چشمی دیگر محروم نیست و اگر شفر بخواهد باز هم به پژمان در قلب خط دفاع بازی دهد باید چشمی را در پست هافبک دفاعی به بازی بگیرد. تصمیم گیری برای سرمربی آلمانی استقلال از آن رو سخت و دشوار می‌شود که می‌بینیم چشمی در تمام ماه‌هایی که منتظری غایب بود نمایش بسیار ایده‌آلی در قلب خط دفاع داشت و توانست با بازی‌های قابل قبول خود را به‌عنوان یکی از عناصر اصلی خط دفاع معرفی کند. انتقال چشمی از خط دفاع به پست هافبک میانی گرچه منجر به حضور این بازیکن در پست تخصصی‌اش خواهد شد اما قلب دفاع استقلال را با تغییراتی مواجه خواهد کرد که شاید عاقبت چندان خوشی را برای شفر به همراه نیاورد. در بازی با تراکتورسازی تبریز منتظری به رغم تلاش‌های بسیاری که در خط دفاع داشت اما در برخی صحنه‌ها متزلزل نشان داد و نتوانست آن مدافع آرمانی سال‌های گذشته باشد.

با این حال منتظری انتظار دارد که رویه حضورش در ترکیب اصلی استقلال ادامه یابد تا در شرایطی که کمتر از 5 ماه تا آغاز جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده به آمادگی لازم دست یافته و شانس بازی کردنش در ترکیب اصلی تیم ملی نیز افزایش یابد. این انتظار اما ممکن است استقلال را با چالش‌های فنی مواجه کند و نظمی که به واسطه زوج چشمی و حسینی در قلب دفاع شکل گرفته بود بر هم بریزد.

بدون شک منتظری اگر می‌خواهد گزینه اصلی و غیر قابل تغییر در قلب خط دفاع استقلال باشد باید از معدود فرصت‌هایی که نصیبش می‌شود نهایت بهره را ببرد تا شفر نیز ترغیب شود که همچنان از او در پست دفاع میانی بازی بگیرد. احتمالا در بازی با سایپا هم شاهد حضور منتظری در قلب خط دفاع استقلال خواهیم بود و شفر برای اینکه مجال دوباره‌ای به این مدافع بدهد از او به‌عنوان زوج مجید حسینی بهره خواهد گرفت اما بدون شک اگر منتظری همچون بازی با تراکتورسازی در برخی صحنه‌ها متزلزل نشان دهد در بازی‌های آینده شانسی برای بازی در ترکیب استقلال نخواهد داشت که این وضعیت آینده او در تیم ملی را هم به خطر خواهد انداخت.

وضعیتی که اکنون در استقلال پیش آمده در حقیقت ممکن است تهدیدی جدی برای این باشگاه باشد و از سویی هم فرصت خوبی است تا علاوه بر بازگشت منتظری به شرایط آرمانی، امکان حضور استقلالی‌های بیشتر در جام جهانی فراهم شود. وضعیتی که از لحاظ مالی نیز برای باشگاه استقلال نفع و فایده بسیاری خواهد داشت و پول قابل توجهی به این باشگاه خواهد رسید. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که فیفا در سال‌های اخیر اجرا کرده همواره به باشگاه‌هایی که در جام جهانی بازیکن داشته‌اند مبالغ قابل توجهی پرداخت شده که طبیعتا هر چه تعداد بازیکنان بیشتر باشد، مبلغی که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال به باشگاه‌ها پرداخت می‌شود نیز افزایش می‌یابد. اکنون در استقلال حضور وریا غفوری و روزبه چشمی در جام جهانی قطعی است و پژمان منتظری هم به سبب سابقه‌ای که در تیم ملی دارد و همواره مورد اعتماد کی‌روش بوده حتی اگر اندکی آماده نشان دهد می‌تواند با تیم ملی به جام جهانی برود و آنگاه تعداد بازیکنان استقلال در جام جهانی بیشتر خواهد شد.

البته بازیکنانی همچون ابراهیمی، مجید حسینی، حسین حسینی و نورافکن هم جزو ملی‌پوشان کنونی استقلال محسوب می‌شوند اما شانس این مردان برای رفتن به جام جهانی با توجه به گزینه‌هایی که در تیم ملی وجود دارد، اندک است و به نظر می‌رسد استقلال نهایتا 4 بازیکن در جام جهانی آتی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز