خبرگزاری کار ایران

رشیدی: یک روزی به همه گفتم حسینی دروازه‌بان بزرگی خواهد شد

قائدی با نیکبخت قابل قیاس نیست/ رحمتی باید برود جایی فوتبال بازی کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۴۷۸

من قائدی را مثل فرزند خودم دوست دارم این حرف‌ها را سال 80 با کریم انصاری‌فرد انجام دادم. آن موقع تازه از اردبیل آمده بود، هفده، هجده سال بیشتر نداشت.

به گزارش ایلنا منصور رشیدی بازیکن و دروازه‌بان سابق استقلال همراه این تیم در تبریز حضور داشت. با دروازده‌بان تیم ملی در سال 1978 در خصوص تساوی مقابل تراکتورسازی، رکوردشکنی حسینی و همچنین جدایی احتمالی رحمتی و توصیه‌هایش به قائدی همکلام شدیم
 
* در خصوص تساوی مقابل تراکتورسازی صحبت کنید؟
فکر می‌کنم استقلال بازی خیلی خوبی را مقابل تراکتورسازی انجام داد. این تیم هفته قبل‌ترش مقابل پرسپولیس باخته بود و آمده بود تا مقابل استقلال به پیروزی برسد. آنها حتی 90 دقیقه جنگیدند تا پیروز شوند. به نظرم استقلال می‌توانست درا ین بازی سه امتیاز را کسب کند چون تیم دراین چند بازی روند رو به رشدی پیدا کرده است.
 
*در خصوص جو ورزشگاه یادگار چه نظری دارید؟
شعار که زیاد داده شد البته من ترکی زیاد بلد نیستم و متوجه نمی‌شدم اما تا آنجا که شنیدم به یحیی بی‌احترامی شد. همچنین به امید عالیشاه که بازیکن همین تیم است. به هرحال همه چیز قاطی بود و آنها از نتایج تراکتور ناراضی بودند.
 
*حسین حسینی توانست رکوردشکنی کند.
این بچه در حال پیشرفت کردن است. او 18 سالش بودکه من از شیراز او را برای تیم ملی امید انتخاب کردم. هم بیرانوند بود هم رشید مظاهری آن موقع به همه گفتم هر سه اینها یک روزی دروازه‌بان بزرگی خواهند شد.
 
*به عنوان مربی سابق رحمتی این روزها او نیمکت‌نشین است.
به نظرم رحمتی باید جایی تا فوتبال بازی کند. با تجربه‌ای که او دارد می‌تواند برای هر تیمی مفید باشد. به نظرم تراکتورسازی برود برایش بهتر است. با من که صحبت می‌کرد می‌گفت در حال جمع کردن بار و بندیلم هستم تا یواش‌یواش بروم اما نگفت کجا.
 
*بازیکنان شما را در سفر به تبریز شناختند؟
بعضی‌ها مرا می‌شناختند اما اکثراً من را نشناختند. البته من نزدیک به 20 است که در استقلال نیستم و آنها به خاطر همین است که من را نشناختند. من در این مدت نه باشگاه رفتم و نه حتی در تمرین حاضر شدم و اگر هم در تبریز حاضر شدم به خاطر نصرالله عبداللهی بود. بعضی از بازیکنان آمدند و احترام گذاشتند اما بعضی‌ها شاید نمی‌دانستند که رشیدی زمانی دروازه‌بان استقلال بوده.
*اگر دوباره به شما بگویند یک سفر با استقلال بروید حاضر به انجام این کار هستید؟
اگر بزرگترها از من بخواهند باز هم این کار را انجام خواهم داد. حتی از من دعوت شد که به تمرین این تیم هم بروم که من قبول نکرده بودم. دوست داشتم بچه‌ها را از نزدیک ببینم و این هم اینکه عبداالهی رفیق 50 ساله است.
 
*یک صحبت‌هایی هم با مهدی قائدی انجام دادید.
من قائدی را مثل فرزند خودم دوست دارم این حرف‌ها را سال 80 با کریم انصاری‌فرد انجام دادم. آن موقع تازه از اردبیل آمده بود، هفده، هجده سال بیشتر نداشت. تازه او آن موقع در تیم امیدهای سایپا بازی می‌کرد و فقط گاهی به تمرینات بزرگسالان راه پیدا می‌کرد. به او گفتم تو پیشرفت می‌کنی، لژیونر می‌شوی، به تیم ملی دعوت می‌شوی. می‌خندید و می‌گفت مگر ممکن است. الان هم همین حرف‌ها را به قائدی می‌زنم به او گفتم مواظب خودت باش. این تیم استقلال امیدبخش حضورت در تیم ملی امید خواهد بود. وقت برای تفریح کردن همیشه هست مواظب خودت باش او هم بسیار مودبانه رفتار کرد و مرا به آینده‌اش در فوتبال امیدوار کرد.
 
*خیلی‌ها قائدی را با نیکبخت واحدی مقایسه می‌کنند.
اصلاً قابل قیاس نیستند البته نیکبخت هم بچه خوبی بود. نیکبخت به دور و اطراف خود و دوستانش نگاه نکرد. او یکی از بهترین فوتبالیست‌های این مملکت بود و خیلی می توانست از این هم سرشناس‌تر شود اما او را به حاشیه بردند. خیلی‌ها دوست دارند قائدی را هم به حاشیه ببرند.
 
*برخوردتان با وینفرد شفر چگونه بود؟
او در ابتدا مرا نشناخت بعد که معرفی کردند خیلی خوشحال شد، خیلی با هم صحبت کردیم. امیدوارم در کارش موفق باشد، نتایج خیلی خوبی هم به دست آورده و امیدوارم همین روند را ادامه دهد. او تجربه کامل را دارد و تیم‌های بزرگتر از استقلال را هم جمع و جور کرده است.
 
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز