خبرگزاری کار ایران

روزهای درخشش ستاره مصری لیورپول؛ صلاح، ارزان و عالی

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۵۵۹

ژوزه مورینیو گفته که داشتن 300 میلیون پوند بودجه برای رقابت با منچسترسیتی کافی نیست، چرا که آنها پولی برای مدافعان کناری می‌پردازند که با آن پول می‌شود مهاجم خرید. این حرف‌های او پیش از آن زده شد که لیورپول ویرجیل ون‌دایک را با قیمتی بالا خریداری کرد.

به گزارش ایلنا، روز شنبه، ون‌دایک که با قیمت 75 میلیون پوند از ساوتهمپتون راهی لیورپول می‌شود، بازی تیم جدیدش را تماشا کرد که مقابل لسترسیتی 2 بر یک پیروز شد. در آن بازی، محمد صلاح باز هم نشان داد که خریدی عالی برای لیورپول بوده است. رم در تابستان برای فروش صلاح 9/36میلیون پوند دریافت کرد و این مبلغ در حال حاضر بسیار مضحک به نظر می‌رسد.

این ملی‌پوش مصری در این فصل در تمامی رقابت‌ها 23 گل زده است، یعنی بیشتر از هشت باشگاه لیگ برتری؛ کریستال پالاس، برنلی، برایتون، سوانزی، وست‌برومویچ، هادرسفیلد، ساوتهمپتون و نیوکاسل.

او در 22 گل در لیگ برتر نقش داشته و 17 گل زده و 5 گل ساخته است. این آمار او در 21 بازی در لیگ برتر ثبت شده است. لسترسیتی هم نتوانست مقابل صلاح مقاومت کند. او باید در نیمه اول دو گل می‌زد اما نزد، و در نیمه دوم هم که لیورپول سعی بسیاری در گلزنی داشت، او گل زد.

لستر در ابتدای بازی باز هم با اشتباه مدافعان لیورپول پیش افتاد. به این ترتیب تیم کلود پوئل توانست عقب بنشیند و دفاع کند و به وقت تلف کردن بپردازد. از آن هنگام این حس می‌شد که لیورپول هر کاری خواهد کرد تا به گل برسد اما ممکن است در یک‌سوم پایانی بازی به مشکل بخورد. در دقیقه 52 بود که سادیو مانه با پشت پا توپ را به صلاح رساند و او با پای چپش دروازه کسپر اشمایکل را باز کرد. لیورپول به حمله ادامه داد و صلاح 25ساله باز هم در نقش منجی ظاهر شد و این بار هری مگوایر را از پیش رو برداشت و گل زد.

او باز هم تیمش را پیروز کرد و باز هم رکوردشکنی کرد. صلاح به رکورد 23 گل راجر هانت از ابتدای فصل تا پیش از آغاز سال نو رسید. این رکورد در فصل 62-1961 رقم خورده بود. کلوپ پس از بازی گفت: «دو گل رویایی داشتیم. حس خوبی داشتیم و در این لحظه شایسته برد هستیم. پس واقعا از این بابت خوشحالم. بله، مو می‌تواند این سطح را نگه دارد. او هنوز بازیکن جوانی است و می‌تواند بهتر شود. مساله تنها بر سر گل زدن نیست، بحث بر سر دیگر شرایط هم هست. او برای ما خیلی مهم است اما می‌داند که من می‌دانم،اگر پشتیبانی بقیه بازیکنان نبود، او نمی‌توانست گل بزند. ما پاس‌هایی رویایی دادیم. کار سادیو پیش از گل اول عالی بود. فکر می‌کنم کمتر کسی در ورزشگاه فکر می‌کرد آن توپ تبدیل به فرصت گلزنی شود. آن واقعا مهم بود.»

اما کلکسیون اشتباهات لیورپول در دقیقه 3 باعث شد، جیمی واردی گل بزند. به این ترتیب بسیاری به این فکر کردند که لیورپول واقعا حق داشته مبلغ زیادی خرج خرید ون‌دایک بکند.

یوئل ماتیپ تحت فشار دمارای گری پاس بدی به امره جان داد، و تعلل این هافبک باعث شد ویسنته ایبورا به‌آسانی از او عبور کند و توپ را به ریاض محرز در سمت چپ برساند.

اندی رابرتسون نتوانست این بازیکن الجزایری را متوقف کند و در نهایت واردی هفتمین گل خود را مقابل لیورپول زد اما عملکرد صلاح باعث شد بسیاری به این فکر کنند که چطور می‌توان با قیمتی پایین، چنین بازیکنی را خرید. اگر صلاح 75 میلیون پوند قیمت داشت هیچ کسی اعتراض نمی‌کرد و حتی در این حالت هم او خریدی سودمند برای لیورپول به شمار می‌رفت.

منبع: سایت گل / ملیسا رادی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز