خبرگزاری کار ایران

بازهم نژاد پرستی در NBA؛ این داستان دزدیدن پتوها!

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۲۶۸

مارکیس تیگ و تراسون بورل دو بازیکن سیاه‌پوست که هر دو در تیم ممفیس هاستل در ماینر لیگ NBA بازی می‌کنند، به اتهام دزدیدن پتوهای هواپیما از پرواز اخراج شدند.

به گزارش ایلنا، نژادپرستی در آمریکا همیشه قربانی گرفته. این بار این پدیده مذموم قربانیان خود را از دل ورزش انتخاب کرد، آنجا که رسوایی نژادپرستی بازتاب فراوانی دارد و داغ این ننگ بیشتر بر پیشانی می‌نشیند.

مارکیس تیگ و تراسون بورل دو بازیکن سیاه‌پوست که هر دو در تیم ممفیس هاستل در ماینر لیگ NBA بازی می‌کنند، به اتهام دزدیدن پتوهای هواپیما از پرواز اخراج شدند اما بعد مشخص شد که این اتهام نادرست بوده و امریکن ایرلاین از این دو نفر عذرخواهی کرد. این دو بسکتبالیست قصد داشتند برای تعطیلات سال نو از دالاس به داکوتای جنوبی بروند که در پرواز به دزدی متهم شدند. این دو نفر اثبات کردند که پتو‌ها را شخص دیگری به آنها داده است. سخنگوی امریکن ایرلاین از اتفاقی که در پرواز این ایرلاین افتاد عذر خواهی کرده است.

هیچ کدام از دو بازیکن صحبتی درباره این اتفاق نکردند اما مربی آنها در توییتر خود اظهار کرد که معتقد است ریشه این اتفاق تبعیض نژادی بوده است. او در توییتر خود نوشت: میهماندار هواپیما دو جوان سیاه پوست را می‌بیند که در حالی که پتو به دست دارند از محدوده فرست کلس هواپیما بیرون می‌آیند. نخستین چیزی که به ذهن او می‌رسد این است: آیا آنها پتو‌ها را دزدیده اند؟ چطور است به مردم یاد بدهید قبل از قضاوت و نتیجه گیری اول حقایق را جست وجو کنند.

امریکن ایرلاین بعد از این حادثه دو بلیت فرست کلس به دو بسکتبالیست می‌دهد تا سفر خود را انجام دهند. پیش از این نیز امریکن ایرلاین متهم به رفتار‌های نژاد پرستانه شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز