خبرگزاری کار ایران

شفر راننده ماشین آلمانی استقلال ( گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۸۴۸

هواداران استقلال را پس از سال‌ها سرشار از حس امیدواری دیدیم. حال و هوای تازه‌ای که از ورزشگاه آزادی به هنگام میزبانی بازی‌های استقلال رخت بربسته بود.

به گزارش ایلنا، حتی فصل پیش که استقلال در مقطعی به رشد فنی رسید نیز چنین حس امیدواری ذهن آبی‌دلان را فرا نگرفته بود.

وضعیت امروز حاصل تغییراتی است که وینفرید شفر آرام آرام در استقلال ایجاد کرد. تحولاتی که نتیجه‌اش در بازی‌های اخیر کاملا نمایان بود اما به واقع استقلال در بازی با صنعت نفت آبادان هویت و معنای دیگری یافت.

تیمی که می‌شود حالا گفت در همه خطوط به هماهنگی و خودباوری رسیده و از دوران سخت ساخته شدن عبور کرده است. استقلال اگر تا قبل از بازی با صنعت نفت غالبا هارمونی خود در خط دفاع و خط میانی را به رخ می‌کشید اکنون می‌تواند مدعی تیمی باشد که در خط آتش نیز به وضعیت باثبات رسیده و به سمت و سویی خواهد رفت که آمار ضعیف گلزنی‌اش را بهبود دهد و در فاز گلزنی که نقص‌های بسیاری در آن داشت به تیمی گلزن بدل شود. منحنی رو به رشد این استقلال احتمالا تا قهرمانی در جام حذفی نیز بالا خواهد رفت و با تماشای آنچه شفر و شاگردانش خلق کردند باید انتظار کشید که استقلال با حفظ شرایط کنونی به جام خواهد رسید و سهم بزرگی از فصل جاری خواهد برد.

حال اگر در لیگ امیدی به قهرمانی استقلال نیست این به امتیازهای از دست رفته‌ای باز می‌گردد که در زمان مربیگری منصوریان از جیب استقلال رفت وگرنه همان بازیکنانی که زمان منصوریان در استقلال بودند نیز اکنون در ترکیب آبی‌ها حضور دارند و آنچه استقلال را نسبت به آن دوران سیاه تمیز می‌دهد، شخصیتی است که سرمربی آلمانی از درون خود به بازیکنان تزریق کرده و استقلال را بدل به یک ماشین آلمانی پیچیده و هماهنگ کرده که در همه خطوط برنامه ریزی مشخصی برای بازی دارد. گرچه نباید فراموش کرد که این استقلال هر قدر هم که شانسی برای قهرمانی در لیگ نداشته باشد ما از ظرفیت کافی برخوردار است تا نیم فصل دوم را جذاب‌تر کرده و معادلات بسیاری را تغییر دهد.

حمیدرضا عرب

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز