خبرگزاری کار ایران

ماجرای اقدام عجیب سرپرست فدراسیون؛ تالار افتخار بار وانت شد!

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۸۳۷

سرپرست فدراسیون بسکتبال در اقدامی عجیب دستور داد تمام کاپ‌های موجود در دفتر فدراسیون تخلیه شده و به سالن آزادی ارسال شود.

به گزارش ایلنا، نزدیک به یک ماه از کنار رفتن محمود مشحون، رییس با سابقه فدراسیون بسکتبال می گذرد. این مدیر 76 ساله که به دلیل بازنشستگی مجبور به ترک پست خود شد، در طول سال‌هایی که در فدراسیون بسکتبال حضور داشت، افتخارات زیادی را کسب کرده بود اما حالا اخباری به گوش می رسد که بلافاصله بعد از خروج او از فدراسیون،‌ اتاقش شکل و شمایل جدیدی پیدا کرده است. 

اقدام عجیب آقای سرپرست
 
نصرالله پریچهره به عنوان کارمند وزارت ورزش 7 آذرماه حکم سرپرستی فدراسیون بسکتبال را دریافت کرد تا خیلی زود ماموریتش یعنی برگزاری انتخابات این فدراسیون را انجام دهد. به دلیل برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و ضرورت داشتن رییس برای فدراسیون‌ها قبل از این تاریخ، وزارت ورزش خیلی زود ثبت نام از کاندیداها را آغاز کرد و آن‌طور که پیداست انتخابات هم در 20 روز آینده برگزار می شود. با اینکه پریچهره می دانست دوره کوتاهی در فدراسیون بسکتبال حضور خواهد داشت، در اقدامی عجیب تصمیم گرفت تغییراتی در اتاق ریاست فدراسیون به وجود بیاورد. 
 
در حالی که جام های قهرمانی بسکتبال در رده‌های سنی مختلف در ویترین‌هایی در اتاق ریاست فدراسیون نگهداری می شد، سرپرست فدراسیون دستور داد تمام کاپ ها تخلیه شده و به سالن آزادی ارسال شود! حتی برخی ابزار دیگر که در اتاق ریاست فدراسیون موجود بود، توسط مسئولان فدراسیون خارج شد. 
 
انتقال افتخارات بسکتبال با وانت!
 
عجیب ترین قسمت ماجرا این بود که کاپ های پرتعداد و افتخاراتی که در طول چند دهه اخیر کسب شده بود، با یک دستگاه وانت و به شکلی نه چندان جالب انتقال پیدا کرد. این شکل انتقال که با کج سلیقگی سرپرست فدراسیون صورت گرفت، باعث آسیب جدی به تعداد زیادی از این جام ها شد. اینکه تمام صندوقچه افتخارات بسکتبال به این شکل و با بی نظمی تمام به محل دیگری انتقال پیدا کند، در نوع خود عجیب به نظر می رسد.
 
وقتی کارمندان هم جامدار می شوند
 
انتقال کاپ های قهرمانی و مدال های بسکتبال ایران در شرایطی صورت گرفت که بلاتکلیفی فدراسیون و اداره آن با سرپرست اتفاقات عجیب تری را هم رقم زد. کارمندان فدراسیون که به بودن جام های قهرمانی در اتاق محمود مشحون عادت کرده بودند، از فرصت استفاده کرده و برخی از کاپ ها را به یادگار برداشتند! این اتفاق عجیب با هیچ واکنشی از سوی سرپرست فدراسیون همراه نبود تا آثار افتخارات ملی بسکتبال در شرایطی به سالن آزادی برسد که دچار کسری شده است.
 
شأن افتخارات بسکتبال پایین آمد
 
با اینکه هیچ گاه نمی توان مدال و کاپ قهرمانی یک رشته ورزشی را با پول مقایسه کرد اما در ماههای اخیر وقتی ورزشکاران قصد داشتند برای کمک به زلزله زدگان مدال های خود را به فروش برسانند، مبالغ بالایی همچون یک تا 2 میلیارد به گوشمان خورد. شاید مسئولان موقت فدراسیون بسکتبال از ارزش جام هایی که در طول چند دهه به دست آمده، باخبر نبودند که آنها را پشت وانت ریخته و برخی از آنها را هم یادگاری دادند. به نظر می رسد شأن افتخارات بسکتبال که سال ها توسط محمود مشحون با جان و دل نگهداری شده بود، پایین آمده و حتما رییس سابق فدراسیون هم با شنیدن چنین خبری مکدر خواهد شد. البته محمود مشحون چند هفته قبل یک بار بعد از کناره گیری‌اش با پریچهره ملاقات کرد اما آن مقطع هنوز لوازم اتاقش تکان نخورده بود!
 
سرپرست چه اختیاراتی دارد؟
 
نصرالله پریچهره که قبلا سابقه سرپرستی در فدراسیون دوچرخه سواری را هم دارد، به خوبی می داند که دوران سرپرستی به معنای ریاست نیست و بیشتر برای گذراندن بحران است. این مدیر ورزشی و کارمند وزارت ورزش که علاقه زیادی به ماندن در فدراسیون بسکتبال داشت و لحظه آخر با توصیه مدیران وزارتخانه از ثبت نام در انتخابات منصرف شد، حتی در دوران کوتاه سرپرستی هم سلیقه خود را حاکم کرده است. تغییر دادن دکوراسیون اتاق ریاست برای کسی که قرار نیست حتی 2 ماه در فدراسیون بماند، عجیب به نظر می رسد. از سوی دیگر پریچهره در قبال جام‌های قهرمانی که با زحمات زیادی بازیکنان، مربیان و مدیران نسل های مختلف کسب شده، مسئولیت دارد. حالا مشخص نیست هدف او از انتقال این کاپ ها به سالن آزادی چه بوده اما فعلا که سرنوشت مبهمی دارد!

منبع: اعتماد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز