خبرگزاری کار ایران

شروع نا امید کننده گتوزو

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۰۳۴

هواداران میلان فکر می‌کردند با روی کار آمدن جنارو گتوزو به جای وینچنزو مونتلا همه چیز روبه‌راه می‌شود و خودشان را هم برای برپایی جشن نخستین پیروزی‌شان با او آماده کرده بودند.

به گزارش ایلنا،  آلبرتو برینیولی، دروازه‌بان پیش تاخته حریف گل تساوی را زد تا آنها را در حسرت کسب پیروزی برابر بنونتو بگذارد و نخستین امتیاز فصل را برای قعرنشین جدول بگیرد و به 14 شکست متوالی تیمش از ابتدای فصل جاری سری A پایان دهد.

به این ترتیب تمام رویاهای گتوزو برای کسب پیروزی در نخستین بازی‌اش به‌عنوان سرمربی میلان بر باد رفت. البته این هم قابل پیش‌بینی بود. اگرچه هنوز باید به گتوزو فرصت داد و برای قضاوت درباره او زود است اما تصمیم‌های او برای رویارویی با بنونتو تعجب‌آور بود.

تصمیم سرمربی 39 ساله جدید روسونری برای تغییر سیستم بازی تیمش به 3-4-3 جنبه‌های مثبت و منفی‌ داشت. جنبه مثبت آن فرستادن سوسو و جاکومو بوناونتورا به دو جناح میدان بود و جنبه منفی‌اش هم استفاده مجدد از نیکلا کالینیچ در قلب زمین حریف در حالی که مونتولیوو در میانه میدان بود. کالینیچ اگرچه گل زد اما در مجموع یک بازی ضعیف ارائه کرد که البته خیلی بدتر از هم‌تیمی‌هایش نبود.

وقتی گتوزو سرمربی میلان شد تا جنگندگی دوران بازیگری‌اش را به بازیکنان فعلی این تیم هم انتقال دهد، خیلی‌‌ها امیدوار شدند اما این سوال هم شکل گرفت که آیا او از نظر فنی و تاکتیکی هم می‌تواند تغییر و تحولی ایجاد کند؟ یکی از بزرگترین انتقاداتی که از عملکرد وینچنزو مونتلا، سرمربی سابق میلان صورت می‌گرفت، این بود که در روند بازی تیمش پیشرفتی حاصل نمی‌شود. بازی یکشنبه شب میلان برابر قعرنشین جدول اما نشان داد تغییر سرمربی هم پیشرفتی در وضعیت تیم ایجاد نکرده است. از سانتر‌‌های بی‌هدف روی محوطه جریمه حریف گرفته تا عدم انسجام و یکپارچگی در بازی تیم و نبود درک متقابل میان بازیکنان مثلث هجومی تیم، همه و همه نکات منفی عملکرد مأیوس کننده میلان بودند که دو گل معمولی هم ضمیمه آن شد. میلان حتی اگر این بازی را می‌برد هم تنها نقاط ضعفش را پوشانده بود نه اینکه آنها را برطرف کرده باشد.

انتقاد از گتوزو در ابتدای کارش خیلی سخت است چون او در وضعیتی شروع به کار کرده که چندان جالب نیست و روی او هم برای تغییر وضعیت میلان فشار زیادی هست. اگرچه بدشانسی هم در ناکامی میلان تأثیر‌گذار بود - بخصوص وقتی که آلسیو رومانیولی اخراج شد، در حالی که تصاویر آهسته تلویزیونی نشان می‌دادند مدافع میلان اصلاً برخوردی با بازیکن حریف نداشت - اما این هم پیامد رویکرد اشتباهی بود که این تیم برای حفظ برتری‌اش در دقایق پایانی داشت. میلان حتی در چندین و چند مورد به وقت‌کشی رو آورد تا از برتری یک گله‌اش محافظت کند و در نهایت هم نتوانست.

این تساوی میلانی‌ها را در رده هفتم جدول با تنها 21 امتیاز از 15 بازی اولش در این فصل نگه داشت و حالا فاصله آنها تا رده چهارم جدول 13 امتیاز است و رؤیای‌شان برای برگشتن به لیگ قهرمانان اروپا دور از دسترس. از جو مثبتی که حاصل انتقال مالکیت باشگاه به یونگ‌هونگ لی بود تا خوشبینی ناشی از سرمایه‌گذاری‌های او برای تقویت ترکیب تیم در طول تابستان  و حالا جو ناامید کننده‌ای که بعد از تساوی در خانه قعرنشین بدون امتیاز لیگ به وجود آمده، احساساتی بوده‌اند که هواداران میلان در این فصل تجربه کرده‌اند. می‌توان گفت که میلان همین حالا هم از هم پاشیده است و هر چه می‌گذرد به نظر می‌رسد که اوضاعش دارد بدتر می‌شود.

با وجود شور و شوقی که ورود گتوزو در میلان به وجود آورد، شیوه ناکامی این تیم در کسب پیروزی در خانه بنونتو با دریافت گل در آخرین دقیقه بازی، به همه ثابت کرد که دردسرها و مشکلات سرمربی جدید از همین ابتدای راه آغاز شده است.

منبع: سایت ESPN

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز