خبرگزاری کار ایران

منتظرم ببینم برنامه کی‌روش تا جام جهانی چیست؟

محصص: جایی برای نا امیدی نیست، هنوز شانس صعود داریم/ پرتغالی بودن کی‌روش مقابل این تیم به کمک ما می‌آید/ می‌توانیم حتی به جمع 8 تیم برویم

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۱۷۳

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید همچنان شانس صعود برای تیم ملی کشورمان وجود دارد.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص قرعه‌ ایران در جام جهانی روسیه اظهار داشت: اگر روی کاغذ بخواهیم به اسامی نگاه کنیم ایران در گروه دشواری حضور دارد ولی تجربه خوبی که در جام جهانی 2014 برزیل کسب کردیم و سطحی از فوتبال که هم اکنون در آن قرار گرفته‌ایم باعث می‌شود همچنان امیدوار باشیم که نتایج خوبی کسب کنیم و من به شخصه در انتظار بهترین نتایج تاریخ ایران در جام جهانی هستم و امیدوارم این اتفاق بیافتد.

وی در مورد اینکه شانسی برای صعود ایران قائل است یا نه گفت: در فوتبال غیر ممکن وجود ندارد و همانطور که گفتم واقعیت‌های فوتبال برخلاف چیزیست که روی کاغذ دیده می‌شود. ما در تاریخ فوتبال‌مان در چنین شرایطی نبوده‌ایم و هرگز این تعداد بازیکن خوب و کلیدی با تجربه در عرصه بین‌المللی نداشته‌ایم. کادرفنی و بازیکنان ایران تجربه خوبی از همکاری طولانی مدت با هم پیدا کرده‌اند و درک بالایی از فوتبال مورد نظرشان دارند که کیفیت و سطح فوتبال ایران را ارتقا داده است.

کارشناس فوتبال در ادامه عنوان کرد: مراکش در این گروه تیم خوبی است که تصور ضعیف بودن این تیم اشتباه است و می‌تواند برای اسپانیا و پرتغال دردسر ساز شده و از آنها امتیاز بگیرد. در این مسیر دیدار اول ما مقابل آنها و نتیجه بازی بسیار تعیین کننده خواهد بود که مشخص شود در ادامه چه شانسی برای صعود خواهیم داشت.

محصص در مورد رویارویی با اسپانیا و پرتغال هم گفت: پرتغال قهرمان یورو 2016 است و اسپانیا هم چندین مقام قهرمانی دارد و این تیم‌ها دیگر نیاز به معرفی ندارند ولی ما هم ایران هستیم و البته نیاز داریم فوتبالی فراتر از قاره آسیا ارائه دهیم. در این مسیر برنامه‌ریزی و حریفان تدارکاتی در فرصت باقی‌مانده تا بازی‌ها نقش اساسی دارند و منتظر هستم ببینم کی‌روش چه تدارکی برای تیم ملی در نظر دارد.

وی با اشاره به تقابل کی‌روش با تیم ملی کشورش هم اظهار داشت: این یک پوئن مثبت برای ما محسوب می‌شود که کی‌روش با شناخت کامل از تیم ملی پرتغال، بازیکنان و تفکرات مربی این تیم می‌تواند شانس بیشتری برای نتیجه گرفتن داشته باشد و این موضوع به سود تیم ما خواهد بود.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه بازیکنان برای مهار رونالدو باید چکار کنند عنوان کرد: دوره پیش هم همین بحث برای مسی پیش آمده بود. همه چیز بستگی به شرایط زمان بازی دارد. رونالدو بازیکن بزرگی است و بازی‌های زیادی را درخشیده ولی در بازی‌هایی هم ضعیف ظاهر شده و تعویض شده است. هنوز چیزی در این زمینه مشخص نیست ولی فوتبال روز دنیا دیگر روی نفرات کلیدی تکیه نکرده است و باید با کار تیمی جلو برویم.

محصص با اشاره به تیم‌های گروه A و اینکه ایران در صورت صعود حتی شانس قرار گرفتن در جمع 8 تیم را دارد خاطرنشان کرد: این موضوع درست و کاملاً منطقی است که قرعه مناسبی در گروه A شکل گرفته است و اگر ما بتوانیم صعود کنیم شانس صعود از مرحله بعد را هم داریم. روسیه به عنوان شانس اصلی صعود از این گروه تیمی است که به تازگی در دیدار دوستانه توانستیم آنها را شکست دهیم و این دور از دسترس نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه شانس اصلی قهرمانی در جام جهانی کدام تیم است خاطر نشان کرد: قدرت‌های سنتی مثل برزیل، آرژانتین، فرانسه و آلمان شانس‌های قهرمانی هستند ولی شاید تیمی که انتظارش را نداریم به این مرحله برسند. تیم‌هایی مثل بلژیک و نیجریه به قدری خوب هستند که بتوانند به مراحل بالا برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز