خبرگزاری کار ایران

جای خالی انتشار قرارداد بازیکنان

ترس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران از شفاف‌سازی

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۰۴۱

سال‌های گذشته در راستای شفاف‌‌‌سازی حداقلی در لیگ برتر فوتبال کشورمان، سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بعد از ثبت قرارداد بازیکنان باشگاه‌های مختلف لیگ برتری، این قراردادها را که به نوعی به آنها هم رسمیت می‌داد، منتشر می‌کرد و تا حدودی شفاف سازی درباره مسائل مالی لیگ برتر و باشگاه‌های حاضر در این لیگ انجام می‌شد.

به گزارش ایلنا، هر چند معمولا عنوان می‌شد که این ارقام و قراردادهای انتشار یافته مطابق با آنچه که در باشگاه‌ها رخ می‌دهد نیست و پول‌های دیگری بین باشگاه‌ها و بازیکنان رد و بدل می‌شود اما به هرحال با اعلام این قراردادها مشخص می‌شد که چقدر لیگ برتر هزینه داشته است و انتظارات از باشگاه‌ها هم بر اساس هزینه‌کردشان بین هواداران‌شان به وجود می‌آمد. در این بین گاهی برخی تخلفات مالی و زد و بندها نیز مشخص می‌شد اما متاسفانه با وجود سپری شدن یازده هفته از رقابت‌های هفدهمین لیگ برتر هنوز فدراسیون فوتبال روال سال‌های گذشته را پیش نگرفته و قرارداد باشگاه‌ها اعلام نشده است و از این کار طفره می‌رود. طی هفته‌های گذشته با انتشار گزارش‌هایی درباره علت منتشر نشدن قرارداد بازیکنان فوتبال با تیم‌های باشگاهی، تلاش کردیم دلایل این کار را واکاوی کنیم و به سراغ مسوولان سازمان لیگ رفتیم. هر چند صحبت‌های برخی مسوولان از جمله فتاحی مسوول کمیته مسابقات لیگ برتر و فریبرز محمودزاده مسوول نقل و انتقالات لیگ برتر گره‌ای از علت منتشر نشدن هزینه‌کرد باشگاه‌ها باز نکرد و عنوان شد که فراموشی بوده و منتشر خواهد شد اما تا کنون باز هم اتفاقی رخ نداده تا همچنان شاهد برخی ابهامات در مورد هزینه‌کرد باشگاه‌ها در لیگ برتر باشیم.

***

 به طور مثال در حالی که تیم پارس جنوبی جم چند هفته‌ای است صدر جدول را به خود اختصاص داده و بازی‌های خوب شاگردان مهدی تارتار همه را متعجب کرده است، عنوان می‌شود که بازیکنان و کادر فنی این تیم با رقم‌های آنچنانی قرارداد بستند و همین موضوع باعث شده تا آنها بتوانند در آرامش کامل و بدون دغدغه مالی چنین نتایجی را کسب کنند. همین حرف‌ها باعث شد تا تارتار سرمربی تیم پارس جنوبی جم به این موضوع واکنش نشان دهد. ا‌و در مصاحبه‌ای خواستار اعلام قرارداد باشگاه‌ها شد تا مشخص شود این شایعات درباره تیمش کاملا کذب است. متاسفانه با وجود اینکه برخی مسوولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال عنوان می‌کردند دلیل این کار فراموشی بوده و قرارداد بازیکنان با باشگاه‌ها منتشر خواهد شد، خبری از این موضوع نیست. به نظر می‌رسد برعکس آنچه ادعا می‌شود، نه تنها فراموشی در کار نبوده، بلکه اراده‌ای وجود داشته تا از شفاف سازی حداقلی در لیگ برتر جلوگیری شود و‌ اگر ‌نه چرا باید با گذشت یازده هفته از رقابت‌ها و ثبت قرارداد تمام بازیکنان باشگاه‌ها در سازمان لیگ، این قراردادها منتشر نشود. این را هم باید اضافه کرد که طی چند سال اخیر با انتشار همین قراردادها بسیاری از معضلات لیگ برتر مشخص می‌شد.

***

به طور مثال اگر باشگاهی به بازیکنی مبلغ بالایی پرداخته کرده بود، انتظار از او هم به اندازه قراردادش بود. حتی گاهی اوقات از جذب برخی بازیکنان بی‌کیفیت خارجی و داخلی با قراردادهای آنچنانی جلوگیری کرده و مشخص می‌شد که باشگاه‌ها چقدر در فصل نقل و انتقالات موفق عمل کردند. به طور حتم شفاف سازی با انتشار قرارداد بازیکنان با باشگاه‌ها، شفاف‌ سازی حداقلی بود و کار جدی در راستای شفاف سازی مالی در لیگ برتر محسوب نمی‌شد اما امسال از این حداقلی هم خبری نشد تا مشخص شود برخی ادعاها درباره شفافیت مالی در لیگ برتر و فوتبال، کاملا تصنعی بوده و تا کنون همه جوره تلاش شده این کار صورت نگیرد و آخرین مورد آن جلوگیری از انتشار قرارداد بازیکنان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز