خبرگزاری کار ایران

حمایت نوکمپ از دولت مخلوع کاتالونیا

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۴۶

قبل از شروع بازی بارسلونا با مالاگا، گوینده استادیوم نوکمپ بیانیه‌ای خواند که مشخص کرد بارسلونا از حاکمیت منطقه‌ای کاتالونیا حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، این اعلامیه ساعاتی بعد از آن خوانده شد که دولت اسپانیا رسما اعلام کرد با اجرایی کردن بند 155 قانون اساسی نه تنها استقلال این منطقه را قانونی نمی‌داند بلکه با تعلیق خودمختاری حاکمیت منطقه‌ای کاتالونیا را از کار برکنار می‌کند. در صورت تصویب سنا، کارلوس پوجدمون از رهبری کاتالونیا برکنار و با برگزاری انتخابات رهبر جدید انتخاب می‌شود.

در این بیانیه، خوسپ ماریا بارتومئو به حمایت از دولت منطقه‌ای کاتالونیا که به صورت دمکراتیک انتخاب شده، پرداخته: «ما می‌خواهیم حمایت و همبستگی خود را از بخش‌های مرتبط اعلام کنیم. بیش از هر زمانی در حال حاضر به وحدت نیاز داریم و هر گونه واکنشی باید با آرامش و متمدنانه باشد. ما تاکید داریم که گفت‌ و گو تنها راه ممکن برای حل مساله فعلی است.»

جای تعجب نبود که در بیشتر دقایق بازی با مالاگا، هواداران درباره آزادی و استقلال شعار می‌دادند. وقتی درست 17 دقیقه و 14 ثانیه از بازی گذشت، هواداران بارسلونا آواز استقلال خواندند؛ به نشانه سال شکست نیروهای استقلال‌طلب در برابر نیروهای دولت مرکزی.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز