خبرگزاری کار ایران

سکوت هافبک مغضوب سپیدرود شکست:

رضایی: در سپیدرود خوشحال نبودم / مسوولان این تیم هیچ‌ کاره‌اند / پرسپولیس دربی را می‌برد / به خداحافظی فکر نمی‌کنم!

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۷۹۷

هافبک سابق سپیدرود رشت پس از مدت‌ها سکوتش را شکست و راجع به مسائل اخیر صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، در راستای خریدهای تابستانی باشگاه سپیدرود رشت بود که غلامرضا رضایی پا به سن گذاشته به تیم تازه لیگ برتری شده پیوست و نمایش‌های ضعیف او در این تیم تا هفته‌های ابتدایی پیش رفت تا نوبت به بازی برابر ملوان بندرانزلی، رقیب دیرینه سرخپوشان گیلانی، رسید. عملکرد بد رضایی در این دیدار حیثیتی که در پایان با شکست سپیدرود همراه شد به حدی بود که هواداران رشتی علیه او طغیان کردند و او تصمیم گرفت شبانه رشت را ترک کند و برای مدتی دور از فضای فوتبال باشد. گفت‌وگوی این بازیکن راجع به شکایت باشگاه سپیدرود و مسائل مختلف دیگر را در ادامه می‌خوانید:

* چطور شد از سپیدرود جدا شدی؟

‌ باور کنید علاقه‌ای به حرف زدن درباره سپیدرود ندارم.

* اما باشگاه سپیدرود اعلام کرده 50 میلیونی که گرفتی را باید برگردانی...

‌ (می‌خندد) من آنهایی که این حرف را زدند نمی‌شناسم.

* اصلا شما 50 میلیون از سپیدرود گرفتی یا نه؟

‌ (می‌خندد) شما باور می‌کنید سپیدرود پول داشته که به من بدهد؟

* تا الان که می‌گویند پولی ندارند...

 خب دیگر. خدا خیرشان بدهد. اینهایی هم که گفتند من باید پول را برگردانم از معرفت‌شان است.

* الان می‌خواهی چکار کنی؟

‌ فعلا دارم هم خودم تمرین می‌کنم و هم اینکه استراحت می‌کنم. کارهایی هم که این مدت داشتم و نتوانستم انجام دهم را پیگیری می‌کنم. در کل دوست دارم استراحت کنم.

* دوری از فوتبال برایت سخت نیست؟

‌روزی یکی از بزرگان فوتبال گفت هر وقت از فوتبال لذت نبردی، بهتر است دیگر انجامش ندهی. این مساله البته به کل زندگی ارتباط دارد. هر وقت آدم از چیزی لذت نمی‌برد، نباید آن را انجام دهد.

* حالا از فوتبال لذت نمی‌بری یا اینکه از بازی در سپیدرود لذت نمی‌بردی؟

‌اصلا آنجا (سپیدرود) لذت نمی‌بردم.

* پس بحث خداحافظی از فوتبال مطرح نیست؟

‌ نه، فعلا به خداحافظی فکر نمی‌کنم.

* پیشنهادی هم از دیگر تیم‌ها داری؟

‌فعلا پیشنهادی ندارم. الان اتفاقا خیلی دارم عالی زندگی می‌کنم.

* معمولا بازیکنانی که از تیمی جدا می‌شوند، نگران این هستند که تیمی به سراغ‌شان می‌آید یا نه...

‌ نه، خدا را شکر من برنامه دارم و هدف‌هایی در زندگی‌ام. همیشه هدف و برنامه داشتم و دارم و همه چیز در زندگی‌ام با برنامه‌ریزی پیش می‌رود. اینطور نیست که زندگی را سر سری بگیرم. همیشه برنامه‌های درازمدت داشتم و مطمئن باشید به همه هدف‌هایم می‌رسم.

* چه اهدافی داری؟ می‌شود حداقل یکی از آنها را بگویی؟

‌ الان خیلی زود است که بخواهم در مورد اهدافم صحبت کنم. الان خیلی کارهای عقب‌ افتاده دارم که باید انجام دهم. مخصوصا وقتی در رشت بودم. من کلا برای کارهایی که دارم انجام می‌دهم، برنامه‌ریزی دارم ولی متاسفانه یکسری مشکلات پیش آمده. مثلا طلب‌هایی که از باشگاه‌های نفت تهران و سایپا دارم و به من ندادند. در این مدت هم شنیدم باشگاه سایپا به تعدادی از کادرفنی، کادر پزشکی و بازیکنان سابق پرداختی داشته اما من با اینکه رفتم و صحبت کردم هنوز پولی دریافت نکردم. حالا هم وکیلم دنبال کارهایم است. متاسفانه طبق معمول هم هیچ‌کس جواب درست نمی‌دهد. همه جای فوتبال همین شده. عامل مشکلات اساسی در فوتبال همین اتفاقات هستند. مثلا می‌گویند رضایی 50 میلیون گرفته و باید برگرداند. اصلا بگویید 500 میلیون گرفته، من که حاضر و آماده هستم و فرار نکردم اما شما طبق چه سندی حرف می‌زنید. در فوتبال همه فقط حرف می‌زنند اما باید بگویم مملکت قانون دارد.

* درست است. مملکت قانون دارد اما فکر می‌کنید در فوتبال هم همینطور است؟

‌نه، فوتبال‌مان قانون ندارد چون آدم‌هایی که در فوتبال هستند، فوتبالی نیستند. همان‌هایی که مصاحبه می‌کنند و می‌گویند من 50 میلیون گرفتم. من نمی‌دانم آنها چکاره هستند! باور کنید مسوولان سپیدرود هیچ‌ کاره‌اند. همه هم مثل کبک سرشان را زیر برف کرده‌اند و حالا به خاطر اینکه اسم‌شان جایی باشد و مطرح شوند فقط مصاحبه می‌کنند. خدا را شکر من نه نیازی به این چیزها دارم و نه دنبال این مسائل هستم. من در بهترین شرایط گول سیاه‌بازی بعضی‌ها را خوردم. هر کسی برنامه داشته باشد به مسائل کوچک فکر نمی‌کند. من هم نمی‌خواهم به این مسائل فکر کنم. مشکل اساسی فوتبال ما دروغ، وعده و وعیدهای الکی و مصاحبه‌های عجیب است. هیچ رسانه‌ای هم به این واقعیت‌ها رسیدگی نمی‌کند. من قبلا هم به یکی از دوستان خبرنگار گفته بودم شما مهم‌ترین وظیفه‌تان گفتن واقعیت‌هاست چون شما ریشه‌های اصلی تمام مشکلات را می‌دانید.

* بله اما پرداختن به هر مساله‌ای نیاز به مدرک دارد...

‌ درست است. یکی از مثال‌هایش همین بحث مدیربرنامه‌ها هستند. من زمانی که به فولاد خوزستان رفتم، به خاطر اینکه تیمم را عوض کردم مدیربرنامه‌ام از من به فدراسیون فوتبال شکایت کرد. این مساله برای خیلی از بازیکنان وجود دارد و مختص من نیست. در این زمان فقط بابت یک قرارداد، فدراسیون به محض اینکه مدیربرنامه شکایت کرده، خیلی سریع جلوی بازی کردن بازیکن را می‌گیرد و کاری می‌کنند که بازیکن پول را سریع پرداخت کند اما وقتی بازیکنان شکایت می‌کنند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. همین می‌شود که این همه تیم‌های بدهکار داریم. اینها هم یکی از مشکلات فوتبال است و همین مشکلات هم باعث می‌شود تیم باکیفیتی مثل پرسپولیس تا نیمه‌نهایی برود اما این بلا سرش بیاید. ما از لحاظ استعداد، کیفیت بازی و بازیکن‌سازی واقعا جزو برترین‌های دنیا هستیم. آنقدر خوب که من همیشه می‌گویم در حد برزیل و آرژانتین هستیم اما مشکلات فوتبال اجازه نمی‌دهد به موفقیت برسیم.

* شما هم لابد دلالی را مشکل فوتبال می‌دانی.

‌من اینطور فکر نمی‌کنم. دلالی در فوتبال در همه جای دنیا هست. واسطه در همه کشورها هست. یعنی کشورهای آلمان، اسپانیا و... دلال بازیکن ندارند؟

* پرسپولیس خیلی خوب تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بالا آمد، فکر می‌کنی چرا در این مرحله مقابل الهلال چنین نتایجی گرفت؟

‌پرسپولیس به نظرم کار خیلی بزرگی انجام داد که تا اینجا بالا رفت. این تیم، تیم باکیفیتی است که از تک‌تک بازیکنان، کادرفنی و هواداران باید تشکر کنیم به خاطر تلاشی که انجام دادند. من فکر می‌کنم همه، تمام تلاش‌شان را کردند اما حق پرسپولیس بیش از اینهاست. باید بالاتر برود اما فینالیست نشدنش به همه اتفاقات فوتبال برمی‌گردد. نتایج بازی با الهلال به مسائلی ارتباط دارد که قبل از بازی اتفاق افتاده. به هر حال اگر اسکلت تیمی حفظ شود و همانطور که کارشناسان فوتبال و کادرفنی تشخیص می‌دهند و درک بالایی دارند، اگر لازم باشد باید تیم تقویت شود تا سال بعد یک پای فینال باشد.

* با این شرایطی که پرسپولیس حذف شده، فکر می‌کنی نتیجه شهرآورد به چه صورت خواهد شد؟

‌این پرسپولیس اگر به لحاظ روحی برگردد که البته برانکو به خوبی این کار را انجام می‌دهد، به لحاظ بدنی و فنی بهترین شرایط را دارد و هیچ تیمی جلودارش نیست.

* یعنی پرسپولیس برنده شهرآورد می‌شود؟

از نظر من پرسپولیس می‌برد. اگر شرایط روحی برگردد واقعا پیروزی در شهرآورد دور از دسترس نیست. من فکر می‌کنم به جز پرسپولیس، تنها تیمی که خیلی بی‌حاشیه و بی‌سر و صدا کار می‌کند، پیکان است. جلالی و کادرفنی فهیم و باشعور پیکان کاری کردند که حالا تیم‌شان حریف خیلی سختی برای بقیه تیم‌ها باشد.

گفت و گو: سمیرا شیرمردی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز