خبرگزاری کار ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا:

افغانستان و تاجیکستان مقابل تیم ملی فوتسال ایران شانسی ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۳۴۸

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه شروع مرحله مقدماتی فوتسال جام ملتهای آسیا به تمجید از تیم ملی ایران و علی اصغر حسن زاده ملی پوش ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی درباره بازی‌های انتخابی قهرمانی آسیا سال ۲۰۱۸ دارد و ایران را به عنوان قدرت اصلی قاره معرفی کرده است. 
در این گزارش آمده  است: شمارش معکوس برای مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۸ آغاز شده و تیم ملی فوتسال ایران یکی از قدرت‌های مطرح این مسابقات است.منطقه جنوب و مرکز آسیا با هم ادغام شده و تبدیل به یک زون انتخابی شدند. نپال تنها نماینده جنوب است و ۷ تیم برای قرار گرفتن در ۴ جایگاه از این مسابقات که سال آینده در چین تایپه برگزار می‎شود رقابت می‌کنند.ازبکستان، تیم دوم دور قبل یکی از شانس‌های اصلی صعود است. گرگ‌های سفید در تورنمنت ۲۰۱۶ عملکردی بی‌نظیر داشتند و به عنوان صدرنشین گروه A راهی یک چهارم نهایی شدند. در آن مرحله عراق را ۳ بر صفر شکست دادند، بعد از آن در نیمه نهایی در ضربات پنالتی ۳ بر یک مقابل تایلند به برتری رسیدند و راهی فینال شدند و در فینال به مصاف ایران رفتند. در بازی‌های هنرهای رزمی و داخلی سال ۲۰۱۷ در عشق‌آباد ترکمنستان تاریخ دوباره تکرار شد و ایران توانست با شکست ازبکستان قهرمان شود.

در بازی‌های انتخابی، ازبکستان در گروه A با قرقیزستان و نپال همگروه است. جمهوری قرقیزستان در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۱۶ آسیا رتبه ششم را کسب کرد و در بازی‌های هنرهای رزمی و داخلی سال ۲۰۱۷ خیلی زود حذف شد. هرچند از سال ۱۹۹۹ این تیم حتی حضور در یکی از رقابت‌ها را هم از دست نداده و در تمام آن‌ها حاضر بوده است.

ترکمنستان اما بعد از دو بار ناکامی در رسیدن به این مسابقات این بار می‌خواهد تفاوت ایجاد کند. با وجود شکست مقابل افغانستان در ضربات پنالتی در یک چهارم نهایی مسابقات ۲۰۱۶، میزبانی بازی‌های سال ۲۰۱۷ باعث پیشرفت این تیم شد. ترکمنستان حالا در بازی‌های بیشتری حاضر شده است و می‌خواهد عملکرد بد گذشته را جبران کند.
نپال، تنها نماینده زون جنوب قرار است برای اولین بار مقابل بهترین‌های آسیا قرار بگیرد، اما فراموش نکنید که هرگز نمی‌توان احتمال ظهور یک شگفتی در تورنمنت‌های بزرگ را نمی‎توان نادیده گرفت.

در گروه ۳ تیمی B، ایران قوی‌ترین تیم است و دو تیم دیگر که تاجیکستان و افغانستان هستند در مقایسه با این تیم شانسی ندارند. قدرت اصلی فوتسال آسیا دارنده رکورد ۱۱ قهرمانی است و تیمی است که در سال‌های اخیر بیشترین موفقیت‌ها را کسب کرده است. بعد از قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶ ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا سوم و بعد از آن هم در بازی‌های هنرهای رزمی و داخل سالن قهرمان شد.

علی اصغر حسن‌زاده، ستاره خطرناک این تیم که بعد از پیروزی ایران مقابل ازبکستان عنوان بهترین بازیکن را هم از آن خودش کرد، مطمئنا در بازی‌های انتخابی نقشی چشم‌گیر خواهد داشت.

تاجیکستان، در بازی‌های سال ۲۰۰۷ بیشتر از همیشه به قهرمانی نزدیک شده بود. این تیم به یک چهارم نهایی رسید، اما توسط ازبکستان حذف شد. افغانستان هم در تورنمنت هنرهای رزمی و داخلی سال ۲۰۱۷ ازبکستان را ۴ بر ۲ شکست داد و به عنوان صدرنشین گروه به یک چهارم نهایی صعود کرد. اما در نیمه نهایی مغلوب ایران شد و بعد در بازی رده‌بندی مقابل ژاپن شکست خورد تا چهارم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز