خبرگزاری کار ایران

سه تغییر روی نیمکت‌ها تا پایان هفته هشتم؛

داش‌علی، بوناچیچ و مورد عجیب نفت تهران

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۷۶

سه تیم در پایان هفته هشتم روی نیمکت خود تغییر ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در هفته‌های اخیر فوتبال ایران و لیگ برتر دستخوش اتفاقات عجیب و جالب توجهی بود که تغییر روی نیمکت 3 تیم لیگ برتری از جمله آن بود. شاید در شروع لیگ هفدهم کمتر کسی تصورش را می‌کرد تا نیمه نیم فصل نخست شاهد تغییر روی نیمکت تیم‌ها باشیم ولی این اتفاق برای 3 تیم رخ داده و چند تیم دیگر هم به نظر می‌رسد فاصله‌ای تا تغییر سرمربی نداشته باشد.

 

مورد عجیب نفت تهران

داش‌علی، بوناچیچ و مورد عجیب نفت تهران

نفت تهران از عجیب‌ترین باشگاه‌های کشور در طول چند سال اخیر بوده است ولی اتفاقی که در فصل جاری برای این تیم افتاد شاید در طول تاریخ فوتبال بی‌سابقه باشد که سوژه طنز پردازان ورزشی را هم در چند وقت اخیر داغ کرده است.

نفت که پیش از شروع لیگ با مالکیت سابق خود پس از جدایی علی دایی مدت‌ها درگیر انتخاب سرمربی جدید خود بود، گزینه‌هایی مثل امیر قلعه‌نویی، عبدالله ویسی، حسین فرکی، افشین پیروانی، حمید استیلی و یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خود مطرح کرد ولی در نهایت تصمیم گرفت علی کریمی را به عنوان سرمربی انتخاب کند.

حضور کریمی روی نیمکت تیم دوامی نیاورد تا در آستانه شروع لیگ برتر و چند روز پیش از دیدار سوپرجام، حمید درخشان به عنوان سرمربی کارش را شروع کند. درخشان کارش را در لیگ برتر با نفت آغاز کرد ولی تغییر مالکیت باشگاه و واگذاری سهام به شرکت نفت طلاییه باعث شد تا مالکان جدید مجدداً با عبور از نام حمید درخشان، مجدداً سراغ علی کریمی بروند و با وعده و وعیدهای متفاوت او را به تیم برگردانند. بازگشت کریمی به نفت هم دوامی نیاورد و اختلافات داخلی سر باز کرد تا این همکاری خیلی زود به پایان برسد و مجدداً درخشان روی نیمکت این تیم بنشیند.

حالا رسانه‌ها و علاقه‌مندان به فوتبال منتظرند تا ببینند چه زمانی درخشان کنار می‌رود تا مجدداً شاهد حضور کریمی روی نیمکت این تم باشیم.

 

احترام به خواسته هوادار به سبک داش‌علی

داش‌علی، بوناچیچ و مورد عجیب نفت تهران

استقلال فصل هفدهم را هم تقریباً مشابه فصل شانزدهم شروع کرده بود ولی این بار منصوریان به خاطر یک سال سابقه روی نیمکت تیمش و همچنین فعالیت گسترده در نقل و انتقالات، انتظارها را از خودش بالا برده بود و هوادار دیگر تحمل شروع ضعیف و اوج‌گیری در ادامه راه را نداشت.

دقایق پایانی بازی با ذوب‌آهن بود که صبر هوادار تمام شد و منصوریان با شعار حیا کن، رها کن از سوی سکوها روبرو شد و دقایقی بعد در نشست خبری این خواسته را اجابت کرد و استعفای خود را اعلام کرد.

سرمربی سابق استقلال کارش را با این تیم در فصل هفدهم و با کسب یک پیروزی، دو تساوی و چهار شکست و تنها 2 گل زده به پایان رساند و تک بازی آبی‌ها با هدایت موقت مک درموت مقابل سپید رود با پیروزی به پایان رسید تا در نهایت وینفرد شفر آلمانی روی نیمکت آبی‌ها قرار بگیرد و باید در ادامه دستپخت او را هم در استقلال تجربه کرد.

 

یک اخراج دیگر در کارنامه بوناچیچ

داش‌علی، بوناچیچ و مورد عجیب نفت تهران

گسترش فولاد پس از جدایی کمالوند با مدیریت هوشنگ نصیرزاده کارش را در فصل جدید شروع کرد و لوکا بوناچیچ، سرمربی نام آشنای ایرانی‌ها مجدداً به کشور ما بازگشت تا شانسش را این بار در تبریز دنبال کند. بوناچیچ در آخرین فعالیت‌هایش در فوتبال ایران با تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن و مس کرمان با شکست روبرو شده بود و دیگر کسی او را با نایب قهرمانی آسیا در سپاهان نمی‌شناخت.

بوناچیچ کارش را ضعیف شروع کرد و ضعیف ادامه داد و ضعیف به پایان برد تا از اولین سرمربیان لیگ هفدهم باشد که حکم برکناری‌ به دستش می‌رسد. بوناچیچ با 2 پیروزی، یک تساوی و پنج شکست از 8 مسابقه کارش را با گسترش فولاد تمام کرد و تیم را در رتبه شانزدهم جدول تحویل فیروز کریمی داد و باید دید سرمربی جدید گسترش چه کارنامه‌ای در این تیم رقم می‌زند.

 

اخراجی‌های بعدی؟...

داش‌علی، بوناچیچ و مورد عجیب نفت تهران

شاید جدایی 3 سرمربی در هشت هفته زیاد به نظر برسد ولی همین حالا هم چند سرمربی دیگر علاوه بر اینها روی لبه تیغ گام بر می‌دارند.

زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات سپاهان که با وجود هزینه زیاد در نقل و انتقالات و جذب مهره‌های نامی نتایج خوبی نگرفته است بیشتر از هر کسی نزدیک به جدایی است.

سپاهان با هفت امتیاز و تنها با تفاضل بیشتر نسبت به گسترش فولاد و استقلال خوزستان در رتبه چهاردهم قراردارد و با توجه به شرایط حتی از بوناچیچ برکنار شده هم ضعیف‌تر عمل کرده است.

عبدالله ویسی از استقلال خوزستان، اکبر میثاقیان از سیاه‌جامگان و حتی علی نظرمحمدی از سپیدرود هم اگرچه هنوز خطر جدی احساس نمی‌کنند ولی جزو گزینه‌هایی هستند که ممکن است فصل را با هدایت تیم کنونی‌شان به پایان نبرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز