خبرگزاری کار ایران

اولین نشست خبری سرمربی جدید استقلال؛

وینفرد شفر: از من انتظار معجزه نداشته باشید/ در مورد رحمتی و جباری نظری ندارم/ علی کریمی را می‌شناسم +فایل صوتی

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۲۳۰

سرمربی جدید استقلال در اولین نشست خبری خود پس از امضای قرارداد با این باشگاه حاضر شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، وینفرد شفر، سرمربی جدید استقلال که قراردادش را با این باشگاه به امضا رسانده‌ است، با حضور در نخستین نشست خبری خود پاسخگوی سوال خبرنگاران شد.

شفر در ابتدای صحبت‌های خود در خصوص پذیرش هدایت استقلال تهران اظهار داشت: خوشحالم که خبرنگاران زیادی اینجا حاضر شدند و این موضوع برای من ارزشمند است و نشان از کار سختی دارد که قرار است انجام دهم. استقلال تیم بزرگی است و خوشحالم مسئولیتی در این تیم به من واگذار شده است و امیدوارم از آن سربلند خارج شوم.

وی افزود: در ابتدا قرار بود به عنوان مهاجم گلزن به استقلال بیایم ولی گفتند سن من برای بازی کردن بالاست و همین موضوع باعث شد سرمربیگری این تیم به من واگذار شود

از وزیر ورزش و هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه تشکر می‌کنم. صحبت‌های مثبتی در دبی انجام دادیم و در نهایت به توافق رسیدیم و در تهران کار را نهایی کردیم.

شفر در ادامه در مورد شناختش از ایران گفت: ایران یک کشور با تمدن کهن است. بازی‌ ایران با آرژانتین در جام جهانی هنوز توی ذهنم هست که با ضربه استثنایی مسی نتیجه بازی برگشت و این را هم می‌دانم یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پیش از این در المپیک مونیخ حاضر بوده است.

وی افزود: بازیکنان ایرانی را هم خوب می‌شناسم، علی کریمی بازیکن خودم بوده است. علی دایی، مهدوی کیا، هاشمیان و... بازیکنانی هستند که روی آنها شناخت دارم.

سرمربی جدید استقلال با اشاره به هواداران پرشمار این تیم گفت: فوتبال به تماشاگرانش زنده است و هر باشگاه هرچه دارد از این هواداران است، حتی تیم‌های بزرگی مثل رئال مادرید و بایرن مونیخ هم بدون هوادارانشان قدرتی ندارد.

شفر با اشاره به وضعیت استقلال در نتیجه‌گیری عنوان کرد: این شرایط ممکن است برای هر تیمی پیش بیاید. خروج از این وضعیت با تمرینات زیاد و سخت امکان پذیر خواهد بود و این وظیفه ما است که روی نقاط ضعف تیم کار کنیم و تلاش کنیم آنها را برطرف کنیم و از تماشاگران هم می‌خواهم به عنوان یار دوازدهم ما را در این ماموریت همراهی کنند.

وی افزود: جایگاه استقلال به هیچ وجه این نیست و من باید با بازیکنان و مسئولان و عوامل تیم صحبت کنم تا عوامل نتیجه نگرفتن تیم را پیدا کنیم و بدانیم روی کدام مسائل و مشکلات باید تمرکز کنیم  و آنها را بهبود ببخشیم. نکته مثبتی که وجود دارد شناخت من از آقای افتخاری است که مربوط به مدت‌ها قبل می‌شود و این شناخت همکاری ما را راحت می‌کند. هدف ما این است که استقلال را از این وضعیت خارج کنیم و بازی به بازی بجنگیم به جایگاه اصلی برش گردانیم.

شفر در ادامه عنوان کرد: هدف اصلی‌تر این است که با همکاری باشگاه، آینده استقلال را بسازیم و در حال حاضر هم تمرکز ما روی بازی بعدی تیم است. ما باید دلایل نتیجه نگرفتن یک تیم که می‌تواند شامل مشکلات بدنی یا ذهنی و... شود را پیدا کنیم و آنها را برطرف کنیم. 

وی افزود: نباید از من توقع معجزه داشته باشید و نمی‌توانم با یک دست زدن شرایط تیم را عوض کنم و آن را به جایگاه اصلی‌اش برگردانم. ما قدم به قدم رو به پیشرفت جلو خواهیم رفت و تمرکز ما روی نتیجه گرفتن تیم در بازی‌های آینده تیم است.

سرمربی جدید استقلال ادامه داد: برای من مهم‌ترین موضوع نظم و دیسیپلین است و شخصیت یک بازیکن مهم‌ترین فاکتوری است که در موردش توجه من را جلب می‌کند. بازیکن پیر یا جوان برایم معنایی ندارد و بازیکن خوب و بد داریم. ما باید از بالاترین مقام باشگاه تا کوچکترین عضو آن تلاش کنیم و با همکاری به فکر کمک به استقلال باشیم. خوشحالم که برای رهایی از این وضعیت به من اعتماد کردند و من را شایسته آن دانستند و آماده‌ام که کارم را شروع کنم.

شفر در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مربیان خارجی معمولاً در استقلال موفق نبودند گفت: من کارنامه مشخصی دارم و الان برای کمک به استقلال اینجا هستم. همیشه در هر تیمی حضور داشتم حداقل 3 سال فعالیت کردم و سابقه حضور 12 ساله در یک تیم را هم دارم. با بلندپروازی به استقلال آمده‌ام و دوست دارم علاوه بر موفقیت، حضوری طولانی روی نیمکت این تیم داشته باشم.

وی با اشاره به بازی حساس مقابل پرسپولیس عنوان کرد: دربی برای من یک بازی معمولی مانند دیگر مسابقات است. 90 دقیقه مسابقه انجام می‌شود و پس از آن همه چیز به شرایط عادی قبل از دیدار باز می‌گردد. مهم ترین موضوع این است که تیم خودش را جمع کند و بتواند فوتبالی که می‌خواهیم را بازی کنیم. بازیکنان باید از نظر ذهنی آزاد باشند و می‌خواهیم روی این مسائل کار کنیم. 

وی در مورد دستیاران مورد نظرش در استقلال گفت: در تمام کشورهایی که حضور داشتم، مربیان داخلی را به کادر اضافه کردم تا برای آینده زمینه سازی ایجاد شود و بتوانند مسیر را ادامه بدهند. کمک مربیان را مانند همه تجربه های قبلی انتخاب می کنم. باید مربیانی در کنار من حضور داشته باشند تا بتوانیم همکاری کنیم و شرایط فنی خوبی را رقم بزنیم.

وی در مورد وضعیت مجتبی جباری و مهدی رحمتی گفت: در مورد بازیکنان من نظری ندارم، زیرا تازه آمدم و هیچ ذهنیتی ندارم.

شفر در مورد برنامه‌اش برای تیم‌های پایه استقلال عنوان کرد: برای فوتبال پایه زمان کنار می‌گذارم تا به آن رسیدگی کنیم. زمانی که کارلسروهه بودم روز شنبه با بایرن مونیخ بازی داشتیم و من یکشنبه بازی های کان در رده نوجوانان را تماشا می‌کردم. این وظیفه من است.

وی در ادامه در پاسخ به اطلاعش از اهمیت دربی پایتخت گفت: اطلاعات لازم را درباره دربی پیدا کرده‌ام. بازی دربی بسیار مهم است اما برای من نتیجه آخر سال مهم است. سختی کار من این است که بازیکنان را به جایگاه اصلی برسانم و در ادامه توانایی بازیکنان را خواهیم دید. نتیجه برای همه مهم است اما یک دربی نتیجه یک فصل را مشخص نمی‌کند. ما سعی می‌کنیم با آمادگی برای این دیدار آماده شویم. الان مهم ترین موضوع برای من این است که بازیکنان را به جایگاه اصلی برگردانیم. جایگاه اصلی باشگاه رتبه 12 نیست و باید مشکلات را برطرف کنیم.

شفر در مورد کیفیت زمین تمرین استقلال هم گفت: من بابت زمین شکایتی ندارم و اگر مشکلی باشد، با باشگاه هماهنگ می‌شویم تا برطرف شود. ما صحبت‌های مثبتی در دبی داشتیم و آمادگی داریم تا مسائل را مدیریت کنیم. اجازه بدهید ابتدا با چهره بازیکنان رو به رو شوم سپس در چشم آنها نگاه می‌کنم و از شرایط انها آگاه می‌شوم اما الان نمی‌توانم نظر بدهم. اگر بازیکنی لبخند نداشته باشد، در زمین نیز نمی‌تواند موفق باشد.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال شده است گفت: می‌دانم مجیدی برای همکاری تمایل دارد اما این مسائل با هماهنگی باشگاه انجام می‌شود. شما خبرنگاران به دنبال اطلاعات دست اول هستید اما سیستم ما این است که تمام مسائل درون باشگاه انجام می‌شود و سپس سخنگوی باشگاه آن‌ها را اعلام می‌کند.

 

حجم فایل صوتی: ۱۰.۹۳M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۲۳:۴۸ دانلود فایل صوتی
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز