خبرگزاری کار ایران

نشانه‌های آخر التلخی در تیم آبی‌پوش با یک بسته رویایی

سوغات شیرین اسقلال از سیرجان؛ نه قُوّتو، نه کلمپه،نه مسقطی ونه پسته!

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۷۵۹

بزرگترین سوغاتی تیم منصوریان از سیرجان برای هواداران و اعضای هیئت مدیره، بسته ای بود حاوی مقدار زیادی امید به آینده که با کلی ستاره و پدیده و آرزوهای خوب تزئین شده بود.

به گزارش ایلنا، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز شد که نتایج و شگفتی های زیادی در آن رقم خورد و اتفاقات جالبی پیرامونش حادث شد.

حذف دو تیم بزرگ اصفهانی به دست دو تیم زردپوش در خانه، پیروزی اکسین مقابل تیم آماده سایپا، باخت تیم مجید جلالی به بادران و شکست خانگی پارس جم شگفتی ساز در برابر نساجی مهدی پاشازاده از مهمترین اتفاقات این مرحله تا به اینجا بوده است. در کنار همه اینها پیروزی سخت و نفس گیر استقلال در سیرجان برابر گل گهر این شهر از برگزیده ترین حوادث بازی ها بود.

شاگردان علی منصوریان از ساعت 17:45 دقیقه روز جمعه در ورزشگاه 3200 نفری و اختصاصی گل گهر در حضور پررنگ مردم سیرجان که ورزشگاه و ساختمان ها و تیرهای چراغ برق اطراف را هم در قرق خود درآورده بودند به مصاف شاگردان وینگو بگوویچ رفتند و در نهایت موفق شدند خوان اول را به سلامت پشت سر بگذارند. خوانی که نکات جالبی در دل خود داشت.

نصف اولتیماتوم خنثی شد؛ منصوریان نفس کشید

با اینکه علیرضا منصوریان بعد از برد تیمش با خبرنگاران و اصحاب رسانه قهر کرد و حاضر به صحبت نشد و روزه سکوت گرفت اما این پیروزی حسابی به جایگاهش کمک کرد. علی منصور در حالی رودرروی گل گهر قرار می گرفت که اولتیماتوم دو هفته ای مدیریت باشگاه را پشت سر خود می دید. او می دانست باخت در این مسابقه می تواند حکم اخراجش را نرسیده به پرواز ساعت 22 سیرجان - تهران به دستش برساند. با این حال تیمش در غیاب چند مهره اصلی هر طور بود به هدف نهایی رسید و نصف اولتیماتوم را شکست داد و او هم، نفس راحتی کشید.

تیمی که اسیر شگفتی ها نشد

بعد از گل تساوی گل گهر خیلی ها گمان می کردند استقلال هم به سرنوشت تیمهایی چون سپاهان، سایپا و .... تبدیل می شود اما این گونه نشد. آبی پوشان فقط به برد در این مسابقه فکر می کردند و تمام هم و غمشان همین بود. به خاطر همین مساله بعد از دریافت گل تساوی عقب ننشستند و با اتکا به بازیکنان باتجربه و بنیه جوانی به حریف لیگ یکی تاختند و خیلی زود به گل پیروزی بخش رسیدند.

کامبک شیرین زیر فشار فوق العاده

بی تردید کلیدی ترین زمان مسابقه وقتی بود که پنالتی محمد غلامی به تور مهدی رحمتی بوسه زد. جایی که همه از روی نیمکت و پشت دروازه استقلال و در میان شعارهایی که علیه رحمتی و منصوریان داده می شد روحیه می دادند و نفرات داخل زمین هم هر چه داشتند وسط گذاشتند. باتجربه ها فریاد می زدند و جوان ها را می شوراندند و کم سن و سال ها دو برابرغیرت خود را کنار پاهایشان گذاشتند تا بشود آنچه باید. استقلال برای اولین بار در این فصل کامبک زد و زمانی که هیچ کس توقع نداشت به بازی و شاید ادامه مسابقات برگشت.

گلزنی بعد از 283 دقیقه در معیت اولین دبل

بعد از شوت سرکش جپاروف به تراکتورسازی در هفته سوم دیگر استقلال موفق به زدن گل نشده بود تا اینکه امید نورافکن موفق شد روی حرکت فوق العاده مهدی قائدی بعد از 283 دقیقه آبی پوشان را با گل زدن آشتی دهد و شادی را به اردوی تیم پرطرفدار پایتخت بیاورد. البته این تمام ماجرا نبود. در دقیقه 85 گل خسرو حیدری نه تنها بردن استقلال را رقم زد بلکه باعث شد تا آبی پوشان برای اولین بار در این فصل بیش از یک گل به ثمر برسانند. به عبارت دیگر استقلال در یک مسابقه بیشتر از 5 بازی اش گل زد!

همدلی، راز موفقیت این تیم...

در گوشه گوشه دقایق این مسابقه می شد همدلی و حس مسئولیت پذیری را در تیم منصوریان مشاهده کرد. وقتی که بعد از هر گل بازیکنان بدون هیچ گونه فکری به سمت نیمکت می رفتند تا "گلِ خوشحالی" خود را با سرمربی تیمشان تقسیم کنند تا زمانی که رحمتی زیر آن همه فشار وقتی جوان ناشناخته ای چون محمد جواد محمدی به زمین می آید به علی چینی متذکر می شود آیا به او گفته اند روی کرنرها باید چه کسی را بگیرد این همدلی توی چشم می زند و نشان می دهد این تیم با همه مشکلات درونی و بیرونی و با همه ضعف هایی که دارد کاملا یکدل و یک هدف است.

حرف آخر

سوغات استقلال از سیرجان نه قُوتو بود؛ نه کلمپه؛ نه مسقطی و نه پسته. بزرگترین سوغاتی تیم منصوریان از سیرجان برای هواداران و اعضای هیئت مدیره، بسته ای بود حاوی مقدار زیادی امید به آینده که با کلی ستاره و پدیده و آرزوهای خوب تزئین شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز