خبرگزاری کار ایران

ژاپن - استرالیا؛ سه امتیاز تا روسیه

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۵۹۹

وقتی احمد خلیل با شوت سنگینش دروازه عربستان را باز کرد، بیش از همه بازیکنان ژاپن و استرالیا خوشحال شدند. شکست غیرمنتظره 2 بر یک عربستان مقابل امارات بهترین نتیجه برای ژاپن و عربستان در گروه B مقدماتی جام جهانی در آسیا بود و امروز در سایتاما هرکدام از دو تیم که دیگری را شکست دهد، خیالش از صعود به جام جهانی راحت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ژاپن که در آخرین بازی‌اش در تهران دو امتیاز حساس را مقابل عراق از دست داد به لطف شکست عربستان همچنان با 17 امتیاز صدرنشین است و استرالیا هم با یک امتیاز کمتر رده دوم را حفظ کرده، در حالی که عربستان با 16 امتیاز و یک بازی بیشتر در رده سوم است.

حاشیه امنیت یک امتیازی اما نمی‌تواند خیال ژاپنی‌ها را راحت کند و وحید هلیلودزیچ، سرمربی اهل بوسنی بابت نتایج قبلی‌اش تحت فشار است. او درباره وضعیتش در تیم ژاپن گفت: «انتقادات اخیر از خودم را شنیده‌ام و این مرا تحت فشار قرار می‌دهد، ولی این وضعیتی است که دوست دارم. هر قدر بیشتر تحت فشار باشم و حمله به سمت من باشد، برای پاسخ به آنها باانگیزه‌تر می‌شوم.»

ژاپن برای این بازی حساس همه بازیکنانش را در اختیار دارد و یوتو ناگاتومو، مدافع چپ اینتر تنها بازیکن مصدوم است که حضورش هنوز قطعی نشده است.

شکست عربستان کمی از فشار این بازی حساس کم کرده است. ژاپن که برای آخرین بازی باید به جده برود و با عربستان بازی کند، ترجیح می‌دهد با گرفتن سه امتیاز صعودش را قطعی کند. در طرف دیگر تساوی هم نتیجه خوبی برای استرالیا است چرا که در روز آخر میزبان تایلند است و با یک برد خانگی راهی روسیه خواهد شد.

پوسته‌کوگلو، سرمربی استرالیا درباره شرایط حساس این بازی گفت: «مردم از بیرون تنها فشار این بازی را می‌بینند، ولی برای بازیکنان و مربیان چنین مسابقاتی حکم یک فرصت را دارد.» در این گروه امارات هم بعد از برد مقابل عربستان بخت صعودش را زنده نگه داشت، هرچند احتمال صعود این تیم 13 امتیازی خیلی کم است و باید منتظر چند نتیجه غیرمنتظره باشد.

تاسف فان‌مارویک

بائوسا، سرمربی آرژانتینی امارات قبل از بازی با عربستان گفته بود که بازیکنانش با تمام وجود برای پیروزی تلاش خواهند کرد و بعد از گرفتن این سه امتیاز سخت می‌خواهد تیمش را برای بازی با عراق حذف‌ شده آماده کند. هرچند صعود به رتبه دوم برای امارات کار خیلی سختی است، ولی آنها نیم‌نگاهی هم به رتبه سوم و رسیدن به پلی‌آف دارند.

بائوسا که تیمش بدون عمر عبدالرحمان عربستان را شکست داد، بعد از بازی گفت: «قبل از هرچیز باید به انگیزه بازیکنان اشاره کنم که بدون چنین جدیتی پیروزی ممکن نبود. ما دو مهاجم خطرناک داریم که هر کدام برای ما یک گل خیلی خوب زدند. ما در زمان کمی که داشتیم خیلی خوب کار کردیم. با کمی وقت بیشتر می‌توانیم بهتر از این بشویم. ما چند روز برای تدارک بازی با عراق وقت داریم. بازی سختی خواهد بود و ما تلاش می‌کنیم بهترین بازی‌مان را به نمایش بگذاریم. اول باید ببریم و بعد وضعیت جدول را ببینیم که بخت صعود داریم یا نه.»

بائوسا اضافه کرد: «صعود ما خیلی سخت است و به سایر نتایج بستگی دارد، ولی ما از تلاش دست بر نمی‌داریم. اگر نتایج به نفع ما باشد ممکن است بتوانیم به پلی‌آف برسیم.» برت فان مارویک، سرمربی هلندی عربستان که تیمش با این شکست در شرایط خیلی سختی قرار گرفته هم گفت: «تیم ما هنوز برای رسیدن به جام جهانی شانس دارد، ولی شانس ما خیلی کم شده. می‌دانم که شکست جزیی از ورزش است، ولی این تلخ‌ترین لحظه ورزشی من در دو سال گذشته بود. ما شکست بی‌دلیلی مقابل استرالیا داشتیم و برتری امتیازی‌مان را از دست دادیم. این هم یک شکست بی‌دلیل دیگر بود. ما در نیمه دوم بهتر از حریف بازی کردیم، ولی دوئل‌های زیادی را باختیم و در فوتبال ، بازی زیبا کافی نیست.»

عربستان باخت، بازی صعود بین ژاپن و استرالیا

امروز در گروه A هم ازبکستان در یک بازی حساس میهمان چین است. حذف چین قطعی شده، ولی ازبکستان 12 امتیازی نیاز به پیروزی دارد تا بخت صعودش را زنده نگه دارد. شکست کره جنوبی مقابل تیم ملی در سئول بهترین اتفاق برای ازبکستان است که می‌تواند این تیم را به رده دوم گروه برساند. آنها در روز آخر میزبان کره جنوبی هستند و امیدوارند با شکست چین در بهترین شرایط برای بازی مرگ و زندگی روز آخر آماده شوند.

در دیگر بازی این گروه سوریه 9 امتیازی در مالزی میزبان قطر است و در صورت گرفتن سه امتیاز بخت حضور در پلی‌آف برای این تیم زنده می‌ماند. سوما، گلزن الاهلی به تازگی به تیم ملی سوریه برگشته و حضور این بازیکن آماده بخت پیروزی این تیم را بیشتر کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز