خبرگزاری کار ایران

نخستین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی ؛

شجاعی: به کمتر از مدال طلا راضی نبودم

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۴۱۹

زهرا شجاعی ملی پوش تکواندوکار کشورمان در فینال نخستین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی آسیا دچار آسیب شده و به مدال نقره رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی در بخش زنان با حضور 109 تکواندوکار در سالن "یونیورسال" تاشکند ازبکستان برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها دختران ملی پوش کشورمان با کسب دو مدال نقره و دو برنز با شایستگی موفق شدند سکوی سومی این رقابت ها را به نام خود ثبت نمایند.

زهرا شجاعی که پیش از این در رده‌سنی نوجوانان موفق شده بود مدال‌های رنگارنگی را در کارنامه خود ثبت نماید به تازگی وارد رده سنی بزرگسالان شده و نخستین مبارزه خود را در این رده سنی تجربه کرد.

شجاعی در این رویداد در وزن 62- کیلوگرم به میدان رفت و مبارزات جذاب و دیدنی را به نمایش گذاشت. زهرا در فینال و راند سوم این رقابت‌ها در حالیکه فرصت داشت مدال طلا را کسب کند و بر سکوی قهرمانی بایستد از ناحیه زانو آسیب دید و باوجود اینکه شایستگی این را داشت تا یک عنوان قهرمانی دیگر را در کارنامه ورزشی خود ثبت کند از ادامه حضور بازماند و مدال نقره کسب کرد.

نایب قهرمان مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در خصوص اولین تجربه حضورش در این رده سنی گفت: خدا را شکر در نخستین حضورم در رده سنی بزرگسالان و در رویداد مهمی که براساس تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو با کسب مدال در این رقابت‌ها سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 بدست می‌آمد، توانستم توانایی خود را به نمایش بگذارم و مدال نقره را بدست آورم.

شجاعی: به کمتر از مدال طلا راضی نبودم

 

شجاعی افزود: با توجه به تصمیم فدراسیون جهانی این مسابقات برای تکواندوکاران اهمیت زیادی داشت و تیم ها با آمادگی کامل در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند. عملکرد خوبی از خود برجای گذاشتم اما متاسفانه در ثانیه های اول راند سوم مرحله فینال در مبارزه با «بوئیو پارک» از کره‌جنوبی دارنده مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا 2015 از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شدم و بالاجبار از ادامه مبارزات انصراف دادم. قطعا اگر این حادثه اتفاق نمی افتاد به کمتر از مدال طلا راضی نمی‌شدم.

نماینده وزن 62- کیلوگرم کشورمان با اشاره به مبارزات خود پیش از فینال گفت: در گام نخست نماینده قراقستان را در راند دوم و با 20 اختلاف امتیاز (24 بر 3) از پیش رو برداشتم، ، سپس به مصاف تکواندوکار مراکش رفتم و با نتیجه 17 بر 8 موفق شدم مدال برنز خود را قطعی کنم. 

وی در رابطه با آسیب دیدگی خود اینطور ادامه داد: به پزشک مراجعه کردم، MRI رو هم انجام دادم و منتظر جواب قطعی پزشکان هستم که باید عمل کنم یا خیر. اگر تشخیص بر این باشد که عمل جراحی انجام شود تقریبا 9 ماه از شیاپ‌چانگ دور هستم اما تمام تلاشم را می کنم تا پس از بازگشت این دوری را جبران کنم.

دارنده مدال طلای قهرمانی نوجوانان آسیا در پایان خاطر نشان ساخت: انشاا... پس از این تلاش می کنم تا نتایج درخشانی را در کارنامه خود ثبت کرده و پله پله به المپیک 2020 توکیو نزدیک شوم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز