خبرگزاری کار ایران

اتفاقات هفته اول؛ از شکست تبریزی‌ها در خانه تا پدیده‌ای به نام پارس جم

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۸۳۳

هفته اول لیگ برتر فوتبال اتفاقات جالبی را به همراه داشت که نگاهی گذرا به این جریان‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لیگ برتر فوتبال ایران دوباره آغاز شد تا اهد اتفاقات و رویدادهای جالبی در جریان بازی ها و حواشی پیرامون آن باشیم. از صادر شدن کارت بازی بازیکنان نفت در دقیقه 90 تا شکست استقلال در هفته اول که پیش از این رخ نداده بود.

سیاه جامگان - ذوب آهن

این بازی دیدار افتتاحیه بود  هیجان خاصی برای مشهدی ها در اولین میزبانی فصل جدیدشان وجود داشت. قاسم حدادی فر در دقیقه  بر اثر مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و جایش در ترکیب را با نظر امیر قلعه نویی به علی حمام داد. این تعویض طلایی بود اما برای سیاه جامگان. حمام یک دقیقه بعد روی یک اقدام اشتباه دروازه ذوب آهن را باز کرد تا شاگردان میثاقیان را پیش بیاندازد و اولین گلزن لیگ هفدهم لقب بگیرد.

 

استقلال خوزستان - تراکتورسازی

تبریزی‌ها اولین دیدارشان در ورزشگاه یادگار امام را میزبانی کردند. این بازی تا دقیقه 90 گلی در بر نداشت و می رفت بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد که استقلال خوزستان پشت محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد. میثم دورقی، کاپیتان استقلال خوزستان ضربه دقیقی اما ساده‌ای را به سمت دروازه تراکتور روانه کرد که با واکنش عجیب فرزین گروسیان این ضربه به گل برتری خوزستانی ها برابر تراکتور سازی تبدیل شد تا شاگردان یحی گل محمدی با شکست در خانه لیگ را استارت بزنند.

 

نفت تهران - سپیدرود رشت

اولین بازی گیلانی‌های تازه لیگ برتری شده برابر یکی از نمایندگان تهران در حالی رقم خورد که چند ساعت مانده به آغاز این بازی از سوی کمیته انضباطی مجموز ثبت قراردادهایشان را کسب کرده بودند. شاگردان علی نظرمحمدی خیلی زود روی ضربه سر پویا نزهتی به گل رسیدند. این بازی تا اواسط نیمه دوم با همین نتیجه پیش می رفت که اشتباه احمد آهی موجب شد عیسی آل کثیر با ضربه‌ای تمام کننده بازی را به تساوی بکشد. این پایان ماجرا نبود و آل کثیر بازهم خطرناک ظاهر شد تا یک موقعیت پنالتی برای نفت تصاحب کند. پس از این محمد نصرتی نتیجه بازی را عوض کرد. مهاجم جوان نفت دست بردار نبود و در دقایق پایانی باز هم خطرساز ظاهر شد و شوت سرکشی را به تیرک دروازه سپیدرود کوبید تا پدیده نفت در این بازی نام بگیرد.

 

پرسپولیس - فولاد

مدعی قهرمانی در ورزشگاه آزادی به برتری دو بر صفر مقابل فولاد دست یافت. در این بازی امیری و خلیل زاده گلزنی کردند که در این بین گلزنی خلیل زاده به عنوان مدافع تازه وارد به جمع سرخپوشان اتفاق جالبی برای او بود. در روز گلزنی مدافع تازه وارد، مهدی طارمی، بخت اول کسب آقای گلی در گلزنی برای سرخپوشان در بازی ابتدایی ناکام بود که این هم اتفاق جالبی بود.

 

گسترش فولاد - پارس جنوبی جم

پارس جنوبی جم به عنوان تیم تازه لیگ برتری شده نمایش مقتدارنه ای برابر تبریزی‌ها داشت که زنگ خطری برای تیم‌های دیگر باشد. شاگردان مهدی تارتار دراولین بازی شان در ورزشگاه یادگار امام تبریز شکست ستگینی را به بازیکنان تحت هدایت لوکا بوناچیچ محول کردند. دوبار گلزنی آلویس نانگ با پیراهن پارس جم هم دیگر اتفاق جالب این بازی بود.

 

سپاهان - سایپا

جدالی تفکرات علی دایی و زلاتکو کرانچار در اولین هفته برنده نداشت و دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. پس از چند ماه مصدومیت مهدی ترابی گلزنی کرد؛ اما گلزنی این پدیده جوان بهترین اتفاق برای علی دایی بود. گلی زیبا از پشت محوطه جریمه با شوتی سرکش برای ترابی که چند وقت نمایش خوبی نداشت، بهترین اتفاق این بازی بود.

 

پیکان - پدیده

گل زود هنگام این جدال را می توان اتفاق جالب این بازی دانست. فرصت طلبی شاگردان مهاجری منجبر به گل زودهنگامشان به پیکان شد. تهرانی‌ها حمله سنگینی را روی دروازه پدیده انجام دادند اما روی یک ضد حمله در دقیقه 3 دروازه شان را گشوده دیدند. نمایش قابل قبول بختیار رحمانی، هافبک سابق استقلال و فولاد هم در گوشه‌ای از این رقابت جالب بود.

 

صنعت نفت آبادان - استقلال تهران

تیم تحت هدایت فراز کمالوند به برتری یک بر صفر مقابل استقلال تهران دست یافت تا سرمربی جدید صنعت نفت با پیروزی استارت بزند. در این بازی کرار جاسم تلاش زیادی برای گلزنی مقابل تیم سابقش انجام داد و در نهایت موفق شد که از روی نقطه پنالتی دروازه مهدی رحمتی را باز کند. شکست عجیب منصوریان در گام اولین برترین اتفاق هفته بوده زیرا آبی پوشان پیش از این در 16 دوره گذشته لیگ برتر هرگز با شکست رقابت ها را آغاز نکرده بودند تا از این حیث رکوردی تاریخی به نام منصوریان ثبت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز