خبرگزاری کار ایران

بازیکنان به دنبال تحقق وعده‌ها؛

راز آپشن‌‌های دردسرساز برای پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۶۱۶

بازیکنان پرسپولیس این روزها عاصی‌ترین قهرمانان فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرسپولیس بعد از سال‌ها ناکامی در طول دو سال اخیر به ساحل آرامش و تیمی در انتظار هواداران تبدیل شده و عملکرد آنها در ابتدای این فصل نیز نشان از امیدواری برای موفقیت دوباره می‌دهد. با این حال آنها اکنون عاصی و عصبانی‌ترین قهرمانان فوتبال ایران محسوب می‌شوند تا جایی که در روز جشن و پیروزی نیز کلید واژه تمام حرف‌های آنها اعتراض، نارضایتی و مشکلات مالی است.

استارت اولیه آن بعد از بازگشت این تیم از اردوی اوکراین خورد؛ جایی که آنها انتظار داشتند طبق وعده مسوولان باشگاه به مبلغ مدنظر خود در ابتدای فصل با توجه به قهرمانی در لیگ برتر و صعود از مراحل گروهی و یک هشتم لیگ قهرمانان در کنار مبلغ باقیمانده فصل گذشته و ابتدای فصل دست یابند. مبلغی که بار مالی حدود 8 میلیاردی روی دست باشگاه می‌گذاشت. با این حال مسوولان این تیم امیدوار بودند با برآورده شدن تعهدات اسپانسر پیش از شروع فصل بتوانند این مساله را تا حدود زیادی تحقق بخشند که در ادامه با لغو دربی آلمان همه برنامه‌ها برهم خورد.

این مساله در ادامه مدیران باشگاه را مقابل بازیکنان قرار داد تا آنها در اقدامی تیمی که تا اینجا از نظر فنی توانسته بود آنها را به موفقیت‌های بزرگی برساند، در بیرون از زمین هم به دنبال مطالبات خود باشند. اولین جرقه اعتراض پیش از دیدار سوپرکاپ زده شد و در پایان بازی نیز در حالی که هواداران این تیم خوشنود از کسب اولین جام فصل بودند با اعتراض نسبت به عدم دریافت مطالبات در میکسدزون همراه شد. بازیکنان پرسپولیس که با قول غافلگیرکننده تنها دریافت مبالغ ابتدایی فصل و فراموشی پاداش‌های موفقیت در فصل گذشته مواجه شده‌ بودند به شدت نسبت به این سیاست باشگاه تاختند.

روز یکشنبه طبق قرار قبلی اما مسوولان پرسپولیس تنها موفق به برآورده کردن مبلغ پیش قرارداد آنها شدند تا این مساله به مذاق سرخپوشان خوش نیاید و آنها نسبت به این موضع واکنش نشان داده و در پست‌های اینستاگرامی اعتراض خود را اعلام کنند. با این حال سیاست باشگاه همان اتفاق گذشته و سکوت بود. 

پاداش قهرمانی در لیگ برتر، صعود به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان و 20 درصد باقیمانده فصل گذشته این بازیکنان چیزی بین مبالغ 200 تا 500 میلیونی برای باشگاه به همراه دارد که میانگین آن در کنار پیش قرارداد این فصل بودجه‌ای در حدود 8 میلیارد را می‌طلبد. اتفاقی که در حال حاضر علیرغم قراردادی که این باشگاه با بیمه، موسسه کوثر و حامی مالی 3090 ثبت شده، آنها را به خواسته‌های مدنظر نرسانده است تا بازیکنان را راضی نگه دارند. این در شرایطی است که بازیکنان علیرغم دریافت بخشی از مطالبات خود با توجه به سکوت مسوولان نسبت به آپشن‌ها به شدت نسبت به این موضوع معترض هستند. سکوت مسوولان باشگاه 70 روز بعد از کسب عنوان قهرمانی و حدود 60 و اندی بعد از صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا اکنون بازیکنان را در شرایطی قرار داده که خواهان حق واقعی خود یا حداقل اظهارنظری صریح از سوی مسوولان هستند. باشگاه پرسپولیس در زمانی که با مصاحبه چالش برانگیز بازیکنان، عبور از نظم و انضباط تیمی و دور شدن از نتایج مدنظر بازیکنان را با جریمه مواجه می‌کند، مسلما اکنون نیز باید در خصوص درخواست به حق بازیکنان پاسخگو باشد تا تیمی که بعد از سال‌ها توانسته با مدیریت فنی برانکو ایوانکوویچ و کادرفنی و کیفی بازیکنان به نتایج مدنظر هواداران نزدیک شده اینچنین با چالش مواجه نشود. مدیریتی که از کاسه هواداران برای برآورده شدن انتظارات مالی بازیکنان و باشگاه کسب درآمد می‌کند مسلما تنها نباید در زمان نیاز به بازیکن و هوادار تریبون را در اختیار داشته باشد و با اعلام شماره حساب خزانه داری به استقبال آنها برود و در این زمینه که بازیکنان خواهان مشخص شدن وضعیت خود هستند می‌توان حق را به آنها داد و مسلما بعد از آن بازیکنان به خوبی با در نظر گرفتن شرایط تیم و هوادار نسبت به دیر شدن آن سکوت خواهند کرد و تنها دغدغه و اعتراض آنها نسبت به سکوت و بی تفاوتی مسوولان و مدیران باشگاه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز