خبرگزاری کار ایران

افشاگری‌های عجیب علیه آقای گل پرسپولیس

شماره هشت محبوب شمشیر را از رو برای مهدی طارمی بست؛ از قرتی بازی تا بی‌تعصبی، از دروغ تا گل آلود کردن آب و ...

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۰۶۱

شماره هشت محبوب پرسپولیسی‌ها نسبت به اتفاقات رخ داده در باشگاه که با بی توجهی طارمی به قراردادش همراه شده واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، شماره هشت اسطوره‌ای پرسپولیس که همچنان سمبل غیرت و تعصب این باشگاه محسوب می‌شود، این بار هم در بحرانی‌ترین شرایط در مورد اتفاق‌های اخیر پرسپولیس صحبت کرد. مجتبی که با همان صداقت و فن بیان خاص خودش با ما گپ زد، در پایان مثل همیشه از پرسپولیس حمایت کرد و به تیمش روحیه داد

اما هواداران پرسپولیس و فوتبالی‌ها همیشه دوست دارند تا از شما باخبر باشند.

همین جوری که من سکوت کردم بعضی‌ها راجع به من حرف می‌زنند... کلا آدمی نیستم که دنبال یکسری مسایل باشم اما بعضی‌ها نمی‌گذارند که من سکوت کنم.

چطور؟

چند هفته پیش بعضی‌ها در مورد من حرف‌هایی زده بودن که می‌خوام در موردش توضیح بدم. در مورد مهدی طارمی لازم می‌دونم که چند نکته رو متذکر بشم تا بعضی سوءتفاهم‌ها برطرف بشه. اولا در این که ذات این پسر جنوبی، ذات خوبیه، شکی ندارم. اما جدیدا شنیدم یکی از نزدیکای طارمی توی فضای مجازی و رسانه‌ای حرف‌هایی رو زده که مجبورم جواب بدم. شاید اگر خود مهدی رو پیدا می‌کردم ازش گله می‌کردم تا یه‌سری چیزها رو برام توضیح بده. منِ مجتبی محرمی، اگه دنبال جمع کردن مال و اموال بودم، اون موقعی که خود علی‌آقا (پروین) به من اجازه داد از پرسپولیس جدا می‌شدم. بعد از اینکه سال‌ها برای پرسپولیس بازی کردم، پیشنهادهای خوبی برام اومد... علی‌آقا گفت: «مژتبی... تو دِینت رو به پرسپولیس ادا کردی... اگه می‌خوای بری، برو تا به زندگی‌ا‌ت سر و سامونی بدی.» علی‌آقا گفت:‌ »با توجه به پیشنهادی که برات اومده معطلش نکن و برو!» اما من قید همه‌چیز رو زدم... قید هزار و صدمتر زمین توی اقدسیه... قید پنج میلیون پول نقد اون زمان که حکم دو میلیارد الان رو داشت.

مهدی‌جون... می‌دونی چرا نرفتم؟! چون روزی که برای خداحافظی رفتم سر تمرین پرسپولیس تا رخصت بگیرم، ده تا هوادار اومدن و فقط یه جمله به من گفتند. اونا گفتند: آقا مجتبی تو نماد غیرت تیم مایی... اگه بری این پرچم از دست‌مون می‌افته..

همون‌جا بدون اینکه معطل کنم یا مثلا با مدیربرنامه‌ام تماس بگیرم و از این قرتی‌بازی‌ها دربیارم، از بچه‌ها لباس گرفتم و رفتم توی زمین. حتی یادم می‌یاد که چون کفش استوک سایز پام پیدا نکردم، با کتونی چینی تمرین کردم. اون روزا که اینستاگرام و این چیزا نبود که هوادارا بخوان میلیون، میلیون خواهش کنن تا کسی توی تیم بمونه... من فقط به‌خاطر حرف ده تا جوون عاشق که اومده بودن سر تمرین این تصمیم رو گرفتم. همون جوونای عاشقی که شنیدم حتی جواب یکی‌شون رو هم جلوی در باشگاه نداده و تازه رفیقتم بهشون جواب سربالا داده!

اینجور تصمیمات به روحیات افراد برمی‌گرده. من نمی‌خوام بگم که مهدی طارمی هم باید همین کار رو بکنه. یه‌روزی خود من به مهدی هاشمی‌نسب گفتم موندن توی تیم تاوان داره. کلی با مهدی حرف زدم تا به فکر خودش، آینده‌‌اش و خانواده‌ا‌ش باشه.

واقعا؟!

بله... به مهدی گفتم: «اگه به فکر آینده خودت و خونوادت‌ هستی، برو.» چون می‌دونستم که توی پرسپولیس چه اتفاقایی می‌افته... مهدی هم مرد و مردونه پای حرفش وایستاد و رفت. کلی هم فحش و ناسزا شنید اما دمش گرم که دو طرفه بازی نکرد.

شماره هشت محبوب شمشیر را از رو برای مهدی طارمی بست؛ از قرتی بازی تا بی‌تعصبی، از دروغ تا گل آلود کردن آب و ...

طی چند روز گذشته باز هم بحث ماشین، جدایی از پرسپولیس، هدایتی و این چیزها مطرح شد... حتی بازیکنان پرسپولیس هم از طارمی خواستند که در این تیم بماند اما...

... در مورد اون ماشین خودتون همه‌چیز رو می‌دونید. آقامهدی... حسین هدایتی می‌خواست تو بمونی و محبوب دل هوادارا بشی. او می‌دونست که تو به کار تیم میای و هر کاری کرد که هم تو سر و سامان بگیری و هم پرسپولیس طارمی رو داشته باشه. اون روز قرار بود که حاجی (حسین هدایتی) چهل میلیون برای پول پیش خونه به من بده. اما حاجی بهم گفت: «مهدی پسر خوبیه... شما بیا قبول کن که مثلا این ماشین رو مهدی به شما هدیه داده.» هدایتی همون‌جا یک چک صد و بیست میلیون تومانی بابت این موضوع کشید و دست شما (مهدی طارمی) داد که کپی اون هم موجوده.

با همین کارا و این اتفاقی که افتاد، مهدی طارمی یه‌شبه شد محبوب دل هواداران. آقامهدی! باز کردن این چیزا اون هم از سوی نزدیکان شما برای گل‌آلود کردن آب کار درستی نبود رفیق جوان!

شماره هشت محبوب شمشیر را از رو برای مهدی طارمی بست؛ از قرتی بازی تا بی‌تعصبی، از دروغ تا گل آلود کردن آب و ...

مجتبی محرمی به‌عنوان یکی از اسطوره‌های پرسپولیس در مورد جدایی مهدی طارمی چه نظری دارد؟

مهدی طارمی... در مورد رفتن‌ات هم خودمختاری اما ای‌کاش به‌جای مشورت گرفتن از رفقای همشهری‌ات با دو تا کارشناس مشورت می‌کردی. بعضی‌ها شاید عشق این رو داشته باشن که صدقه سر تو یه ویزای شینگن بگیرن و...! ای کاش به جای اینها از بزرگانی مثل دایی،‌ کریمی،‌ میناوند، مهدوی‌کیا و خداداد عزیزی که توی اروپا فوتبال بازی کردن، مشورت می‌گرفتی!

اولا بازیکنی که زیر سه سال قرارداد ببنده به چشم یک بازیکن دوزاری روش حساب می‌کنن و اینطوری و اعتبار بازیکن زیر سوال می‌ره!

ثانیا، تویی که تو همین تیم پرسپولیس امسال کاندیدای جایزه بهترین بازیکن سال آسیا شدی و فیکس تیم کی‌روش بودی، می‌تونستی یه‌سال دیگه تو تیم‌ات آقایی کنی، توی آسیا بدرخشی، اردوهای تیم‌ملی رو بری و در بهترین شرایط به اروپا بری. به‌نظر من مهدی طارمی باید به تیمی بره که براش بهترین انتخاب محسوب بشه. مهدی باید زمانی بره که توی اوج باشه نه اینکه در اوج محبوبیت بخواد با این فلاکت پول قرارداد بده و برای یک‌سال به یه تیم بی‌نام و نشان یونانی بره.

سوال من از مهدی طارمی اینه... آقای طارمی اگه توی این یه‌سال آسیب ببینی، نه قرارداد درست و درمون داری و نه می‌تونی به جام‌جهانی بری. از این طرف هم نه محبوبیتی برات می‌مونه و نه راه برگشتی داری. به نظر من رفقات راه درستی رو بهت نشون ندادن ولی با تمام این حرفا امیدوارم که هر تصمیمی بگیری به نفع‌ات بشه و توش موفق بشی.

موافقید که در مورد رفتار جالب بازیکنان تیم در خصوص مهدی طارمی صحبت کنی؟

کار بچه‌های تیم در حمایت از مهدی خیلی خوب بود اما اگر نظر من رو می‌خواین، می‌گم که این کار تا حدودی هم غیرحرفه‌ای بود. بالاخره مهدی واسه تیم طاقچه بالا گذاشته و غیرحرفه‌ای رفتار کرده. درست در روزی که منشا عالی بازی کرده، گل زده، کاشته زده و برانکو اون رو پنالتی‌زن اول تیم انتخاب کرده،‌ گذاشتن چنین پیغام‌هایی درست نیست. طرف همه کاری کرده و بعضی‌ها برای طارمی نوشتن: «کی، تیر دو رو بزنه! کی پنالتی بزنه! کی گل بزنه و...» این یعنی خراب کردن منشا.

شما درست می‌گویید و ای‌کاش که بزرگ‌ترهای تیم در این مورد وارد عمل می‌شدند.

من اینجا از بزرگ تیم یعنی آقاسید (سیدجلال حسینی) ایراد می‌گیرم. اگر قراره این فرهنگ احساسی تو تیم جا بیفته که بچه‌ها پشت هم باشن، ای کاش زمانی اتفاق می‌افتاد که رامین رضاییان مورد غضب قرار گرفت. اون روزی که برانکو رامین رو نخواست و رضاییان مجبور شد که جدا بشه، همه آنفالوش کردن. ای‌کاش اون روز به جای آنفالو کردن رضاییان، همه به صورت دسته‌جمعی و به همین شکل همراه با همین لیدر جناب طارمی پشت رضاییان درمیومدن. رامینی که من شهادت می‌دم به‌خاطر دل هوادارها عذرخواهی هم کرد. رامینی که پیشنهاد چند میلیاردی استقلال رو نپذیرفت. این بچه با این همه پیشنهاد حاضر شد تا بره یه باشگاه دیگه تست بده. رامین بازیکن تستی نیست و اگه حاضر به این کار شده فقط به این دلیله که نسبت به پرسپولیس غیرت و تعصب داشته... به‌نظر من رامین قبول شد... با نمره بالا هم قبول شد.

 

بعضی‌ها معتقدند که پیراهن بزرگانی مثل شما و علی پروین باید حفظ شود و با احترام بیشتری با اسطوره‌های پرسپولیس برخورد شود.

در مورد شماره پیراهن باید بگم که فقط شماره هفت چنین شرایطی داره. شماره هفت به‌خاطر ارزش و مقامش باید همیشه در تاریخ باشگاه پرسپولیس حفظ بشه. شماره هفت فقط مال سلطان علی پروینه چون خدمات انکارناپذیری به پرسپولیس داشته. متاسفانه توی مملکت ما یه جوی حاکم شده که کلا با اسطوره‌سازی مشکل دارن. هرچند که توی ورزش خیلی اینطوری نیست اما باید کاری کنیم تا قیامِ قیامت ارزش بعضی از آدم‌ها و پیراهن‌ها حفظ بشه. اگه فکر کنن با دادن پیراهن شماره هفت پرسپولیس به بازیکن‌های کم‌کیفیت یا بعضا کم‌غیرت و پولکی می‌تونن ابهت و محبوبیت امثال سلطان علی پروین رو خدشه‌دار کنن، اصلا نمی‌تونن و این اتفاق نمی‌افته. محبوبیت امثال پروین توی قلب تک تک هوادارای پرسپولیسه. از هر نسلی به نسل دیگه انتقال داده می‌شه و روی نام پرسپولیس حک شده.

پرسپولیس نود و شش را چطور می‌بینید؟

در مورد پرسپولیس قول می‌دم که تیم‌مون با ده امتیاز اختلاف قهرمان لیگ بشه. (خنده!) قهرمان می‌شیم و توی آسیا هم حداقل جزو چهارتا هستیم.

پس حسابی به پرسپولیس امیدوارید؟

پرسپولیس تیم منه و همه ما هرچی داریم، از پرسپولیسه. شک نکنین که پرسپولیس با ده امتیاز اختلاف امتیاز قهرمان می‌شه و تازه مطمئنم که منشا با بیست و پنج گل آقای گل لیگ می‌شه.

گفت و گو: احسان هاشمی - گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز