خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷

لهستان 3 -0 ایران؛لهستان با شکست ایران به صعود امیدوار شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۵۱۸

تیم ملی والیبال ایران در هشتمین مسابقه خود در دور مقدماتی لیگ جهانی مغلوب لهستان شد تا امید شاگردان دی جیورجی سرمربی لهستان برای صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی افزایش یابد.

به گزارش ایلنا،دومین دیدار تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی در سالن اطلس آرنا با ظرفیت 12 هزار و 100 نفر در شهر لودز لهستان برگزار شد و ملی پوشان کشورمان به مصاف لهستان میزبان این هفته لیگ جهانی رفتند.ملی پوشان ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 18 و 25 بر 22 مغلوب لهستان شدند تا امیدشان برای صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی از بین برود.

در سوی دیگر این میدان، لهستان با کسب این پیروزی که چهارمین برد آنان در دور مقدماتی لیگ جهانی بود، 12 امتیازه شدند تا امیدشان برای صعود به مرحله نهایی افزایش یابد.

تیم ملی والیبال ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، مسعود غلامی، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی آغاز کرد.

فردیناندو دی جیورجی سرمربی تیم ملی والیبال لهستان نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب داوید کونارسکی، بارتلومیه لیمناسکی، فابیان درژیزگا، میخال کوبیاک، متئوش بینیک، رافال بوشک و پاول زاتورسکی استفاده کرد.

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و لهستان را «فابریزیو پاسکالی» از ایتالیا و «آندرسون کاسادور» از برزیل به عنوان داوران اول و دوم بر عهده داشتند.

در ابتدای ست نخست این مسابقه دو تیم رقابت نزدیکی داشتند تا وقت استراحت فنی اول 8 بر 5 به لهستان رسید. در ادامه لهستانی ها با استفاده از اشتباهات فردی بازیکنان ایران فاصله امتیازی خود را افزایش دادند و در امتیاز 12 بر 7 اختلاف را به پنج امتیاز رساندند.

وقت استراحت فنی دوم ست نخست 16 بر 10 به لهستان رسید تا اختلاف امتیازی دو تیم به 6 برسد. در این ست رضا قرا به جای امیر غفور به میدان آمد در نهایت تیم ایران 25 بر 17 نتیجه ست نخست را واگذار کرد.

لهستان 3 -0  ایران؛لهستان با شکست ایران به صعود امیدوار شد

تیم ایران ست دوم را با ترکیب ست نخست آغاز کرد. در ابتدای این مسابقه لهستان چهار بر یک از ایران پیش افتاد، مسعود غلامی در امتیاز سه بر یک جای خود را به محمد موسوی داد. وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 5 به لهستان رسید. ملی پوشان ایران با دفاع و زدن توپ به دست دفاع لهستان و کاهش خطاهای فردی، اختلاف امتیازی را در 12 بر 11 به یک رساندند، اما لهستانی ها دوباره اختلاف را به سه امتیاز رساندند تا کولاکوویچ وقت استراحت درخواست کند. وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 12 به لهستان رسید. در امتیاز 18 بر 13 سامان فائزی به جای مسعود غلامی وارد زمین شد و در امتیاز 19 بر 13 کولاکوویچ از دومین وقت استراحت خود استفاده کرد. در امتیاز 22 بر 15 رضا قرا به جای امیر غفور وارد زمین شد و در نهایت تیم میزبان ست دوم را 25 بر 18 به پایان رساند تا در ست شماری دو بر صفر از ایران پیش بیافتد.

در ست سوم سامان فائزی و رضا قرا از ابتدای ست برای تیم ایران به میدان آمدند. در این ست امتیاز اول نیز به ایران رسید و رقابت دو تیم به صورت برابر پیش رفت تا وقت استراحت نخست 8 بر 6 به سود ایران شد. رقابت دو تیم در ادامه این ست نزدیک با اختلاف یک امتیاز پیگیری شد. در این ست و در امتیاز 15 بر 15 نباید از نقش انگیزه رضا قرا و سامان فائزی غافل شد که در عمل به وظایف خود بسیار خوب و فنی ظاهر شدند. وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 15 به ایران رسید.

در ادامه تیم لهستان پنج امتیاز متوالی به دست آورد و حساب 20 بر 16 به سود لهستان شد تا کولاکوویچ وقت استراحت گرفت. علی شفیعی، فرهاد نظری افشار و فرهاد سال افزون نیز در این ست به میدان آمدند و در نهایت این ست نیز با امتیاز 25 بر 22 به سود لهستان به پایان رسید تا تیم ایران سه بر صفر نتیجه این مسابقه را واگذار کرده باشد.

میانگین سنی تیم والیبال لهستان در لیگ جهانی 25 سال و میانگین سنی ایران 26 سال است. میانگین قدی بازیکنان لهستان نیز با 198 سانتی متر، دو سانت از ایران (196) بیشتر است.

این مسابقه هفدهمین دیدار رسمی تیم های ایران و لهستان در طول تاریخ بود که سهم لهستان 11 برد و سهم ایران 6 پیروزی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز