خبرگزاری کار ایران

بندی که شهریار مدعی آن است

دایی و نفت سرشاخ شدند؛ پای فیفا و فدراسیون به میان آمد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۶۰۳

علی دایی و باشگاه نفت بر سر انتقال سه بازیکن با یکدیگر به یک مشکل جدی برخوردند.

به گزارش ایلناٰ، علی دایی پس از قهرمانی در جام حذفی به سرعت از نفت جدا شد و برای دومین بار در طول دوران مربیگری اش هدایت تیم سایپا را بر عهده گرفت تا در لیگ هفدهم سکان دار تیم نارنجی پوش پایتخت شود.

شهریار فوتبال ایران که فصل فوق العاده کابوس واری را از لحاظ مالی در نفت گذراند در سایپا با دست پر و با فراغ بال خریدهای زیادی را انجام داده است. او در همان ابتدا سه شاگرد جوان خود در نفت یعنی آرش رضاوند، رضا اسدی و رضا علیاری را به خدمت گرفت امنا گویا داستان دایی و نفت با یکدیگر تمامی ندارد و حالا طرفین علنا وارد یک جنگ شده اند.

 باشگاه نفت اعلام کرده این سه بازیکن با تیم نفت قرارداد دارند و قراردادشان با باشگاه سایپا غیر قانونی است. در همین رابطه باشگاه سایپا نیز با استناد به بندی در فیفا عقد قرارداد با این بازیکنان را قانونی می داند.

اما بند مذکور چیست؟ در قسمت بندهای مربوط به قرارداد بازیکنان و باشگاه ها در اساسنامه فیفا، دو پاراگراف وجود دارد. در پاراگراف اول، گفته شده است: باشگاه ها ضرورت دارد تا تعهدات مالی خود به بازیکنان را اجابت کنند و باشگاه های دیگر در هر شرایطی می توانند برای عقد قرارداد طبق توافقات ترانسفری بازیکنان حرفه ای را جذب کنند و قرارداد امضا کنند.

در ادامه در بند دوم داریم: هر باشگاهی که به مدت بیش از 30 روز در پرداخت مطالبات به بازیکن طبق قرارداد تاخیر داشته باشد در نگاه نخست و اولیه طبق پاراگراف چهارم تحریم خواهد شد.

حال باشگاه نفت به قانون فدراسیون فوتبال استناد می کند. در اساسنامه فدراسیون فوتبال این قانون یک ماههٰ  فیفا، یک ساله است. یعنی اگر یک باشگاه به مدت یک سال در پرداخت مطالبات بازیکن کوتاهی کند، بازیکن مورد نظر می تواند قراردادش را یک طرفه فسخ کند.

در همین رابطه علی دایی در گفت و گویی اظهار داشت:  در مقررات نقل و انتقالات ایران بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر بازیکن یا مربی در پایان فصل کمتر از پنجاه درصد مبلغ قراردادش را دریافت کرده باشد می‌تواند یکطرفه قراردادش را فسخ کرد. البته اطلاع موثق دارم وقتی این مقررات برای بازبینی به فیفا ارسال شده نسبت به آن ایراد جدی مطرح کرده و پرسیده‌اند اگر بازیکن یا مربی فقط یکسال قرارداد داشت این بند به چه درد او می‌خورد؟ فیفا برای ممانعت از ترویج برده داری در مقررات خود بندی دارد که اگر یک ماه حقوق بازیکن و مربی به تعویق بیافتد یا یک ماه از زمان یکی از اقساط پرداختی بگذرد و پرداخت صورت نگیرد حق فسخ برای بازیکن و مربی ایجاد می‌شود و تاکید دارد همه فدراسیون‌ها هم باید این بند را در مقررات داخلی خود بگنجانند.

حال باید دید فدراسیون فوتبال در این رابطه چه تصمیمی می گیرد. یک طرف علی دایی و باشگاه سایپا حضور دارند که طبق قانون فیفا سه بازیکن نفت را جذب کرده اند و یک طرف هم باشگاه نفتی حضور دارد که می خواهد طبق قانون فدراسیون فوتبال نه تنها بازیکنان را برگرداند بلکه از آنها پولی را هم به عنوان جریمه بگیرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز