خبرگزاری کار ایران

یک سایت فرانسوی گزارش می‌دهد:

تلاش روحانی برای کاهش نقش سیاست در ورزش ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۶۸۹

یک سایت فرانسوی از تلاش‌ رئیس جمهور منتخب ملت ایران برای کمرنگ کردن نقش سیاست در ورزش گزارش داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، یک سایت فرانسوی در گزارشی به حضور ورزشکاران ایرانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و نقش آنها در تحولات سیاسی ایران پرداخته است.

در این سایت آمده است: «حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با 57 درصد آرا توانست برای چهار سال دیگر رییس جمهور باقی بماند. در این بین حمایت ورزشکاران از او موضوعی بود که مورد توجه بسیاری قرار گرفت.»

در ادامه گزارش سایت RFI می‌خوانیم: «انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی برگزار شد که حسن روحانی حمایت گروه زیادی از ورزشکاران شناخته شده ایران را در کنارش می‌دید. این رییس جمهور اصلاح‌طلب روی این حمایت ورزشکاران شناخته شده حساب کرد. در ایران سیاست و ورزش هیچ وقت فاصله زیادی از هم نداشته‌اند. روحانی با 5/23 میلیون رای در حالی به عنوان رییس جمهور ایران انتخاب شد که قبل از شروع انتخابات چندین ورزشکار بازنشسته و فعال حمایت خودشان را از او اعلام کردند. ورزشکارانی مثل علی دایی، علی کریمی و کریم باقری که از شناخته‌‌شده‌ترین‌های ورزش ایران هستند. البته ورزشکاران دیگر رشته‌های ورزشی هم در این بین دیده شدند که نام‌شان در بین حامیان روحانی قرار گرفت. بنا بر اعلام سایت رسمی ستاد انتخابات حسن روحانی، بهداد سلیمی دارنده طلای المپیک 2012، امید نوروزی دارنده مدال طلا در المپیک در رشته کشتی فرنگی و بازیکنان تیم‌های ‌ملی والیبال و شطرنج ایران هم در بین این حامیان دیده می‌شوند. این‌ در حالی است که گزینه محافظه کار یعنی ابراهیم رییسی از چنین حمایتی برخوردار نبود. حتی با وجود اینکه کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک ایران از او حمایت کرد، دیگر ورزشکار شاخصی نبود که حمایت خودش را از این نامزد ریاست جمهوری ایران اعلام کند.

حسن روحانی از زمانی که در سال 2013 به عنوان رییس جمهور ایران انتخاب شد، سعی کرد سیاست و ورزش را از یکدیگر جدا کند. در پاییز 2013 او اعلام کرد: «اگر ما به پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ در ورزش نگاه کنیم، می‌فهمیم که کار خاصی برای آن انجام نداده‌ایم اما سعی کرده‌ایم اثر سیاست را در ورزش کم کنیم.»

در بخش دیگری از این گزارش، نویسنده اشاره‌ای هم به نقش زنان در ورزش ایران هم داشته است: «وقتی امروزه درباره ورزش در ایران بحث و گفت‌ و گو می‌شود، همیشه جایگاه زنان در آن به عنوان یک موضوع خیلی مهم مطرح است. مهم‌ترین مساله هم حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌هاست. این فشارها باعث شد چندی پیش شاهد حضور تماشاگران زن در مسابقات والیبال ساحلی باشیم. همچنین ملاحظات دیپلماتیک اغلب در صحنه‌های ورزشی خودش را به خوبی نشان می‌دهد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز