خبرگزاری کار ایران

کابوس ایرانی؛ چهار تیم لیگ برتری در آستانه‌ی نابودی

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۶۱۲

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فصل کابوس‌های برخی تیم‌های لیگ برتری است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فصل نقل و انتقالات لیگ برتر آغاز گشته و تیم‌ها در این بازه‌ی زمانی دچار تغییر و تحولات خواهند شد. با این حال، آن چه که نگران‌کننده است وضعیت نابسامان برخی از تیم‌ها در این زمینه است. در ادامه خواهیم دید که سه تیم در این برهه‌ی زمانی متحمل بیشترین تغییرات شده و به سوی یک خودتخریبیِ سریع پیش می‌روند.

کابوس ایرانی؛ چهار تیم لیگ برتری در آستانه‌ی نابودی

استقلال خوزستان: آنها در لیگ شانزدهم با بازیکنان گمنام خود و با اتخاذ یک روش تدافعی قهرمان لیگ برتر شدند. همان زمان این باشگاه که تحت سیطره‌ی نام سه غول فوتبال خوزستان، استقلال اهواز و فولاد و صنعت‌نفت، بود توانست نماینده‌ی سرفراز فوتبال جنوب باشد و خود را به عنوان دومین قهرمان خوزستانیِ تاریخ لیگ‌های ایران، پس از فولاد، بشناساند. علاوه بر این، بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران عرضه کرد. بیت‌سعید، زهیوی، دخسوس و... از این دست هستند. با این حال، با شروع لیگ هفدهم آنها سرمربی خود و بسیاری از ستارگانشان را از دست دادند تا با دست خالی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر مبارزه کنند. الان چند ماه است که بازیکنان این تیم در اعتصاب به سر می‌برند و مشکلات حاد مالی منجر به جدایی بسیاری از ستارگان این تیم در پایان فصل خواهد شد. آرش افشین، الویس نانگ، حسن بیت‌سعید، پیمان شیرزادی، علی‌اصغر عاشوری، محمد طیبی، مهدی مومنی و وحید شیخ‌ویسی بازیکنانی هستند که به احتمال زیاد در پایان فصل این تیم را ترک خواهند کرد.

کابوس ایرانی؛ چهار تیم لیگ برتری در آستانه‌ی نابودی

سپیدرود رشت: این تیم تازه‌وارد که در هفته‌ی آخر بازیهای لیگ یک آزادگان جواز حضور در لیگ برتر را پیدا کرد یک باشگاه خصوصی با توان مالی اندک است. فوتبال گیلان در سال‌های اخیر شاهد حضور مقطعی این گونه تیم‌های آسانسوری بوده‌ است و نمودار صادق این کلام تیم‌هایی چون پگاه، ملوان و ... بوده‌اند. حال نیز خبر می‌رسد که چند بازیکن سپیدرود چون حامد حاجتی، شایان مصلح، علیرضا نظیف‌کار، محمد باقر شعبانی و هادی تامینی این تیم را ترک می‌کنند و با توجه به توان مالی پایین تیم رشتی بعید است که بازیکنان بهتری جایگزین افرادی شوند که چندی برای این تیم بازی کرده و با جو رشت و این باشگاه خو گرفته‌اند.

کابوس ایرانی؛ چهار تیم لیگ برتری در آستانه‌ی نابودی

نفت تهران: تیم نفت سال به نسبت خوبی را پشت سر گذاشت. آنها در طول بازیهای لیگ همواره در میانه‌های جدول حضور داشتند و هیچگاه خطر سقوط تهدیدشان نکرد. آنها در نهایت رتبه‌ی نهم لیگ برتر را به دست آوردند. نفت تهران تنها در دوره‌ی سرمربیگری فرکی و منصوریان توانست خود را به عنوان یک مدعی در لیگ برتر مدعی کند. چنین نتیجه‌ای اگر با آن دوران طلایی مقایسه شود مطلوب نخواهد بود. با این حال، آنها امسال قهرمان جام حذفی شدند. دایی در میانه‌ی فصل چند بازیکن سرگردان که روی دست استقلال و لیگ برتر ایران مانده بود را به خدمت گرفت و در نهایت با گل یکی از آنها (سجاد شهباززاده) قهرمان جام حذفی شد. با این حال، مشکلات مالی و حواشی‌ای که طی این سالها همواره گریبانگیر این باشگاه بوده بازیکنان ذیل را از این تیم جدا خواهد کرد: آندرانیک تیموریان، احمد آل‌نعمه، ایگور پراهیچ، ایمان مبعلی، سجاد شهباززاده، میلاد فخرالدینی و... همچنین علی دایی، سرمربی نفت، از پیش از همه‌ی این‌ها از نفت جدا شده و به سایپا پیوست.

کابوس ایرانی؛ چهار تیم لیگ برتری در آستانه‌ی نابودی

فولاد خوزستان: فولادِ سعداوی یک تیم متوسط رو به ضعیف بود. آنها با وجود برخی ستاره‌ها که در اختیار داشتند نتوانستند در رتبه‌ای بالاتر از دهم قرار بگیرند. فولاد در 30 بازی این فصل خود تنها 7 بار به پیروزی رسید و با تفاضل گل 2- لیگ را به پایان رساند. برخوردهای عجیب و عصبیِ سعداوی نیز بر مشکلات فولاد افزود. نمونه‌ی چنین رفتاری را در بازی برابر پیکان و درگیری وی با استادش، مجید جلالی، می‌توان دید. 8 ستاره‌ی فولاد که در آستانه‌ی جدایی هستند عبارتند از بختیار رحمانی، وحید طالب‌لو، حمید بوحمدان، ساسان انصاری، مهرداد طهماسبی، ماتیاس چاگو، بهرام رشید فرخی و میثم دورقی. همچنین، یحیی گل‌محمدی به عنوان کاندیدای اصلی هدایت این تیم مطرح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز