خبرگزاری کار ایران

باید به فکر پرونده‌های موجود در فیفا باشیم؛

تاج: دولت 10 میلیارد به فدراسیون کمک کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۹۵۶

رییس فدراسیون فوتبال در گفتگو با وزارت ورزش و جوانان از ساماندهی مناسب و وضعیت خوب فوتبال کشور در چند ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان سال گذشته را سالی بی نظیر برای فوتبال کشور دانست و گفت: ما در رشته فوتسال و فوتبال ساحلی به سومی جام جهانی رسیدیم که هرگز سابقه نداشته است. همچنین دو تورنمنت بین المللی را در بوشهر و یزد میزبانی کردیم که اتفاق بسیار مهمی بوده است.

مهدی تاج سپس به موفقیت رده‌های سنی مختلف فوتبال اشاره کرد و گفت: در رده جوانان و نوجوانان به جام جهانی رسیدیم و در بزرگسالان هم برای اولین بار در آستانه دو بار صعود پشت سر هم به جام جهانی هستیم که امیدواریم این اتفاق روز 22 خرداد رقم بخورد. دستور و تاکید وزیر ورزش و جوانان این است که در روز 22 خرداد از کلیه دست اندرکاران، زحمت کشان و روسای قبلی فدراسیون فوتبال که پایه گذار این فرایند بودند دعوت و از آنان تجلیل شود. 

تاج در مورد اعزام‌ها و اردوهای مختلف تیم‌های ملی توضیح داد: دیروز چند اعزام مختلف داشتیم. تیم نوجوانان به چین و جوانان به کره جنوبی اعزام شد و بانوان ما هم برای کسب آمادگی بیشتر به روسیه می‌روند. تیم ملی بزرگسالان هم به تورنمنت اتریش اعزام می‌شود تا با آمادگی مضاعف به ادامه رقابت‌هایش بپردازد. 

تاج در پاسخ به این سوال که هزینه این اردوها از کجا تامین می‌شود، گفت: برای تامین هزینه‌ها دو منبع اصلی داریم. اخیرا کمک 5 میلیارد تومانی دولت به ما بسیار گره گشا بوده و قبلا هم 5 میلیارد دیگر از دولت به ما تزریق شده بود که جای تشکر دارد. اما غیر از این کمک‌های فیفا و اسپانسرهای تیم ملی هم بخشی از هزینه‌های ما را تامین می‌کنند. 

تاج گفت: ما به دنبال میزبانی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا هستیم و در این خصوص مشغول رایزنی و مذاکره با ژاپنی‌ها هستیم که به نفع ما کنار بروند. برای این اتفاق مهم دستگاه ارشد دیپلماسی کشور همکاری و کمک قابل توجهی به ما می‌کند. 

رییس فدراسیون فوتبال در باره جلسه امروزش با وزیر ورزش و جوانان گفت:  گزارشی از مسابقات جهانی مختلف، کنگره فیفا و AFC به ایشان داده شد. بسیار خوشحالم که در کلیپ چند دقیقه‌ای فیفا در این کنگره که مربوط به تمام دنیا بود ما سهم مناسبی داشتیم. هم سومی فوتسال ایران در جام جهانی و هم موفقیت بانوان ما در آسیا در این کلیپ نمایش داده شد که نشان از شرایط مطلوب ما در حوزه جهانی دارد. همچنین خسرو براتی و وثوق احمدی صاحب دو کرسی مهم در بخش حقوقی و تعیین وضعیت فیفا شده‌اند  که موفقیت بسیار مهمی برای ما است.

تاج افزود: شعار رییس فیفا "اینفانتینو" این است که فوتبال همیشه اولین است و ما هم به دنبال آن هستیم. تاکید جدی وزیر ورزش و جوانان مبارزه با فساد و بازیکن سالاری در فوتبال و همچنین تعیین تکلیف پرونده های باز ما در فیفا است.  ما نمی‌گوییم که هیچ پرونده‌ای نباید در فیفا داشته باشیم اما آنهایی که حکم برایش صادر شده و محکوم به پرداخت هستیم باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود. به زودی جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش و معاونان ایشان در مورد آینده لیگ، باشگاه‌های کم توان از نظر مالی، وضعیت داوری، حق پخش تلویزیونی و سایر موارد خواهیم داشت. 

رییس فدراسیون فوتبال در پایان در مورد حضور خانواده ها و بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: طبق گزارش "اینفانتینو" 51% جمعیت دنیا بانوان هستند و باید تلاش و برنامه ریزی برای این قشر عظیم داشته باشیم که ما با برنامه ریزى در این خصوص حتی به قهرمانی فوتسال بانوان آسیا هم رسیدیم. الان بستر لازم برای حضور خانواده ها در ورزشگاه‌های فوتبال ما وجود ندارد اما کارگروهى در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و با نظر مقام عالی وزارت باید به سمتی برویم که با تلاش مضاعف به زودی و در آینده نزدیک این بستر فراهم شود و خانواده ها هم امکان حضور در ورزشگاه‌های کشور را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز