خبرگزاری کار ایران

اولین تقابل شاگرد و استاد پس از آشتی‌کنان

قلعه‌نویی - رحمتی؛ آتش‌بس در رابطه سینوسی

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۶۱۰

ذوب‌آهن و استقلال در شرایطی به مصاف هم می‌روند که تقابل کاپیتان آبی‌ها با سرمربی تیم اصفهانی مثل همیشه جذاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار ذوب‌آهن - استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نکات جذاب و جالب توجه زیادی دارد که تقابل مجدد امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی ذوب‌آهن با سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان و کاپیتان استقلال یکی از آنهاست. سرمربی و بازیکنی که روزگاری بهترین رابطه ممکن را با یکدیگر داشتند و حاصلش 2 قهرمانی با استقلال و 2 قهرمانی با سپاهان در لیگ برتر بود. ولی زمان به شکلی جلو رفت که رابطه این دو نفر را به تیره ترین شکل ممکن درآورد و در نهایت در دیدار اخیر این دو نفر در تقابلشان در دور برگشت لیگ به آشتی‌کنان منجر شد در این مطلب به بررسی چرایی این موضوع می‌پردازیم.

از رابطه پدر و فرزندی تا دشمنی خونین

قلعه‌نویی - رحمتی؛ آتش‌بس در رابطه سینوسی

«یک دروازه بان خوب از یک پدر و مادر هم بهتر است.» این جلمه‌ایست که امیر قلعه‌نویی در تمجید از دروازه‌بان تیمش بیان کرد که گویای اعتقاد شدید سرمربی وقت استقلال به گلر شماره یک تیمش بود. از سوی دیگر رحمتی هم با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد رابطه‌اش با قلعه‌نویی گفته بود او از پدر هم به من نزدیک‌تر است. شاید زمانی که این دیالوگ‌ها بین طرفین رد و بدل می‌شد کسی فکرش را هم نمی‌کرد این رابطه روزی تیره شود و حتی به دشمنی بیانجامد.

قلعه‌نویی و رحمتی در فصل 84-85 اولین همکاری خود را در استقلال تجربه کردند که اولین قهرمانی هر دو نفر در لیگ برتر هم محسوب می‌شد. پس از آن قلعه‌نویی یک نیم فصل در مس کرمان، 2 فصل در سپاهان (که منجر به 2 قهرمانی پیاپی شد) و 2 فصل در استقلال 91-92 و 92-93 (که فصل اول منجر به قهرمانی شد) سایر فصول همکری طرفین بود.

 

ماجرای پوشیدن پیراهن حجازی

قلعه‌نویی - رحمتی؛ آتش‌بس در رابطه سینوسی

اینطور که شنیده می‌شود اولین جرقه اختلاف میان طرفین به پوشیدن پیراهن ناصر حجازی توسط رحمتی در فینال جام حذفی برمی‌گردد. رحمتی و به در خواست او، باشگاه استقلال تلاش زیادی کردند تا مجوز پوشیدن پیراهن حجازی توسط رحمتی را برای دیدار مقابل شاهین بوشهر بگیرند و در نهایت رحمتی توانست با پوشیدن این پیراهن قهرمانی جام حذفی را همراه استقلال بدست بیاورد. عنوانی که تنها قهرمانی رحمتی بدون حضور قلعه‌نویی تا اینجای دوران فوتبالش بوده است. رحمتی برای همدردی با با فوت مرحوم ناصرحجازی و زنده نگه داشتن یاد او انجام داد ولی اطرافیانی که همیشه آتش بیار معرکه بودند این حرکت را طوری جلوه داده که باعث بروز اختلاف میان قلعه نویی و رحمتی شدند. از طرفی برای قلعه‌نویی خبر بردند که رحمتی این کار (پوشیدن پیراهن حجازی) را برای مخالفت با بازگشت او به استقلال انجام داده و از آن سو از طرف قلعه‌نویی برای رحمتی پیغام فرستادند که فصل بعد جایی در استقلال نداری. صحبت‌هایی که با مصاحبه عجیب و تند رحمتی علیه قلعه‌نویی همراه شد و او در گفت‌وگویی عنوان کرد: «برخی از اینکه من پیراهن مرحوم حجازی را به تن کردم سوخته‌اند و پیغام می‌دهند جایی در استقلال فصل بعد نداری.»

قلعه نویی چند ماه بعد رسماً به استقلال بازگشت و همکاری خود را با رحمتی ادامه داد. این همکاری به نوعی آتش بس میان طرفین بود که با قهرمانی در پایان فصل همراه بود. رحمتی در پایان فصل در برنامه نود عنوان کرد که منظورش از آن مصاحبه، قلعه‌نویی نبوده است ولی کدهایی که او در حرف‌هایش داده بود به هیچ گزینه دیگری نمی‌خورد.

به هر شکل در فصل دوازدهم میان طرفین صلح برقرار شد و حاصلش اضافه شدن یک جام به کارنامه هر دو طرف بود.

 

انتقاد در محفل خصوصی پس از دربی

پرده دوم اختلاف قلعه‌نویی و رحمتی به انتقاد سرمربی از گلر تیمش در دربی برمی‌گردد. در آن بازی استقلال با نتیجه 3-2 بازی را واگذار کرد و قلعه‌نویی اعتقاد داشت رحمتی روی خروج‌هایش ضعف دارد. این انتقاد در یک محفل خصوصی مطرح شد که یک شخص رسانه‌ای در آن حضور داشت و موضوع را رسانه‌ای کرد. اتفاقی که باعث دلخوری رحمتی از سرمربی تیمش شد و عنوان کرد اگر قلعه‌نویی قصد رسانه‌ای کردن انتقاد از دروازه‌بان تیمش را نداشته نباید در حضور یک خبرنگار این موضوع را مطرح می‌کرده است.

 

جلسه ویژه پس از دیدار با نماینده قطر

اشتباهات رحمتی در خروج‌هایش یک بار دیگر اینبار در لیگ قهرمانان آسیا استقلال را به دردسر انداخت. قلعه‌نویی که دیگر خونش از این مسئله به جوش آمده بود به درخواست دستیارانش برای برگزاری یک جلسه اضطراری موافقت کرد و افرادی که همیشه در مواقع این چنینی هیزم به آتش اختلافات می‌ریزند، اعلام کردند سرمربی استقلال باید قید دروازه‌بان اصلی تیمش را بزند. این موضوع مسکوت ماند تا زمانی که استقلال در انزلی با 4 گل مغلوب ملوان شد و آتش خشم سرمربی استقلال از دروازه‌بان تیمش شعله‌ور شد. این موضوع فرصت را مجدداً در اختیار اطرافیان سرمربی قرارداد که نظر سرمربی استقلال را برای کنار گذاشتن رحمتی جلب کنند. آنها حتی چند روز مانده به پایان فصل با سوشا مکانی تماس گرفته و گفتند قلعه‌نویی دیگر رحمتی را نمی‌‎خواهد و گزینه مورد نظر تو هستی. موضوعی که سوشا مکانی آن را به گوش رحمتی رساند و باعث شد دروازه‌بان استقلال فکر جدایی و مذاکره با سایر تیم‌ها به سرش خطور کند.

 

درخواست خارج از عرف

لیگ تمام شده بود و استقلال برای تمدید قرارداد با رحمتی وارد مذاکره شد. قراردادی که به خاطر درخواست عجیب رحمتی از سرمربی تیمش هیچگاه امضا نشد. قلعه‌نویی به دلایلی با حمید بابازاده به اختلاف خورده بود و قصد داشت از کریم بوستانی به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها استفاده کند ولی گلر استقلال ماندن بابازاده را پیش‌شرط ماندن خود در این تیم قرار داد تا مذاکرات طرفین به نتیجه نرسد. رحمتی چند وقت بعد در مصاحبه‌ای اعلام کرد موضوع بابازاده بهانه‌ای برای کنار گذاشتن او بوده و سرمربی استقلال به دلیل ناراحتی از اشک‌هایی که رحمتی در برنامه تلویزیونی برای مرحوم حجازی ریخته بود قید او را زده است.

 

 زبان‌درازی برای سرمربی سابق

قلعه‌نویی - رحمتی؛ آتش‌بس در رابطه سینوسی

قلعه‌نویی - رحمتی؛ آتش‌بس در رابطه سینوسی

قلعه‌نویی - رحمتی؛ آتش‌بس در رابطه سینوسی

رحمتی در پایان آن فصل به پیکان رفت و فصل بعد درحالی که قلعه‌نویی به دلیل نتایج ضعیف دیگر جایی در استقلال نداشت، به درخواست مظلومی به این تیم بازگشت و تا این لحظه دروازه‌بان شماره یک و کاپیتان تیمش است. آخرین پرده علنی اختلاف طرفین به دیدار فصل گذشته استقلال مقابل تراکتورسازی برمی‌گردد. جایی که استقلال در کورس قهرمانی با پرسپولیس قرار داشت و دیدار مقابل تراکتورسازی قلعه‌نویی یک بازی حیاتی از هر نظر برای آبی‌پوشان محسوب می‌شد. رحمتی در ان دیدار بیش از انکه فکرش معطوف مسائل فنی و حافظت از دروازه‌اش باشد، به فکر تحریک سکوهای آزادی علیه سرمربی حریف بود. جایی که قلعه‌نویی مشغول اعتراض به داور چهارم بود و رحمتی با تحریک سکوها کاری کرد صدای فحاشی به قلعه‌نویی به وضوح شنیده شود. اتفاقی که باعث شد رحمتی به سمت نیمکت تراکتورسازی و امیرقلعه‌نویی زبان درازی کند. این موضوع باعث شد تمرکز رحمتی برای ادامه بازی برهم بخورد و نتواند به خوبی از دروازه تیمش حراست کند. 3 گلی که تراکتورسازی وارد دروازه استقلال کرد روی اشتباه مستقیم رحمتی صورت گرفت و باعث شد استقلال بازی را ببازد و از کورس قهرمانی خارج شود. قلعه‌نویی که به عنوان شخص پیروز از میدان خارج شده بود، در نشست خبری پس از پایان بازی پاسخ رحمتی را با جمله‌های «عزت و ذلت دست خداست» و «نقاب‌ها برداشته شد» داد.

 

 

آشتی‌کنان در اصفهان

قلعه‌نویی - رحمتی؛ آتش‌بس در رابطه سینوسی

دیدار هفته 22 لیگ برتر در اصفهان میان ذوب‌آهن و استقلال برگزار شد.

امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی پیش از آغاز بازی ذوب آهن و استقلال تهران با یکدیگر اشتی کردند و کدورت سه سال اخیر خود را کنار گذاشتند.

امیر قلعه نویی در نشست خبری بعد از بازی در واکنش به آشتی با رحمتی اظهار داشت: این بچه ها ماند هوتن خودم می مانند و آنها را مثل پسرم دوست دارم. اگر هم آنها خطایی کنند باید از اشتباهشان بگذریم. 

 

اولین تقابل پس از آشتی

در دیداری که رحمتی با دسته‌گل به سراغ قلعه‌نویی رفت نیمکت نشین حسینی بود و خودش در ترکیب اصلی بازی نکرد ولی شنیده‌ می‌شود کاپیتان استقلال امروز فیکس بازی می‌کند و به نوعی دیدار امروز اولین تقابل آنها پس از آشتی‌کنان خواهد بود و باید دید چه نتیجه‌ای در پایان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز