خبرگزاری کار ایران

باران‌چشمه: به دنبال ترویج همبستگی در سیزم هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۷۹۱

رییس تربیت ‌بدنی نیروهای مسلح برگزاری اجلاس آسیایی سیزم در تهران را از چند جهت قابل توجه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مهرعلی باران‌چشمه رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح اظهار کرد: برگزاری اجلاس سیزم در ایران چند حسن دارد، اول اینکه اقتدار ایران را در آسیا نشان می‌دهد و اعتماد کشورهای آسیایی به ایران جلب خواهد شد بخصوص اینکه در حال حاضر فضایی در سطح آسیا حاکم است که روابط خصمانه یا سردی را بین کشورها شاهد هستیم. برگزاری چنین اجلاسی باعث می‌شود تا این روابط به سمت و سوی مثبتی حرکت کند.

رییس پنجمین اجلاس آسیایی سیزم افزود: در جلساتی که قرار است با کشورهای آسیایی برگزار کنیم، به دنبال این هستیم که حضورمان را در سیزم پررنگ‌تر کنیم و کمیته‌های زیادی را به دست بیاوریم چرا که سهم کمی را در سیزم داریم. همزمان با برگزاری این جلسات در تهران قاره آفریقا نیز میزبان اجلاس آفریقایی سیزم است که در نهایت همه برنامه‌های قاره‌های مختلف بررسی می‌شود و در اردیبهشت‌ماه به میزبانی یونان به جمع‌بندی نهایی سیزم جهانی می‌رسد.میزبانی رویدادهای مهم رقابت‌های سیزم نیز در اردیبهشت ماه نهایی می‌شود.

باران چشمه در پایان تاکید کرد: ما درصدد هستیم شعار سیزم را که همان ایجاد صلح و دوستی میان کشورهاست، به شکل کامل ایجاد کنیم. متاسفانه کشورهای آسیایی نسبت به قاره‌های دیگر بیشتر درگیر مناقشات سیاسی و جنگ شده‌اند. در نظر داریم با کمک کشورهایی همچون چین، کره‌جنوبی، عمان و قطر روابط سرد کشورهای آسیایی را بهبود بخشیم، در همین خصوص به کشور چین پیشنهاد داده‌ام که میزبانی مسابقات ورزشی را بین کشور کره‌جنوبی و کره‌شمالی برگزار کند که به این وسیله روابط این دو کشور در زمینه ورزش بهتر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز