خبرگزاری کار ایران

استیلی: وظیفه ما استعدادیابی و حمایت از کودکان کار است/ باورزش از بزهکاری جلوگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۱۷۲

حمید استیلی در نشست خبری مسابقات فوتبال کودکان کار از حمایت و استعداد یابی از این کودکان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اولین دوره مسابقات فوتبال لیگ کودکان کار پنجشنبه و جمعه 19 و 20 اسفند در ورزشگاه شهید دستگردی تهران با حمایت شرکت کارما برگزار می‌شود. 

نشست خبری این دیدار امروز صبح سه شنبه 17 اسفند با حضور سیاوش جعفریان موسس شرکت کارما و اسپانسر مسابقات کودکان کار،  حمید استیلی سرمربی تیم‌های فوتبال و آرش میراسماعیلی قهرمان جودو  کشور در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی ورزشی پاس قوامین برگزارشد. 

دراین نشست جعفریان اسپانسر این مسابقات در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات با هدف حمایت از کودکان کارو پیشگیری از بزهکاری و آلوده شدن این کودکان به مواد مخدر،  هر سه ماه برگزار خواهد شد. 

وی افزود: انجمن‌ها به خاطر نبود اسپانسر ثابت توانایی استمرار این حرکت‌های مهم و تاثیرگذار را ندارند اما اگر با شعار "فرهنگ تبلیغات مثبت" پیش رفته و اجازه تبلیغ به شرکت‌های خصوصی اقتصادی را بدهیم حامیان مالی بسیاری برای دیده شدن و تبلیغ خود از این انجمن‌ها حمایت خواهند کرد.  

جعفریان در ادامه عنوان کرد: ایجاد انگیزه برای اسپانسر‌ها با تبلیغات میسر بوده و این امر به نفع انجمن‌های مردم نهاد است که به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانند اهداف خود را استمرار بخشند.  

وی در رابطه با اهداف این مسابقات تصریح کرد: یکی از اهداف این مسابقات دور نگه داشتن بچه های کار از فضای اعتیاداست.  این بچه ها درابتدا توزیع کننده و در نوجوانی مصرف کننده می شوند اما با ورزش می توان آنها را از چنین فضایی دور کرد. هدف دیگر ما استعدادیابی در بین کودکان کار است.  بسیاری از این کودکان مستعد حضور در تیم های پایه و امید هستند.  

جعفریان افزود: قدرتمند سازی انجمن های مردم نهاد و بهزیستی یکی دیگر از اهداف ما است.  از ناجا،  ستاد مبارزه با مواد مخدر،  وزارت ورزش و بهزیستی برای ما نامه های حمایتی بسیاری ارسال شده که امیدوار کننده است. 

وی در خصوص کودکان حاضر در این مسابقات تشریح کرد: این کودکان از 8 انجیو انتخاب شده اند که حدود 90 نفر در 6 تیم و در رده سنی 10 تا 16 سال هستند.  این تیم ها توسط انجمن ها معرفی شده و آموزش دیده اند. ما ابزار بازی این بچه ها را پیش از بازی،  در مسابقات و پس از بازی و در تمرینات محیا ساختیم و تنها مسوول حمایت از این کودکان بودیم. 

موسس شرکت کارما افزود: این مسابقات محدود به تهران و حومه ی آن نخواهد بود و اهداف ما به زودی در سطح کشور پیش خواهد رفت. این بچه ها دارای شغل‌های متنوعی هستند اما هیچ کدام تکدی گری نمی کنند.  ما برای حمایت از این بچه ها باید خانواده‌های آن‌ها را تامین کنیم تا آنها به جای کار بتوانند تمرین کنند. 

در ادامه این مراسم حمید استیلی سرمربی فوتبال اظهار کرد:این بازی ها با همکاری باشگاه پاس قوامین،  در چمن مصنوعی ورزشگاه شهید دستگردی برگزار می شود تا این کودکان به آرزوی بازی در زمین هم دست یابند.  ما از این کودکان استعدادیابی می‌کنیم و مستعدان را در هررشته ورزشی به باشگاه ها معرفی می کنیم. 

وی بااشاره به اهمیت دیده شدن این کودکان تاکید کرد: ما در حال حاضر قول آکادمی را نخواهیم داد اما با باشگاه ها برای تمرین مستعدان انتخاب شده صحبت خواهیم کرد.  

در این مراسم آرش میراسماعیلی ملی پوش سابق جودو کشور خاطر نشان کرد: قهرمانان و ورزشکاران بزرگ ما همه از قشر ضعیف جامعه بوده اند که استعدادهای آن ها شکوفا شد.  این مسابقات می تواند بدون درنظر گرفتن رنگ و بوی رانت که این روزها برورزش ما حاکم شده استعداد یابی شده و به درجات بالای ورزشی برسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز