خبرگزاری کار ایران

جوانمردی خادم در حق آمریکا؛

از دستور ترامپ تا حضور آزادکاران آمریکایی در ایران

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۹۹۹

بعد از چند روز کش و قوص در نهایت مجوز حضور تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در جام جهانی کرمانشاه با پادرمیانی رییس فدراسیون کشتی از سوی وزارت امور خارجه کشورمان صادر گردید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حدود یک هفته از زمانی که دونالد ترامپ دستور ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور از جمله ایران را صادر کرده است، می‌گذرد. تصمیمی که پذیرش آن نه تنها برای جامعه جهانی که برای مردم کشور آمریکا هم سخت بوده است. در همین راستا وزارت خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن چنین قانون تبعیض آمیزی اعلام کرد که حق اقدام متقابل را برای خود در نظر می­‌گیرد. حقی که موجب شد تا کشتی‌گیران آمریکایی از حضور در جام جهانی کشتی در کرمانشاه محروم شوند.
اما این پایان ماجرا نبود، پس از تصمیم ایران در ممنوعیت حضور تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در جام جهانی کرمانشاه کشتی گیران آمریکایی هر یک در صفحات شخصی خودشان در فضای مجازی ضمن حمایت از فرهنگ اصیل ایرانی و محکومیت تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا خواستار حضور در جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه شدند.
مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا نیز طی بیانیه‌ای نسبت به شرکت در جام جهانی گشتی آزاد در کرمانشاه ابراز علاقه کردند، به موازات تمایل مسئولان و کشتی گیران آمریکایی برای حضور در این آوردگاه، اتحادیه جهانی کشتی نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار بازنگری ایران در تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت کشتی گیران آمریکایی به خاک کشورش شد.
در حوزه سیاست داخلی آمریکا با دستور قاضی فدرال واشنگتن دستور اخیر ترامپ باطل و ورود اتباع 7 کشور به خاک آمریکا از سر گرفته شد، در ایران نیز مسئولان فدراسیون کشتی روند دیپلماسی خود را برای تسهیل در حضور کشتی‌گیران آمریکایی در جام جهانی کرمانشاه را آغاز کردند.
در همین رابطه رسول خادم رییس فدراسیون کشتی طی نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار حضور تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در جام جهانی کرمانشاه شد، در حقیقت خادم به عنوان متولی ورزش اول ایران و قهرمان المپیک آتلانتا به خوبی واقف بود که عدم شرکت آمریکایی در جام جهانی بدون شک تاثیرات مخربی در سطح فنی و کیفی این مسابقات برجا خواهد گذاشت. و در بعد اجرایی نیز عدم صدور روادید برای حضور کشتی گیران آمریکایی در جام جهانی می‌تواند کشتی ایران را با تعلیق مواجه سازد.
تمامی این مسائل زمینه‌ای شد تا دست اندرکاران ورزش کشور برای افزایش سطح فنی جام جهانی و جلوگیری از تعیلق کشتی ایران و تزلزل جایگاه کشتی کشورمان در اتحادیه جهانی کشتی رایزنی‌های لازم را برای حل این مشکل را در دستور کار خود قرار دهند.
رسول خادم به عنوان رییس فدراسیون کشتی طی دو روز گذشته با مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت ورزش جلسات مستمری را برگزار کرد تا بتواند بار دیگر از منافع کشتی کشور صیانت و پاسداری کند و به‌عنوان میزبان جام جهانی کشتی آزاد از این فرصت برای معرفی فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی به سایر ملل بهره جوید.
سرانجام تلاش‌های رییس فدراسیون کشتی نتیجه داد و در نهایت بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز از موافقت این وزارتخانه با صدور روادید برای کشتی گیران آمریکایی برای حضور در جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه خبر داد.
اتفاقی که می‌تواند زمینه‌ای برای افزایش جذابیت این مسابقات و همچنین ترغیب تماشاگران برای حضور در سالن مسابقات باشد.، در حقیقت دیپلماسی داخلی فدراسیون کشتی بار دیگر به بار نشست و کشتی کشورمان از این دیپلماسی فعال منتفع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز