خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های انتخابی زنان جهان؛

5 عنوان بهترین برای کاروان والیبال بانوان ایران

تیم ملی والیبال بانوان ایران مقتدارنه قهرمان رقابت‌های انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رقابت‌های انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی از روز جمعه در شهر ماله پایتخت مالدیو آغاز شد  و روز یکشنبه با قهرمانی ایران به پایان رسید.

تیم ملی والیبال بانوان ایران پس از حذف تیم هند در مسابقات انتخابی زنان جهان از سوی فدراسیون جهانی والیبال، تیم ملی والیبال کشورمان به مصاف نپال و مالدیو رفت.

در اولین مسابقه خود به مصاف نپال رفت و تیم ملی والیبال بانوان ایران عصر امروز در نخستین مسابقه خود در انتخابی جهان در منطقه آسیایی مرکزی موفق به شکست نپال در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 12 در هر ست شد تا جایی که رییس فدراسیون والیبال نپال خواهان برقراری و استفاده از تجارب با تیم والیبال ایران شد.

تیم ملی والیبال بانوان در دومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف میزبان رفت و موفق به شکست سه بر صفر تیم مالدیو شد و با 6 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد.

زینب گیوه، کاپیتان و لژیونر تیم ملی والیبال بانوان به عنوان بهترین دریافت کننده رقابت های انتخابی قهرمانی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی انتخاب شد.

مائده برهانی دیگر لژیونر ایرانی به عنوان بهترین پشت خط زن، نگار کیانی به عنوان بهترین لیبرو، فرنوش شیخی و سودابه باقرپور به عنوان بهترین دفاع وسط این مسابقات انتخاب شدند.

 بانوان ایران با کسب عنوان قهرمانی در آسیای مرکزی به عنوان دهمین تیم رقابت‌های انتخابی جهان در قاره کهن آسیا معرفی شدند تا در مرحله نهایی این رقابت‌ها برای چهار سهمیه رقابت‌های جهانی به میدان برود.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال 2018 با حضور 24 تیم از 7 تا 28 مهرماه سال 1397 به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۵۳۷۹۹