خبرگزاری کار ایران

مصائب استقلال جوان؛

نگاهی به دیدارهای پیکان و استقلال در ادوار لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۶۸۲

امروز استقلال در حالی به مصاف پیکان می‌رود که نمی‌تواند از آندو و جپاروف استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امروز در هفته 19 رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های استقلال و پیکان، در ورزشگاه آزادی، به مصاف هم خواهند رفت. این بازی تحت شرایط حساسی برگزار خواهد شد. استقلال در رده‌ چهارم جدول است و پیکان در مکان ششم و فقط 2 امتیاز با هم فاصله دارند. در صورت شکست استقلال در این بازی منصوریان وارد بحرانی عمیق‌تر خواهد شد. آن‌ها در هفته گذشته در یک بازی برتر و غیر منتظره، در حالی که 6 بازیکن خود را در اختیار نداشتند، موفق شدند صنعت نفت را با نتیجه 3 بر 0 در آبادان شکست دهند. اما پیکان در خانه مغلوب تراکتورسازی مدعی شد تا استقلال را در جدول بالاتر از خود ببیند.

حواشی استقلال:

استقلال که با کوچ دسته جمعی ستارگان گران‌قیمتش مواجه شده بود، سعی کرد با خرید دو بازیکن مطرح جو روانی را به سود خود تغییر دهد. با این حال، بر اساس حکم فیفا که چند روز قبل صادر شد آن‌ها به علت بدهکاری به بازیکنان خارجی فصول پیشین خود نمی‌توانند از چپاروف و تیموریان در ادامه‌ بازی‌ها استفاده کنند. بسیاری معتقدند که این حکم در نهایت به سود باشگاه استقلال است و فضا را برای استفاده از جوانان مهیا خواهد کرد و این در درازمدت به نفع باشگاه خواهد بود. اصلاً همین جوان‌ها بودند که در بازی قبل بهترین نتیجه استقلال در این فصل را رقم زدند. در فصول اخیر استقلال رو به به کارگیری بازیکنان گران‌قیمت آورده است، بازیکنانی که با قراردادی سنگین می‌آیند و یک نیم فصل (آن هم در حالی که نیمی از بازی‌ها را به دلیل مصدومیت و... از دست می‌دهند) در این تیم می‌مانند و بعد می‌روند.

نکات ویژه‌ بازی:

استقلال می‌تواند دل به آمار خوش کند. آن‌ها در 7 بازی اخیر خود مقابل پیکان تن به شکست نداده‌اند و موفق شده‌اند برابر این تیم 6 بار پیروز شوند. همچنین، مجید جلالی، سرمربی پیکان، در 6 فصل اخیر در مقابل آبی‌ها به پیروزی نرسیده است. نکته‌امیدوارکننده‌ دیگر برای شاگردان منصوریان این است که پیکان وارد بحران شده است. سفیدپوشان تهرانی در 3 بازی اخیر خود به پیروزی نرسیده‌اند و اگر این بازی را هم واگذار کنند شرایطشان در جدول بد خواهد شد.

تاریخچه:

این دو تیم 23بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند. در این میان، استقلال آمار بهتری دارد. آن‌ها 12 بار پیروزی شده‌اند و 6 بار هم شکست خورده‌اند. 5 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در بازی رفت همین فصل کار با تساوی 1-1 تمام شد. بهترین بردهای استقلال به لیگ‌های دوازدهم و چهاردهم برمی‌گردد که موفق شدند 3بر0 پیکان را شکست دهند. همچنین، پیکان هرگز نتوانسته در لیگ برتر با اختلاف دو گل استقلال را شکست دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز