خبرگزاری کار ایران

کی روش: آفریقای جنوبی همانند خانه من است اما به قراردادم با ایران پایبندم

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۹۵۰

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر من سرمربی تیمی نباشم و مرا به عنوان سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی در نظر داشته باشند، این نه تنها برای من بلکه برای هر مربی دیگری در جهان مایه افتخار و غرور است.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش که در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جانشینی وی به جای شِیکس ماشابا در سمت سرمربیگری تیم ملی آفریقای جنوبی مطرح است، در مصاحبه‌ای با سایت «EWN» آفریقای جنوبی، در پاسخ به این پرسش که «آیا علاقه دارید دوباره هدایت تیم ملی آفریقای جنوبیرا برعهده بگیرید؟» گفت: به طوری کلی صحبت می‌کنم. سرمربی آفریقای جنوبی بودم و با این تیم به جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن صعود کردیم، اما متأسفانه با حواشی که ایجاد شد، قادر نبودم که روی نیمکت این تیم در جام جهانی بنشینم که بابت این موضوع عمیقاً ناامید و ناراحتم.

وی ادامه داد: با این حال اگر آفریقای جنوبی و هر کشور دیگری نام شما را به خاطر داشته باشد و به شما به عنوان مربی تیم ملی‌اش اطمینان داشته باشد، این باعث غرور هر مربی و امری خیلی خاص است. در چنین مواردی شما پرچم یک کشور، یک ملت، انتظارات و رویای یک کشور را مربیگری می‌کنید. در حال حاضر همان‌طور که شما هم می‌توانید درکش کنید، من وظایف و تعهدات اخلاقی به قرارداد فعلی‌ام با تیم ملی ایران دارم و در جایگاهی نیستم که بخواهم در این مورد به طور علنی نظری بدهم.

سرمربی تیم ملی در چند روز آینده با جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال تکلیفش روشن خواهد شد، اما به نظر نمی‌رسد که مسئولان فدراسیون با برخی از درخواست‌های او که برای ادامه کارش به عنوان شرط عنوان کرده است، موافقت کنند. همین موضوع جایگزینی کی‌روش به جای ماشابا بر روی نیمکت تیم ملی آفریقای جنوبی را برای مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور محتمل‌تر می‌کند.

کی‌روش در این خصوص گفت: اگر این اتفاق بیفتد، این اولین باری خواهد بود که کسی از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی با من در مورد سرمربیگری تیم ملی آفریقای جنوبی گفت‌وگو خواهد کرد. تا کنون کسی در این خصوص با من تماسی نگرفته است. اگر من سرمربی تیمی نباشم و مرا به عنوان سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی در نظر داشته باشند، این نه تنها برای من بلکه برای هر مربی دیگری در جهان مایه افتخار و غرور است که کشوری شما را به چشم فردی می‌بینید که می‌تواند رویاها و انتظارات یک ملت را به جلو سوق دهد. شکی از این بابت وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: همه می‌دانند که آفریقای جنوبی همانند خانه من است. من چند کیلومتر آن طرف‌تر در مرز موزامبیک با آفریقای جنوبی متولد شده‌ام. من یک آفریقایی هستم، یک آفریقایی سفیدپوست. خانواده‌ام در آفریقا هستند، من در اینجا ریشه دارم و ارتباطات زیادی با آفریقا دارم که از این رو من را برای حضور در این پست نسبت می‌دهند. به غیر از مسائل فوتبالی، این برای من خیلی خاص است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: یکی از دلایلی که باعث شد تا منچستریونایتد را ترک کنم و هدایت تیم ملی فوتبال پرتغال را بپذیرم این بود که آفریقای جنوبی میزبان جام جهانی بود. پرتغال کشور من بود و سرمربی پرتغال بودن و راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی، خانه من، دلیل اصلی‌ام و البته دلایل خانوادگی برای پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی پرتغال بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز