خبرگزاری کار ایران

واکنش مائده برهانی به بازی در لیگ بلغارستان با حجاب اسلامی

نخستین لژیونر اروپایی والیبال بانوان گفت: حضور دو بازیکن ایرانی در بلغارستان بازتاب‌های زیادی در این کشور و برخی کشورهای اروپایی داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مائده برهانی، نخستین لژیونر اروپایی والیبال بانوان درباره شرایطش در بلغارستان گفت: در بلغارستان احساس تنهایی نمی‌کنم زیرا بازیکنان تیم و مردم بلغارستان برخورد بسیار خوبی با من دارند. زینب گیوه هم دو روز پیش به اینجا آمده است و از او نیز به گرمی استقبال شد و تمرینات خود را با جدییت دنبال میکند.
وی درباره برنامه تمریناتش به همراه تیم «شومن» بلغاری گفت: روزانه دو نوبت تمرین داریم که صبح از ساعت 10 تا 12 و عصرها معمولا از ساعت 17 تا 19 تمرین می‌کنیم. البته روزهای یکشنبه تمرینات تعطیل است.
نخستین لژیونر والیبال بانوان ایران تصریح کرد: فشار تمرینات زیاد نیست اما از اینکه هر روز دو نوبت تمرین می‌کنیم و کیفیت تمرینات بالاست، خوشحالم زیرا به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنیم، سطح تمرینات کنترل شده است چون برای لیگ آماده می‌شوند. در کل انگیزه زیادی برای موفقیت در این سطح دارم و تمام تلاش خود را در راه خواهم کرد.

وی با بیان اینکه این تیم حرفه‌ای است و والیبال خوبی دارند، گفت: در این مدت دو مسابقه دوستانه با تیم‌های بلغاری داشتیم که سه بر دو و سه بر یک بردیم. در مسابقه نخست من 28 امتیاز  کسب کردم و از کارم راضی هستم. در بازی نخست گیوه استراحت داشت چون تازه به بلغارستان آمده بود، اما در بازی دوم او هم به میدان رفت.
برهانی درباره زمان بازگشتش به ایران گفت: من و گیوه روز چهارشنبه بلغارستان را به مقصد تهران ترک می‌کنیم تا از روز جمعه در اردوی تیم ملی والیبال بانوان ایران شرکت کنیم. تیم ملی والیبال زنان ایران خود را برای حضور در مسابقات انتخابی جهان آماده می‌کند و در مرحله نخست این رقابت‌ها به نظرم کار بسیار سختی نخواهیم داشت تنها حریف مطرح ایران هند است. امیدوارم به مرحله نهایی صعود کنیم و آنجا افتخار آفرین شویم.
او با بیان اینکه در بلغارستان در کانون توجه رسانه‌ها هستیم، گفت: ورود دو بانوی ایرانی به بلغارستان و قرار گرفتن در یک تیم والیبال پوشش خبری خیلی خوبی داشت و به ویژه بازی با پوشش اسلامی برایشان بسیار قابل توجه است. سئوال عمده رسانه‌‌ها از شرایط حضورمان در بلغارستان این است که جواب مشترک رضایت مندی می‌دهیم.

وی گفت: ورزش با پوشش اسلامی دومین سوال رسانه‌ها است که تاکید می‌کنیم که در ورزش با پوشش اسلامی مشکلی نداریم و ما اعتقاد به حجاب داریم و خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که می‌توانیم  با حجاب اسلامی در کشور اروپایی بازی کنیم این موضوع افتخاری برای هر دو کشور خواهد بود و به نوعی سفیر فرهنگی ایران در کشور بلغارستان باشیم.
برهانی تاکید کرد: حضور ما در بلغارستان می‌تواند زمینه‌ای برای حضور بازیکنان ایرانی در تیم‌های اروپایی باشد تا این کشورها از استعدادهای بانوان ایران در والیبال تیم‌های خود استفاده کنند.
وی در مجموع بازتاب حضور این دو بازیکن در بلغارستان را فراتر از انتظار دانست و گفت: حضورمان در بلغارستان در رسانه‌های ایتالیا و لهستان نیز بازتاب داشته است. بازتاب خبری این موضوع به قدری زیاد بود که فکر نمی‌کردیم و به نظر در ایران تا این حد بازتاب نداشت. هر روز سر تمرین مصاحبه می‌کنیم.

کد خبر : ۴۴۸۵۵۵