خبرگزاری کار ایران

ائتلاف ناخواسته علیه کی‌روش؛

وقتی کریمی، دایی و مایلی‌کهن در یک جبهه قرار می‌گیرند

اختلاف پیش آمده بین دو مربی کروات و پرتغالی حاضر در فوتبال ایران اما به شکلی ناخواسته در حال دو قطبی کردن جامعه فوتبال است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در چند روز اخیر فوتبال ایران به صورت کامل تحت الشعاع حواشی ایجاد شده از مصاحبه‌های تند برانکو از کارلوس کی‌روش و برنامه‌های او در تیم ملی و همچنین واکنش سرمربی تیم ملی به صحبت‌های برانکو بوده است. این دو مربی خارجی حاضر در فوتبال کشورمان از ابتدای فصل بر سر برنامه آماده‌سازی تیم ملی با یکدیگر دچار اختلاف شدند، و حالا در حالی که پرسپولیس و تیم ملی هر دو به حساس‌ترین برهه از برنامه خود در فصل جاری رسیده‌اند، اختلاف میان برانکو و کی‌روش بیشتر از هر زمان دیگری شده است.

اختلاف پیش آمده بین دو مربی کروات و پرتغالی حاضر در فوتبال ایران اما به شکلی ناخواسته در حال دو قطبی کردن جامعه فوتبال است. دو قطبی که یک سر آن موافق صحبت‌های سرمربی سرخپوشان است و سر دیگر آن سرمربی پرتغالی تیم ملی را محق می‌داند. بخش مخالف اظهارات برانکو در چند وقت اخیر سعی کرده است به واسطه نام تیم ملی و اهمیتی که نتیجه گرفتن تیم ملی برای مردم دارد، رفتار کی‌روش در قبال ملی‌پوشان پرسپولیس و ترخیص آنها از اردوی تیم ملی را موجه جلوه بدهد. در طرف مقابل اما گروه مخالفان کی‌روش قرار دارد. گروهی که به شدت از اظهارات برانکو حمایت کرده و به مخالف با کی‌روش پرداخته است.

نکته جالب توجه در رابطه با این گروه، ائتلاف ناخواسته افرادی همچون علی کریمی، محمد مایلی‌کهن و علی دایی با یکدیگر بر سر حمایت از سرمربی کروات پرسپولیس است. این چهره‌های مطرح فوتبال کشورمان که خودشان در مقاطع مختلفی با یکدیگر درگیر اختلاف بوده و هنوز هم هستند، در جریان تنش میان برانکو و کی‌روش، همگی در صحبت‌های خود قویاً به حمایت از سرمربی پرسپولیس پرداخته و رفتار کی‌روش با ملی‌پوشان پرسپولیس را محکوم کرده‌ و همگی در کنار هم در جبهه روبروی سرمربی تیم ملی قرار گرفته‌اند.

ائتلاف کریمی، دایی و مایلی‌کهن علیه کی‌روش البته به طور قطع یک دلیل مشخص دارد که آن هم اختلاف نظر تمامی این افراد با سرمربی تیم ملی است. علی کریمی که خودش در یک دوره کوتاه دستیار کی‌روش بود، بعد از جدایی عجیب از تیم ملی، همواره یکی از منتقدین بزرگ سرمربی تیم ملی بوده است. محمد مایلی‌کهن نیز از همان ابتدای حضور کی‌روش در ایران، ساز مخالف با سرمربی تیم ملی را کوک کرد و همواره در چند سال اخیر اولین منتقد او بوده است. در این میان شاید تنها علی دایی را بتوان دارای موضعی میانه در قبال کی‌روش و برنامه‌های او دانست، هرچند که او هم هیچ‌گاه موضع حمایتی کامل و شفافی در قبال سرمربی تیم ملی نداشته است.

اختلاف میان برانکو و کی‌روش بیش از هر زمان دیگری فوتبال ایران را به سمت حاشیه برده است. حاشیه‌ای که می‌تواند هم موجب ناکامی تیم ملی شود و هم پرسپولیس را از آینده خوبی که پیش رو دارد دور کند. این در حالی است که در این مدت هیچ مدیریت خوبی نیز در این زمینه صورت نگرفته و هنوز مشخص نیست مسئولان فدراسیون فوتبال برای یکپارچه کردن جو فوتبال و جلوگیری از شکل‌گیری بیشتر این دو قطبی خطرناک، چه برنامه‌ای را مدنظر دارند.

 

کد خبر : ۴۴۵۳۷۷