خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با ایلنا:

مثل باوئرمن پیدا نمی‌کنیم/ شکایت ما از او بی‌نتیجه خواهد بود

رئیس فدراسیون بسکتبال می‌گوید: باوئرمان مربی بسیار بزرگی است و به جرات می‌گویم او جزو 10 مربی برتر دنیا است.

درک باوئرمن، سرمربی تیم ملی بسکتبال در اقدامی عجیب به صورت یکطرفه قرارداد خود را با فدراسیون بسکتبال فسخ کرد و به تیم باشگاهی وورزبورگ آلمان پیوست.

در همین رابطه خبرنگار ورزشی ایلنا گفت‌وگویی با محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال داشته است که متن این مصاحبه را می‌خواهید.

آقای مشحون، درک باوئرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال در حالی که با فدراسیون قرارداد داشت، در اقدامی عجیب از تیم ملی جدا شد و به تیم وورزبورگ پیوست، آیا فدراسیون بسکتبال از قبل در جریان تصمیم باوئرمن قرار داشت؟

ببینید این موضوع برای خود ما واقعاً شبیه یک شوک بود. برخلاف چیزی که برخی‌ها گفته‌اند، فداسیون به هیچ وجه از قبل در جریان این مساله نبود و این یک موضوع از قبل هماهنگ شده نبود. باوئرمان قرار بود بعد از بازگشت به ایران کلاس‌های آموزشی که مشخص شده بود را برگزار کند و حتی در جلسه‌ هماهنگی که با ایشان داشتیم، مواردی که قرار بود در کلاس‌های سطح یک تا سه آموزش بدهد را هماهنگ کردیم که متاسفانه این مساله عجیب رخ داد.

برخی از رسانه‌ها نوشته‌اند برخلاف ادعای فدراسیون بسکتبال، قرارداد باوئرمن با فدراسیون 3 ماهه بوده و جریان قرارداد 4 ساله او صحت ندارد.

این هم از کم لطفی برخی از دوستان است که این صحبت را مطرح می‌کنند. باوئرمان قراردادی 4 ساله با فدراسیون بسکتبال داشت و تمام مدارک آن هم موجود است. ولی با وجود این قرارداد، او در اقدامی غیرحرفه‌ای به صورت یکطرفه قراردادش با ما را فسخ کرد.

جریان ایمیلی که باوئرمن برای فدراسیون ارسال کرده چیست؟

ایشان بعد از صحبت‌هایی که با او داشتیم به کشورش رفت تا تعطیلات سال نو در کنار خانواده‌اش باشد و قرار بود در این هفته به ایران برگردد که بعد 48 ساعت پیش (روز شنبه) ایمیلی از طرف او به دست ما رسید که در آن گفته بود دیگر نمی‌تواند با فدراسیون بسکتبال همکاری کند و قصد دارد به یک تیم باشگاهی بپیوندد. باوئرمن با ارسال این ایمیل رسماً اعلام کرد به صورت یکطرفه قراردادش با فدراسیون را فسخ کرده است.

به نظر می‌رسد این اقدام باوئرمان شوک عجیبی به مجموعه فدراسیون بسکتبال وارد کرده است.

همینطور است. در زمان حضور او در ایران تمام امکانات لازم را برای باوئرمن فراهم کردیم و حتی بعضی مواقع او حقوقش را یک ماه پیش می‌گرفت. تمام خواسته‌هایی که داشت برای او فراهم شده بود. باوئرمان مربی بسیار بزرگی بود و به جرات می‌گویم او جزو 10 مربی برتر دنیا بود. او از لحاظ فنی بسیار برای بسکتبال ما مفید بود و چیزهای زیادی از او یاد گرفتیم. بسیار پرکار و متعهد بود و عملکرد خوبی در تیم ملی داشت اما همه این خوبی‌ها را با این حرکت و اقدام عجیب از بین برد و واقعاً جای تاسف داشت که مردی به بزرگی باوئرمن چنین تصمیم عجیب و غیرمنتظره‌ای را گرفت.

برنامه فدراسیون بسکتبال برای انتخاب جانشین باوئرمن چیست؟ آیا امیدی به بازگشت ایشان دارید؟

باتوجه به اتفاقی که افتاد، برگرداندن باوئرمن دیگر هیچ ارزشی برای ما بسکتبال ایران ندارد و اصلاً دنبال این نیستیم که بخواهیم دوباره او را متقاعد به بازگشت کنیم. در این چند روز اخیر هم ما فقط در حال پاسخگویی به رسانه‌ها در این رابطه بودیم و در 48 ساعت گذشته فدراسیون در شوک بوده. در فدراسیون بسکتبال تمام تصمیم‌ها به صورت جمعی گرفته می‌شود و در این مرد نیز باید جلسه خاصی تشکیل شود تا شورای سیاست‌گذاری در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری کند. این روال طبیعی کار است و تا آن زمان هم آقای شاهین طبع در کنار تیم ملی خواهد بود و خیال ما هم از این مساله راحت است. برای اینکه شاهین طبع به اندازه کافی به مسائل فنی و شرایط تیم ملی اشراف دارد و تا زمان انتخاب جانشین باوئرمن او در کنار تیم خواهد بود.

باتوجه به تعریف شما از شخصیت درک باوئرمن، بعید به نظر می‌رسد که فدراسیون بسکتبال بتواند برای جانشینی او، یک مربی در حد و اندازه‌های باوئرمن پیدا کند.

واقعا همینطور است. من بعید می‌دانم که دیگر بتوانیم فردی را در حد و اندازه او برای هدایت تیم ملی پیدا کنیم.

باتوجه به قرارداد 4 ساله فدراسیون بسکتبال با باوئرمن، آیا قصد دارید از او شکایت کنید؟

کار او غیرحرفه‌ای بود و با این تصمیم تمام خوبی‌هایی که از او در ذهن داشتیم را پاک کرد. باوئرمن باید به خاطر این رفتار به فدراسیون بسکتبال جریمه بپردازد و اگر این کار انجام نشود باید از طریق شکایت اقدام کنیم هرچند که شکایت ما هم به نتیجه نخواهد رسید.

 

 

کد خبر : ۴۴۳۸۹۰