خبرگزاری کار ایران

هفته نوزدهم لیگ جزیره

لیورپول 1 - 0 منچستر سیتی/ گواردیولا دست خالی آنفیلد را ترک کرد

لیورپول در دیداری که منچسترسیتی حتی یک موقعیت گل هم نداشت، موفق شد با تک گل دقایق ابتدایی وینالدوم، از سد حریف گذر کند.

به گزارش ایلنا، حساس ترین دیدار این هفته لیگ برتر فوتبال انگلیس در شرایطی آغاز شد که منچسترسیتی و لیورپول با توجه به پیروزی چلسی می‌دانستند که برای ماندن در کورس قهرمانی، به 3 امتیاز این مسابقه نیاز شدیدی دارند. بازی با برتری لیورپول آغاز شد و شاگردان کلوپ از همان ابتدای بازی به سمت دروازه سیتیزن‌ها حمله ور شدند.

در دقیقه 5، لیورپول موفق شد دروازه منچسترسیتی را باز کند. ارسال دیدنی آدام لالانا از سمت چپ با ضربه سر فوق العاده وینالدوم همراه بود تا لیورپول در همان ابتدای بازی از حریف نامدار خود پیش افتد.

در اواسط نیمه اول، کار خطرناک مینیوله ممکن بود باعث به گل رسیدن آگوئرو و سیتیزن‌ها شود اما در نهایت سنگربان لیورپول توپ را دور کرد.

دو دقیقه بعد و روی پاس میلنر، فیرمینیو صاحب موقعیت شد اما ضربه آرام او در اختیار کلودیو براوو قرار گرفت. در اواخر نیمه اول، داوید سیلوا موقعیت خوبی را برای کولاروف فراهم کرد اما ضربه او نیز راه به جایی نیافت تا نیمه اول بدون حتی یک شوت از منچسترسیتی درون چارچوب و با تنها ضربه لیورپول در چارچوب که منجر به گل شد، با برتری مرسی سایدی‌ها در آنفیلد به پایان برسد.

در ادامه نیمه دوم، شاگردان گواردیولا تلاش زیادی کردند تا به دروازه مینیوله نزدیک شوند و چند موقعیت نصفه و نیمه نیز ساختند اما در گلزنی ناموفق بودند. لیورپول نیز تلاش زیادی برای ارائه ضدحملات تند و تیز داشت اما در یک سوم دفاعی سیتی ناموفق بودند. در دقیقه 79، نفوذ همه جانیه بازیکنان من سیتی و ضربه دی بروین با عکس العمل مینیوله به کرنر رفت.

در دقایق باقیمانده، دفاع منسجم لیورپول و حفظ توپ آنها باعث شد تا سیتی باز هم در خلق موقعیت ناموفق باشد تا لیورپول در دیداری که حتی اجازه خلق یک موقعیت مهم نیز به حریف نداد، پیروزی شیرینی در آنفیلد به دست آورده و فاصله خود را با چلسی حفظ کند.

کد خبر : ۴۴۳۴۲۱