خبرگزاری کار ایران

سال ۲۰۱۶ زیر ذره بین AFC؛ وقتی فوتسال آبروداری کرد

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۱۷۲

سایت AFC به بررسی مهم‌ترین اتفاقات فوتبالی در سال ۲۰۱۶ پرداخت.

به‌ گزارش ‌ایلنا ‌و ‌به نقل از سایت AFC، سال ۲۰۱۶ میلادی برای فوتبال آسیا سال خوب و موفقیت‌آمیزی بود. در این سال فوتبال ایران در سطح قاره و البته جهانی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

سایت AFC به بررسی مهم‌ترین اتفاقات فوتبالی این سال پرداخته است که در زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ماه ژانویه

* آغاز طرح جدید آسیا ویژن در AFC

* قهرمانی ژاپن در رقابت‌های جوانان آسیا با برتری برابر کره جنوبی

ماه فوریه

* قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا فوتسال

تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران موفق شد یازدهمین قهرمانی خودش در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را در ازبکستان جشن بگیرد. شاگردان ناظم الشریعه موفق شدند در دیدار نهایی با نتیجه‌ دو بر یک ازبکستان را شکست دهند. علی حسن زاده به عنوان ارزشمندترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد.

ماه مارس تا ژوئن

* اردن موفق شد چهارمین قهرمانی پیاپی خود را در رقابت‌های نوجوانان غرب آسیا در بخش دختران به خود اختصاص دهد.

ماه جولای

* قهرمانی ناگویا در جام باشگاه‌های آسیای فوتسال

تیم فوتسال ناگویا موفق شد برای سومین بار با برتری ۶ بر پنج در ضربات پنالتی‌ برابر نماینده عراق به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یابد. فرهاد توکلی از عراق به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد.

ماه آگوست

کره جنوبی موفق شد به یک چهارم نهایی فوتبال  المپیک ریو راه یابد. یک افتخار خوب برای فوتبال ایران در این ماه رقم خورد. جایی که علیرضا فغانی موفق شد دیدار نهایی بین برزیل و آلمان را در ماراکانا قضاوت کند.

ماه سپتامبر

رقابت‌های جام جهانی فوتسال در کلمبیا برگزار شد و تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران موفق شد یک عملکرد تاریخی در این دیدار داشته باشد و در رده سوم قرار گیرد تا توسعه فوتسال در آسیا را به خوبی نشان دهد. احمد اسماعیل پور، سومین بازیکن برتر جام جهانی را کسب کرد. همچنین در رقابت‌های نوجوانان آسیا در هند تیم‌ ‌ملی عراق توانست در ضربات پنالتی‌ چهار بر صفر ایران را شکست دهد و به قهرمانی برسد.

ماه اکتبر

تیم ژاپن موفق شد در رقابت‌های جوانان آسیا با برتری برابر عربستان برای اولین بار قهرمان شود. همچنین تیم‌ ‌ملی زنان کره شمالی در بخش نوجوانان موفق شد قهرمان جام جهانی نوجوانان شود.

چونبوک کره جنوبی موفق شد با برتری برابر العین امارات قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شود.

ماه دسامبر

مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا برگزار شد و عمر عبدالرحمان از امارات به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد. همچنین در اواخر این ماه کاشیمای ژاپن به فینال جام باشگاه‌های جهان راه یافت،  ولی برابر رئال‌ مادرید شکست خورد و نایب قهرمان شد. علی اصغر حسن‌زاده هم در این مراسم به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال دنیا انتخاب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز