خبرگزاری کار ایران

آغاز مراسم افتتاحیه کلاس داوری فوتبال زیر نظر مدرس فیفا

تاج: داوری ایران در آسیا حرف اول را می‌زند

مراسم افتتاحیه دوره دانش افزایی داوری فوتبال با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و مدرسین فیفا صبح امروز در آکادمی ملی فوتبال آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مراسم افتتاحیه کلاس دانش افزایی داوران فوتبال فیفا با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران، حسن کامرانی فر، رئیس دپارتمان داوران و زیر نظر مدرسان فیفا (اسماعیل حافی از کشور اردن و راوی چانداران از مالزی) از ساعت 9 صبح در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حسن کامرانی فر ضمن خوش آمد گویی به داوران و مدرسین فیفا گفت: از مسئولین فدراسیون فوتبال به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می کنم چرا که شرایط را برای داوران به گونه‌ای فراهم کرده‌اند که بتوانیم در مسیر رشد و توسعه قرار بگیریم.

در ادامه این نشست فریدون اصفهانیان دقایقی را سخنرانی کرد و گفت: هدف کمیته داوران جوانگرایی است. با جوان گرایی قصد داریم تا آینده داوری را تامین کرده و به جوان‌ها میدان دهیم. دوره‌های آموزشی به منظور ارتقاء سطح دانش داوران جوان برگزار می‌کنیم تا به هدفمان برسیم. همچنین از داورانی در این دوره استفاده کرده‌ایم که رنج سنی آنها کمتر از 35 بوده و بدون شک از آنها در لیگ برتر و دسته اول استفاده خواهیم کرد.

در پایان مراسم نیز مهدی تاج‌، رئیس فدراسیون فوتبال دقایقی را صحبت کرد.

وی خطاب به حاضرین در دوره دانش افزایی گفت: داوری ایران در آسیا حرف اول را می‌زند. در واقع 7 داور برای الیت شدن به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده‌ایم که تاکنون 6 داور الیت و 9 کمک داور داریم و یک داور دیگر در لیست انتظار تایید داوران الیت است. داوران ما مرتبا در مسابقات مختلف بین المللی حضور دارند و این امر نشان می‌دهد که داوران ایران در آسیا جزء برترین‌ها هستند. با برگزاری دوره‌های آموزشی قصد داریم تا علاوه بر جوانگرایی همچنان در آسیا و در بخش داوری قدرتمند ظاهر شویم.

گفتنی است، در این کلاس30 داور و 5 مدرس داوری حضور دارند و این دوره تا روز جمعه سوم دی ماه در آکادمی ملی فوتبال خواهد داشت. همچنین روز سه شنبه 30 آذرماه از کلیه شرکت کنندگان تست بدنی مطابق با معیارهای فیفا گرفته خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۹۲۹۳